Lækker gammel dame over 190k... Lækker gammel dame over 190k...
Kære doktor,
Min lækre gamle dame, R1100RS har rundet 190k, men hun er altid villig, og man kan ikke sige, at det er hende, der sætter begrænsningerne
Hun er nøjsom: Hun har kun fået et par Wilbers-dæmpere og nogle armerede bremseslanger, og så får hun med jævne mellemrum nogle gode dæk og noget godt olie, men ellers er hun ikke dyr i drift.
Hun får efter eget ønske lidt halvblid bondage - bare så chicken-stripen på baghjulet næsten er væk, og hun har ellers aldrig brokket sig. Hun stod endda til at skulle på Mestersvinger igen 30. juni.
Jeg får hende godt nok tæt på det røde felt et par gange pr. tur, og det lader hun faktisk til at nyde, ligesom hun lader til at nyde, at hun bliver kløet lidt hårdt på siderne af hendes dæk. Det er i hvert fald, hvad hun siger
Nu har hun smidt sin gearkasse
Hvad skal jeg lægge i det?
Er det hendes måde at sige, at det nu er slut?
Hun ved jo godt, at 7k for en ny, genbrugt kræver nogle overvejelser!? Og en masse arbejde
Hun ved jo også godt, at hun ikke kan komme på hospitalet, for det vil kun betyde aktiv dødshjælp
Hvad siger doktoren?
Venligst
Søren
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 1.633
Men det lyder til at du er meget glad for hende, så valget er vel ikke så svært.
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 57
Men ja - skifte eller ikke skifte...
Hun er - hånden på hjertet - ikke meget mere end 20k værd, så en udskrivning på syv tusinde skal lige overvejes. & Hvad sker der senere hen?
190k er ikke noget særligt for en oilhead, for dér har BMW haft en heldig hånd med holdbarheden, så det er absolut ingen rekord.
Hun knirker dog også lidt med strømmen, og der er jeg ikke nogen haj...
Til gengæld kører hun som en drøm.
mar 2017
Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 10
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 660
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Du skifter vel også kobling hvis gearkassen skal skiftes? Plus det løse? Men alligevel, divider beløbet med 190k og du vil se den er dyrere i dæk end gearkasse
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Annoncer: 1 Svar: 400
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 57
Og så er vi også inde i et vinterprojekt, hvis hele motoren skal skiftes.
Per T, ja - når man nu er i gang, kunne man med fordel skifte koblingen, men pludselig griber det om sig. Den har ikke haft problemer med koblingen, som de allerførste havde.
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 478
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 57
Mine overvejelser går jo meget på, hvad en investering i en reparation jo egentlig kaster af sig af kilometre.
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 57
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 478
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 57
De har også koblinger. Spørgsmålet er, om man kan nøjes med at skifte sliddelelene:
https://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop/Parts.php?f=b&T=6&Q=21217670453&q=21217670453&NUFilter=15&Filter=submit
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 57
Google og http://mobile.de fik mig lige i retning af import. Det roder jeg lige lidt med nu
Jeg er jo låst fast på min model
Man kan købe en ny(ere) version for 2-3000 €, og så kan man enten registrere den eller flytte dele over. Vi nærmer os et vinterprojekt...
Lækker gammel dame over 190k...