13. maj 2006 Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 265 Svar: 603
Ang. de mange tyverier af motorcykel.. {{forumTopicSubject}}
Der figurerer desværre en hel del indlæg herinde, der omhandler tyveri af mc. Det er i sig selv en bitter oplevelse og en kedelig samfundsudvikling, men jeg spekulerer lidt på, hvorfor der stjæles så mange.
Det er mit klare indtryk, at man ikke lader sin mc stå offentligt uden eksempelvis skivebremselås, styrlås og kæde om baghjulet. Og i sådan en tilstand er den ikke lige til at stjæle, medmindre man er forberedt med de rigtige remedier og dukker op med en trailer/varevogn. Med andre ord: det sker nok ikke ved ren tilfældighed.
Hvad er jeres indtryk? Sjæles de for reservedelenes skyld? Misundelse? Fordi man vil ud at køre ræs på dem? Ryger de ud af landet? Eller simpelthen bare fordi, at en mc ikke må have lov til at stå frit på gaden uden, at nogen skal hen og pille.
Jer, som har været så uheldige at få jeres mc stjålet, har I nogensinde hørt om, hvad der er sket. Måske endda fået den tilbage, da den senere blev fundet?
K.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 294
Men så er det da fedt at vi har sådan et forum her så vi kan efterlyse cyklen og få fat i de idioter.
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 294
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 29
sv-spirit, det lyder som gode foranstaltninger du har taget dig.
Mine de er låst inde i værkstedet (muret værksted) med en værksteds port der er låst som ikke kan åbnes udefra.
derudover er der skivelås,ratlås og lås i baghjulene, plus der er 2vagthunde
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.075
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 307
På min jyske adresse er min cykel i carport, med skivelås og stellet lænket fast til et jordspyd - så der skal lidt arbejde til at smutte med den. På min adresse på øen må jeg nøjes med en aflåst baggård, skive og kædelås.
Ærgerligt de her GPS-tracking fiduser er så dyre - kan næsten ikke forestille mig noget mere tilfredsstillende end at afhente sin stjælende cykel hos en eller anden afstumpet idiot... tror sgu ikke det vil være svært at lokke hele rugby-holdet med!
Giver forsikringen i øvrigt afslag i præmien hvis man har GPS-tracker på cyklen? Hmmm....det burde de næsten!
okt 2005
Følger: 1 Emner: 51 Svar: 935
desværre ser jeg tit mcere der står smidt de mest mystiske steder rundt om i byen og tit og ofte står de sådan at de ligefrem beder om at blive stjålet.
tror at hvis mc-ejere tænkte sig lidt mere om og sørgede for at låse deres mcere på fornuftig vis sker der ikke noget.
man hører også tit om div biltyverier osv, jeg har haft mange specielle biler , men har aldrig haft indbrud i dem el noget og de har altid stået ude
jun 2005
MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 11
De professionelle mc-tyve når at afmontere og smadre gps-senderen, før ejeren opdager at kværnen er væk. Efter min mening er det spild af penge. Så hellere bruge pengene på kraftige låse og 2-vejs alarm.
-Klaus
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 68 Svar: 566
Selv bruger jeg skive lås og en fed kæde på baghjul der er låst fast til et stort jernrør der er støbt dybt ned i jorden. Ja og så alarm da;-)
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 1.592
mar 2006
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 311
Nu ved jeg ikke hvor stor du er og jeg siger heller ikke at alle tyveknægte har medaljer i bænkpres men hvorfor går folk automatisk ud fra at de kan tæve en tyveknægt ? Eller at der kun er én tyveknægt ?
Jeg har min MC låst inde i en ordentlig garage og med stor bøjle omkring bagdækket. Prøver på at undgå at lade den stå fremme når jeg er på besøg rundt omkring i landet og overnatter, men det er sket et par gange også i mindre pæne kvartere og der er heldigvis aldrig sket noget. Én gang er min MC blevet væltet af nogle fuldebøtter midt på en lørdag nat men det var da jeg boede i centrum og parkerede på en stor offentlig p-plads .. og så var det en 20 år gammel Yamaha RD 350 som kun fik en lille bule i tanken så det gik over, men træls er det da.
Har overvejet Spyball flere gange men de er så fandens dyre og deres ry er ikke helt pletfrit heller.
apr 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
De er blevet stjålet fra Lystrup (8961 Allingåbro) på djursland.
Det drejer sig om:
Sort Triumph tt600, årg. 2000, reg.nr. HD17069...
Orange Triumph RS Sprint 955i, årg. 2003, reg.nr ER17094...
Der er dusør på 10.000 kr. til det afgørende tip, der leder os frem til cyklerne (eller tyvene!!!)...
Pas på jeres cykler derude....det knuser drømme at komme hjem til den tomme garage.
Mange hilsner fra Mathilde
Ang. de mange tyverier af motorcykel..