{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.405 visninger | Oprettet:

Uheld... {{forumTopicSubject}}

Fik sku lidt af et chok i lørdags...
Mig og min far var i Skagen for at få sat nye devil potter på hans spritnye vfr... Vi havde ikk kørt mere en halvanden kilometer med potterne monteret, på vej ud af skagen... Da en gammel mand på 88 år, totalt overser min far og krydser hans vejbane da han ska dreje til højre... Min far kører direkte ind i siden på bilen, og falder hurtigt til jorden... Jeg var selv meget tæt på at ramme min fars nedlagte cykel, da jeg blot kører 25-30 meter bagefter, men når heldigvis at undvige...
Heldigvis er der ik sket hans hoved, nakke eller ryg noget... Han er sluppet billigt... Forstuvet tommelfinger, trykkede ribben, en skulder ude af led og en åben flænge i højre underarm... Dog er det værst gået ud over hans venstre knæ... Dengang jeg hjælp falck med at klippe hans bukser op, var knæet rykket helt ud af led... Så benet sad lidt sjovt...
Jeg kom først til Vejle igår aftes, men min far ligger stadig på Ålborg sygehus, de sidste jeg hørte var at hans sku åbnes i knæet her til morgen igen... Problemet er at hans blodårer er blevet revet over, og de har indopereret en bypass på 6 cm...

Har tænkt lidt over det hele, syns ikk man kan bebrejde den gamle mand for han svinger ud... Jeg tænker hvor mange på 88 år kan køre bil på betryggende vis... Derimod må det være systemet der har spillet fallit, der burde være noget mere kontrol med kørekortet, om hvornår man er i stand til at føre bil/mc...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheld...
  • #1   8. maj 2007 Sku synd. Håber han bliver ok igen.

    Ja,må jo give dig ret i det sidste. Der burde være mere kontrol på de helt gamle der stadig kører bil.


  • #2   8. maj 2007 ´Skræmmende historie... Godt i er rimelig okay begge 2... Hils og sig go bedring til farmand...

  • #3   8. maj 2007 Ked af at høre om din far... men er 100% enig i at ældre mennesker skal tjekkes regelmæssigt for at sikre at de kan køre bil. De fleste gange jeg har været tæt på at blive kørt ned har det også været en eller anden gammel nisse der ikke ser sig for...
    God bedring til din far


  • #4   8. maj 2007 surt show med din farmand, god bedring til ham.

  • #5   8. maj 2007 God bedring til din far herfra....
    Har selv været udsat for at en gammel mand svinger ud fra en sidevej i den anden vejbane, men alligevel formår han at komme halv over i min vejbane så jeg måtte rykke bilen op på cykel stien, han fortsætter som om intet var sket....en anden gang da jeg stadig kørte scooter kom jeg kørende frem mod et kryds en ældre dame skal svinge ind mod vejen jeg kører på...også her helt over i min vejbane så meget at jeg måtte blokke bremsen og derefter ud i rabatten, igen kører personen som om intet var sket....her så for 1-2 mdr. siden så jeg den gamle mand holde i et vejkryds i den samme by her var det så gået galt han havde kørt ind i en VW Transporter, ingen var heldigvis kommet noget til, gamle mennesker burde tjekkes noget hyppigere


  • #6   8. maj 2007 God bedring.

    Har oplevet en lignende situation, men både mig og min far nåede at undvige...

    Men de ældre burde skulle til et tjek.


  • #7   8. maj 2007 Problemet med de ældre er, at det er deres egen læge der skal godkende deres lægeerklæring, når de skal have fornyet deres kørekort smiley !! Den samme læge de har gået ved i 50 år!! Det duer ikke!!
    Min egen onkel, som alle vidste IKKE var i stand til at køre bil, gik bare op til sin læge og fik fornyet sin lægeerklæring, selvom han hverken kunne høre eller se :-(!!! Det er dybt rystende!!


  • #8   8. maj 2007 Gitte #Viborg# M:
    Ja det er ikke for smart, men heller ikke nemt for lægen at skulle "fjerne" en "ven" fra vejen, men ja det burde være en helt anden læge end deres normale de kom op til


  • #9   8. maj 2007 Det må være enhvers mareridt..... Har også været der, med en dame der kørte lig ud foran mig.

    Det viser bare med al sin magt, at vi skal køre og tænke både for os selv og bilisterne!

    God bedring til din far!


  • #11   8. maj 2007 trist historie, og jeg giver dig fuldstændig ret, jeg har en farmor der er 78 og hun kører bil helt ad helvede til, men man må jo ikke engang sige noget til hendes læge som så evt kunne sige at hvis du vil have dit kørekort igen, så skal du lige op til en orienterende prøve

  • #12   8. maj 2007 Super træls at høre. Gamle folk, kvinder, unge under 25 skulle sq ikke have kørekort. :-))

    Thomas J


  • #13   8. maj 2007 den ene thomas j... den der kommentar koster en lammer... du må sku da ikke tage kortet fra mig din bavian... smiley

    den anden thomas j... send din far en hilsen med god bedring her fra..


  • #14   8. maj 2007 God bedring til din far..... Min største sympati til jer, i forhold til den skod situation I er havnet i.... Håber han bliver frisk snart igen.

    Syntes helt klart at en form for test når man er over 70 eller der omkring burde være på sin plads, når det drejer sig om at "Gamle" mennesker kan beholde kortet. Det burde ikke være lægen der bestemmer det, skulle simpelthen bare være obligatoriskt. Tit har de gamle jo haft den samme læge gennem hele livet og kender dem på godt og ond... ja måske ennda "venner" af familien...


  • #15   8. maj 2007 dan... det burde begynde når man bliver gammel... altså når man er over 30.. smiley

  • #16   8. maj 2007 Hej Thomas...

    Det var da en uhyggelig oplevelse du var ude for der - men heldigvis lyder det til at I slap "rimeligt"...
    Sender de bedste ønsker til dig far og selvfølgelig også til dig - med rigtig god bedring....


  • Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #17   8. maj 2007 Ærgerlig oplevelse, god bedring til din far!
    Orienterende prøve hvert eller hvert andet år efter de 70 tror jeg ville være en god idé, iøvrigt tror jeg det er langt langt de færreste der er i stand til at færdes forsvarligt i trafikken i en alder af 88år.


  • #18   8. maj 2007 Tak for alle hilsnerne, dem vil jeg give videre...

    Jeg mener det optimale, ville være at man hver 5 eller 10 år, skulle til en form for kursus... Ikk nødvendigvis en prøve, men køreteknisk anlæg hvor man øver diverse manøvre... Også en teoretisk del hvor man repeterer og orienterer omkring nye regler... og selvfølgelig en gennemgående lægetjek...


  • #19   8. maj 2007 hekto---> Både ledbånd og korsbånd er gået i knæet... Dog iøjeblikket er det vigtigste at sikre blod og ilt cirkulation i benet...

  • #20   8. maj 2007 håber sgu han beholder benet, men min mening er at prøve hver 10 år er for sjællent et sted imellem 2og 5 år ville være optimalt, for der sker sgu meget med folks kroppe når man runder de 70, min farmor gik fra perfekt syn til at være 80% blind på knap 2 år, så i teorien kunne hun gå i 8 år og være blind som en muldarp og stadig kør bil

  • #21   8. maj 2007 Og det burde ikke være deres egne læger der foretager tjekket!

  • #22   8. maj 2007 go bedring til din far...

  • #23   8. maj 2007 Hehe SÅ kan i lære det :-))

  • #24   8. maj 2007 Ønsker god bedring tll din far.

  • #25   8. maj 2007 kristian a... det indlæg thomas har skrevet med: hehe.. så kan i lære det... er vidst ment som respons til noget jeg skrev tidligere...

  • #26   8. maj 2007 Jeg mener det kursus man ska have hver 5 eller 10 år, ska starte allerede fra man er 18 år...
    Hvis man f. eks bliver alvorligt syg, eller psykisk syg er det jo rart at der er et system der fanger de tilfælde og revurderer om de er egnet til at køre...
    Tror også hvis man lagde nogle undvige og bremsemanøvre ind i et kursus, at der generalt ville komme bedre bilister og motorcyklister på vejene...


  • #27   8. maj 2007 Hej Thomas,

    Håber din far bliver 100% ok igen - og dig osse. Det må da have været en kende traumatisk at se sin far baske ind i en bil lige foran.
    Jeg kunne godt tænke mig, at man i stedet for lægeerklæringer fra inhabile læger, indførte kontrollerende køreprøver.
    Kan godt være det koster os alle lidt ekstra, men alle de imbecile trafikanter kommer da væk.
    Da jeg kører 60.000 km om året ser jeg sådanne situationer ganske tit - men oftest uden uheld. Det er sommetider rigtig tæt på !!!


  • #28   8. maj 2007 God bedring til din far....jeg er altid ekstra på vagt når jeg ser ældre bilister...de kan finde på ALT...

  • #29   8. maj 2007 65 år. derefter tjek hver 3 måned.rigtig god bedring til din far

  • #30   8. maj 2007 Måske har du ret Kenneth, selv om jeg syntes de faligste bilister er unge håndværkere i mesters firmabil de er total respektløse overfor andre trafikanter.
    Så jo der er nogle gamle r.vhuller der burde flyttes over på offenlig trafiksystem eller have et stort orange skilt på taget, men vi som trafikanter på et køretøj der erfaringsmæssigt bevæger sig ret så hurtigt bør måske også være mere på vagt over for de farer der er på landevejen, det er trods alt os det gør ondt på.

    Men god bedring til farmand og håb om at han kommer ud i denn sæson


  • #31   8. maj 2007 lars s---> Ska lige sige vi kørte stadig i byområde og kørte ikk for stærkt... Der var ikk ret meget vi kunne have gjort. for at have undgået det...

  • #32   8. maj 2007 Lige en god bedrings hilsen fra Skagen af også... Synes sku også der er en del gamle på vejene som måske lige skulle tjekkes lidt ekstra efter i sømmene. Din fars bike så sku godt nok noget medtaget ud...

  • #33   8. maj 2007 Hekto---> Ja, det er selvfølgelig træls, men vil stadig mene at det er billigt sluppet... Det så i hvert fald noget voldsomt ud...
    De sidste jeg har hørt er at der er cirkulation i benet, men han stadig ligger under overvågning, så de er helt sikre...
    Tror også det ender op med at blive et lorte knæ, men min far er heldigvis ved godt mod, og er allerede igang med at undersøge om han kan få en cykel magen til... Har dog foreslået ham lige at se tiden an, han kommer jo ikk ud de næste par dage, og det kunne måske være mere relevant at få en 08´ i stedet for...


  • #34   8. maj 2007 God bedring ønskes herfra !

    Men der er sgu´oss nogle på 20 som ikke kan køre forsvarligt på MC...

    Det har jo ikk' så meget med alder at gøre, men vurdering af egne evner....og erfaring....


  • #35   8. maj 2007 Lars H: Selvfølgelig er der det...

  • #36   8. maj 2007 Surt at opleve den slags.... Har selv prøvet noget lignende. Der var det bare en dame på ca 35.... Og hver gang jeg bliver overhalet på en uansvarlig og agressiv facon, er det en "knægt" på under 26, Og det er tit....
    Så alt i alt må det gælde alle, når der tales om opfølgende tests og prøver på ens helbred og færdselskundskaber..
    Men pøj pøj med farmand der, og så må vi håbe de skruer ham ordenligt sammen


Kommentér på:
Uheld...

Annonce