548 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

totaktere totaktere

Hej Mcg...

Jeg har kigget lidt efter en kommende mc jeg godt kunne tænke mig når jeg bliver færdig med kortet her til sommer. Jeg har forelsket mig lidt i det frække udseende som rs 125 og mito 125 har. MC'en skal ikke bruges til daglig transport, men mere til sjov på de små landeveje. Og jeg har læst de skulle ligge godt i sving osv.

Men hvad er der af ulemper ved disse små hissige maskiner..? Skal jeg bruge 5 timer hver weekend på at rodde med motor eller al min su på mekaniker regninger?

Og så jeg egentlig også tænkt på hvordan det kan være at de kan fåes til 30-40 k, når det koster 80 k fra ny. Hvorfor falder de så meget?

Ved godt det var lidt af en mundfuld med en masse "måske dumme" spørgsmål, håber I kan ta' det.

Mvh Simon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  totaktere
  • #1   14. maj 2007 mit bud på værditabet vil være at prisniveauet på mc'ere generelt er faldet samtidig med at danskernes købekraft er vokset...så køber folk størrer cykler og efterspørgslen på de små falder...
    Bare mit bud smiley

• #2   14. maj 2007 tjaa... Har aldrig rørt så meget som en skruetrækker. Er det et problem. Så enten skal jeg lære det selv, eller også bliver det ved en mekaniker

• #3   14. maj 2007 Det at rode med en 2-t maskine er noget man lærer utroligt hurtigt. Har aldrifg rodet med RS en men har dog haft forskellige scootere og knallerter som der er blevet rodet vildt og voldsomt med og så er det jo også sjovt hvis man er til det smiley

• #4   14. maj 2007 en to takt er aldrig særlig kompliceret og skrue i..

Ellers er der altid MCG du kan skrive til smiley

eller kontakte mig, jeg rodet rigtig meget med scootere, og en del RS125'ere efterhånden

• #5   14. maj 2007 Gør heller ikke så meget at man får beskidte fingre en gang i mellem... Det hører vel ligesom til eller noget smiley

Men er den økonomisk ok at holde kørende?

• #6   14. maj 2007 en 125'er er meget bilig i reservedele, og som sagt så er der meget der kan gøres selv. smiley

Du skal bare huske det ikke holder i længden f.eks. at tune en RS125 eller andet med Rotax motor, da de i forvejen er "presset" til max ydelse fra fabrikken smiley

Hvad er din økonomi ca?

• #7   14. maj 2007 hvad med noget rvf 400 der er drosslet?

• #8   14. maj 2007 Ja den er jo også mega fed...

Meen, så kommer vi op på omkring de 50 k... Det er lige lovlig meget for mit budget.

• #9   14. maj 2007 eller mere endda...

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49399420

nej det går slet ikke smiley

• #10   15. maj 2007 har selv haft rs 125, gav 25 k, og solgte den et år efter for 26k, syntes 30 k lyder af mange penge fo en rs, men selvfølgelig kmtal osv årstal osvmin var en 98, men syntes du skal tjekke en gsxr250 istedet. ja rs er sjov, men du kommer til et punkt hvor det er trættende at skulle sparke den af hele tiden før den får lidt træk og for mit vedkommende kom den trættende fornemmelse ret hurtigt, men det er kun mine erfaringer! og reparationer er ikke det vilde, kommer selv. anpå hvad det er! men håber du bliver glad for dit valg ..year..

• #11   15. maj 2007 Sjov på de små veje er lige hvad de små 125 kan. Det er hovedsageligt det jeg bruger min til smiley

For mange år siden har de kostet helt ned til 58000kr. grunden til at værditabet er så stort er, at efterspørgslen ikke er så stor på de brugte. Til samme pris (både som ny eller brugt) kan man jo få en meget større 4-takter. Jeg gav kun 40000kr for min, jeg havde aldrig købt den hvis den havde kostet de 70000kr som var listeprisen.

Du skal bare lære at skrue i den, det er ikke så svært.

Kommentér på:
totaktere

Annonce