{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.720 visninger | Oprettet:

Ang. Vinteropbevaring {{forumTopicSubject}}

Hej mcg'ere !

tak for indlæg vedr. vinteropbevaring af mc i garage.
(se tidl. indlæg )

Jeg forelagde det samme spørgsmål i nyhedsgruppen
"dk.fritid.motorcykel" hvor mange gav deres mening til kende.

Efter at have gennemgået alle svar hitlisten for gode råd kommet til at se sådan ud :

1. placer mc'en tørt og med god ventilation
2. Garagen så kold som mulig
3. Pak ikke mc'en ind
4. brug et isoleret rum med jævn temperatur
5. Ingen bil i garagen
6. smør mc'en ind i voks/olie

Retfærdigvis må jeg tilføje at flere også anbefalede

en "opvarmet" garage ( dvs. hvor temp. er mindst et par grader højere end udenfor)

at den bedste opbevaring er udenfor

Det skal også nævnes at jeg har en chopper med rimeligt meget chrome, det gør måske en forskel ?

Har i kommentarer til listen eller andre god råd modtages de med tak !

mvh

Jan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. Vinteropbevaring
  • #1   24. okt 2006 der SKAL bestemt ikke være så koldt som muligt, den bedste temperatur er omkring de 12-14 grader...

hvis der er koldt kunne den lige så godt stå udenfor...glem det.

og hvis der er for varmt tører alt ind på cyklen...

hvis den står tørt og ved de 12-14 grader så lad den stå i fred så sker fer intet med den !.....

det er sådan jeg gør, blot sætter jeg en lader på batteriet så den bliver vedligeholt / ladet gennem hele vinteren. så er det eneste jeg skal til sommer at starte dyret og afsted.

jo en ting det er smart at klodse den op så den ikke står på dækkene..

• #2   24. okt 2006 Er det bedst at starte motoren fx 1 gang om måneden eller skal man bare lade være med at starte den overhovedet??

• #3   24. okt 2006 Michael (Skive)

Jeg har hørt at, det ikke er nogen go ide og starte den. Kan du komme til at dreje motoren med hånden ville det være bedre.

Ellers et rigtig godt indlæg.

Mvh. Slot

• #4   24. okt 2006 Hej Jan E.

Kanon indlæg! Lige et spørgsmål:
    1. Placer Mc'en tørt og med god ventilation - er det nødvendigvis indendøre? Eller er en car-port (Kun tag men åben mod siderne) god nok sammen med en mc-garage?

• #5   24. okt 2006 Michael : du skal ikke starte den, lad den stå og hvis du ikke har en af de der smarte laderer der kan sidde på vinteren over, så pil batteriet af og tag det med ind i varmen da det ellers vil kunne kllappe sammen. og lad det op tyisk 1 gang hver måned. så er det, det !.

• #6   24. okt 2006 Lad være medat starte motoren. De to tre måneder den står, gør normalt ikke nog. Vil man gå med livrem og seler, kan man pille tændrørene af, hælde et par ml motorolie (det til plæneklipperen eller noget andet er OK) og så via krumtapakslen tørne mekanikken rundt en 5-10 gange.

• #7   24. okt 2006 Jan:

Mit chrome-dyr står indsprøjtet i voks/WD-40, tildækket med ventileret MCgarage udendørs. Det har den gjort 5 vintre uden spor af det.

• #8   24. okt 2006 Hvis jeg sætter min i garage (som ikke er opvarmet) og løfter baghjulet og køber en MC-garage og river ned over den. Er det så ikke godt nok??

Self. efter jeg har skiftet olie og filter.

• #9   24. okt 2006 der skal også olie ind hvor tændrørene sidder, den del af cylinderen som er fri ruster hvis der ikke bliver pumpet nogte olie ind fra oven, derfor skal man ikke turne motor imens den står hele vinteren
    olie ind lige turne med hånden et par gange og cylindervæggen er nu beskyttet

• #10   24. okt 2006 Kent

I en garage, hvor der ikke kommer vand fra oven,ville jeg ikke bruge MC-garage. Det er der ingen grund til- køb et stræklagen hos DyneLarsen.

• #11   24. okt 2006 Knud:
    Ved bare det hurtigt kan komme kondænsvand i de gamles garage (med tynd metal-tag).

• #12   24. okt 2006 Kent

Er cyklen sprøjtet/vokset, tager den ikke skade af at få nogle dråber vand, bare der er så ventileret at den tørrer. Det kan knibe med en MCgarage i en garage.

Noget andet er: stiller forældrene deres varme bil i garagen?? Hvis de gør det, så skal du nok slet ikke have di MC stående der. Så sæt den udefor i MCgarage.

Kommentér på:
Ang. Vinteropbevaring

Annonce