{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  retur ret
  • #1   17. maj 2007 Ved det ikke lige når du har haft den i brug.. Hvorfor vil du også retunere den? Det er da en kanon hjelm..

• #4   17. maj 2007 hmmmm øv så har jeg nok snart en billg xr 1000 til salg : )

• #5   17. maj 2007 Du skal forhøre dig i den butik du har handlet hjelmen, for det er ikke et krav butikken har, men en Service som butikken giver

• #6   17. maj 2007 Du har altid 14 dages returret på ubeugte varer. Har du taget den i brug, så er der nok ikke så meget at gøre.

• #7   17. maj 2007 Der findes IGEN regel, der giver forbrugere en RET til at returnere varer - Enkelte butikker giver forbrugeren en SERVICE, hvorefter varen kan returneres indenfor xx dage - spørg hvor du har købt hjelmen.

Jeg må erkende, at jeg ville føle mig snydt, hvis samme forretning solgte din hjelm til mig som værende ny - kan du følge mig?

• #9   17. maj 2007 Jesper J - ( Lemvig )
    Det gælder kun ved fjernkøb, dvs over nettet osv., dvs ikke hvis han har købt den i en butik...

• #10   17. maj 2007 Hvis den er købt på nettet, har du 14 dages fortrydelsesret. Officielt hedder det sig, at den skal returneres i "væsentlig samme stand" Og det er efter min opfattelse mindre end 100% ny. Du må gerne pakke den ud og prøve den. Men hvis den er slidt på nogen som helst måde, så kan forhandleren afvise at tage den retur, eller bare slå noget af prisen hvis han er flink. Man skal også returnere i original emballage, da forhandleren ellers kan tage sig betalt for den manglende emballage.

Hvis du har købt den personligt i en butik, så er det butikkens egne regler på dette område, der gælder.

• #11   17. maj 2007 Det kommer an på, om du har købt den over nettet / pr. telefon, hvorefter du har 14 dages returret, eller om du har købt varen i en forretning, hvorefter butikken ikke har nogen pligt til at tage en vare retur, medmindre de yder en særskilt service, du så kan holde dem op på.

I dette tilfælde, hvor du decideret har taget varen i brug, og ikke bare testet, om den passer etc., vil du højest sandsynligt ikke kunne udnytte en eventuel 14 dages returret.

• #12   17. maj 2007 # Jan J.

De regler du linker til der, er ved butikskøb og ikke nethandel. Nu ved vi jo ikke om han har handlet på nettet eller personligt. Men hvis han har handlet på nettet, er det de her regler der gælder, vil jeg mene. Og her står der direkte, at man normalt gerne må prøve/bruge varen.

(link fjernet)

(link fjernet)

• #13   17. maj 2007 jojo..... det har du selfølgelig 100% ret i smiley Det var også bare en udspecificering.

• #14   17. maj 2007 Hvorfor vil du af med den? Er super glad for jeg købte min, og glæder mig meget til at køre med den.. Synes sgu det er kræs..

• #15   17. maj 2007 hvorfor ikke spørge der hvor du har købt, det er da den nemmeste måde at finde ud af detpå

Kommentér på:
retur ret

Annonce