2.220 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Uheld Uheld

Igår da sønnen og jeg var på vej hjem fra Nisseringen i bil, retning Tappernøje ca ved Askov kommer vi kørende med ca 80 på en lille smal vej, hen mod et 90 graders sving uden udsyn og med et stengærde rundt i svinget. Ca samme tid som jeg begynder at bremse ned ser jeg i bakspejlet at der kommer en mc kørende i høj fart og lægger an til at overhale.
LIGE FØR OVENNÆVNTE SVING ????
Behøver jeg at sige at det gik galt? Han havde for meget fart på og kunne ikke nå at bremse ned så da han ramte rabatten røg han rundt. Vi stopper selvfølgelig og løber hen for at se om han er ok. Det er han siger han og er allerede ved at rejse maskinen op efter at ha kylet sin hjelm hen ad jorden. Jeg giver ham en hånd med at få den op og han er tydeligvis pisse ærgelig og udbryder så "jeg tror det er bedst for dig hvis du kører nu, for jeg tænder af lige om lidt"
Lige der havde jeg sgu lyst til at vælte ham igen. Det var da kun fordi jeg godt kunne sætte mig ind i ærgelsen at jeg undlod at kommentere det og bare smuttede igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uheld
  • #1   29. sep 2013 Klaptorsk! - men godt at han ikke kom mere til skade...

• #3   29. sep 2013 han har været pisse flov, over at vælte, lige foran jer, hilsen hc

• #4   29. sep 2013 hold da op, de gange jeg har haft brug for hjælp, enten pga. af vælte (1 gang) eller sprunget kæde, er der ingen!!! (udover en ved kæden til sidst, han var tilgengæld jordens bedste mand!) der er stoppet for mig, og jeg vil sq blive henrykt hvis en gjode...

Var det en dyr cykel?

• #5   29. sep 2013 Utroligt så svært det kan være at sige tak for hjælpen.....han burde anskaffe sig et køretøj med noget mindre fart i..

Idioten er jo skyld i at man en anden gang ikke er tryg ved at hjælpe smiley

• #6   29. sep 2013 Ja heldigt at han ikke tog den direkte ind i stengærdet. Så skulle vi ha givet førstehjælp. Det er helt sikkert.
    Jeg må sgu indrømme at jeg ikke lagde mærke til hvad der var for en maskine ud over at det var en nyere kåbecykel. Jeg er jo mest til custom så så det ikke. men et bud kunne være noget Suzuki gsx måske f. Den var rød. Nogen der kender en som har en rød cykel og lige er væltet?

• #7   29. sep 2013 Slet ingen grund til at skrive noget sjovt.... Slet ikke smiley

• #9   29. sep 2013 Giv ham en trehjuler. Så kan han lære at administrere først den og så sig selv. Sikke dog en snotskovl

• #10   29. sep 2013 Han kunne bare gå alt det amok han havde lyst til.. jeg sgu satme nok fortælle ham et par sandhedsord i hans anfald så.. kan slet ikke snuppe når folk er så utaknemmelige.. skræmt eller ej, så var han så meget ved sig selv at han kunne snakke, så kan ikke se hvorfor han ikke lige kunne sige tak for hjælpen uden at være sådan en spasser.. Klovn altså

• #11   29. sep 2013 Han ligger den nok endnu engang i et sving en af de nærmeste dage og så kan du lystigt køre videre smiley

• #12   29. sep 2013 godt ingen kom mere til skade..

• #13   30. sep 2013 Han sgu ha´ en berlingo , sådan en klaphat...
    det er svært at finde sympatien frem for folk der laver overhalinger i sving
    og tilmed ikke synes at alle der stopper er verdensmennesker ....

• #14   30. sep 2013 Mon ikke hans reaktion havde været lidt anderledes hvis han lige havde haft et par minutter til at synke oplevelsen af at have været nede og ligge med sin øjesten på grund af sig selv?
    Sådan en oplevelse giver sku en mental reaktion - hvor fornuftig den så er lige i øjeblikket det sker er vist lettere at bedømme som tilskuer.

Men det er altid noget han udtrykker han har brug for at være lidt alene med problemet, og ikke bare går amok. smiley

• #15   30. sep 2013 Kan jo også være han mener han gerne ville være alene simpelthen fordi han har behov for og rase af.

Da jeg blev påkørt bad jeg også personen om og køre jeg klaret mig selv og hade de oplysninger jeh skulle bruge.

Ja han kunne sige tak. Men i momentet var han vel ikke istand til det

• #16   30. sep 2013 Han var bare lidt sur..

Jeg vil også helst ligge og bløde i fred.

• #17   30. sep 2013 Jo jeg er da sikker på at han bare var chokeret og havde brug for at samle sig. Derfor trak jeg mig også bare væk igen da jeg havde set at han var ok. Men havde jeg nu også haft en lortedag og kort lunte, så er det ikke til at sige hvad vej det havde gået. smiley Men altid noget at det ikke var mere alvorligt. Der kunne nemt ha været en modkørende også.

• #18   30. sep 2013 det er derfor man altid skal køre med gps når man er ude og race... min zumo har reddet mig hvert fald 3 gange udlands og et utal gange herhjemme, veje man ikke kender, kan være farlige... men med gps kan man se hvor skarp kurven er, og efter tilvænelse / øvelse ved man hvor hårdt man kan tage kurven som man ser på gpsen. ^^

• #19   30. sep 2013 Martin.

Det er ikke så slemt at gå hen til sådan en der bliver lidt sur,, det er værre at gå hen til en der er død og godt smadret det huske man lidt bedre...

• #20   30. sep 2013 Elias G
    Det var da dagens sjoveste indlæg. Ved sq ikke om det bare er mig,men når jeg kører mc,så sidder jeg altså ikke og glor på gpsén,men koncentrerer mig om at se fremad. Jeg ville aldrig stole på andet end mig selv smiley

• #21   30. sep 2013 Je er meget enig John. Tænk en gang på, at man faktisk mener at GPS er "ansvarlig" for en del spøgelsesbilister på motorvejene

• #23   30. sep 2013 det er jo ikke ruten men kortet, og har intet at gøre med at kigge ned hele tiden, man kan se det mens man kigger ud mod vejen da gpsen sidder højt oppe på min cykel.

men what ever det virker for mig, og er en skide god hjælp til stadig at ha det sjovt på ukendte veje, Basta bum!! smiley

• #24   30. sep 2013 Jacob
    Den viser jo heller ikke,om der er flyvende roer,vel? smiley

• #26   30. sep 2013 rene J
    Det har jeg også prøvet. Både dødsfald i trafikken og mistet arm ved arbejdsulykke.
    Og jeg må give dig ret der.

• #27   30. sep 2013 GPS hm... den er sgu for langsom.

Kommentér på:
Uheld

Annonce