{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.600 visninger | Oprettet:

Hvorfor kører i mc?????? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle Mcg´er

Var ude og køre en tur her til aften og kom til at tænke lidt på vejen hjem....

hvor mange grunde mon der er for at folk køber mc???

Min grund er helt sikkert farten og optrækket og styre egenskaberne ud over landet.

jeg synes personligt at trille ud over landet med 80 km/t er det mest dødsyge der findes....

men at kunne sætte sig op på sin mc og finde et afsides sted og virkelig krudte sin cykel af, og mærke ens arme blive trukket lange og landskabet bare suser forbi, det er sgu da livet....

Ville akdrig få råd til en bil der kan det samme...

men der er sikkert mange andre meninger...

så skyd løs....

hvorfor har i køb jeres mc?????

mic

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor kører i mc??????
  • #1   2. maj 2007 Sgu egentligt lidt af begge dele .. til tider kan jeg godt cruise ud af landevejen, stille og roligt og nyde vejret ..
    Kan dog i de fleste tilfælde ikke styre mig selv og er nødt til at give den GaZzz! smiley

• #2   2. maj 2007 Det er det damerne v ha......hehe

• #3   2. maj 2007 For at score billige høns smiley og en sidegevindst er jo bare den lækre frihed der ved at drøne derudad smiley

• #4   2. maj 2007 tjah... da jeg første gang satte mig op på en knallert da jeg var 13 år gammel, vidste jeg bare at jeg skulle eje en motorcykel når jeg blev de 18 og fik kortet.

Fik kortet på min 18 års fødselsdag og motorcyklen en måned inden smiley så det var en drøm der gik i opfyldelse..

...der er nok også et økonomisk aspekt, som du selv siger ville man ikke kunne finde en fed bil til samme penge som motorcyklen..

jeg synes min mc har været et stort lighedstegn med FRIHED for mig.. der er ikke noget så dejligt i verden at smidde sig på ryggen af jernhesten, starte den og pile derud af.....

• #5   2. maj 2007 Jeg er delvist enig med dig.
    Jeg elsker da også at køre motorcykel på grunda f fart og optræk. Men jeg holder altså også meget af at køre stille og roligt med vesiret åbent, og mærke den danske sommerdag (de få der er..)!

• #6   2. maj 2007 Jeg har drømt om en mc siden jeg var en lille dreng.. og dels af de samme grunde som dig, men for satan hvor er det dyrt legetøj når ikke man bruger det som sit foretrukne køretøj smiley

• #7   2. maj 2007 til *ZxmiC *:

Har det på nøjagtige samme måde som dig. Gider heller ikke køre putte nusse ture. Hvis jeg kører er det for at krudte den af. Har købt mig en lille skod bil som jeg tøffer på arbejde i. Gider ikke køre på motorvej, hvis det kan undgås.

• #8   2. maj 2007 det er sejt;)...-ej elsker følelsen af at ligge i svingene og det at sidde udenpå sit transportmiddel og ikke indeni...
    kan altid parkere OG farten...-nøøøjj det er godt;)

• #9   2. maj 2007 Har altid ønsket mig en MC siden 18 års alderen - men så kom konen, huset og børn i vejen, samt småt med penge.... har kørt med EU 45 scooter daglig til og fra arbejde - oplevede mange åndsvage situationer med bilisterne - så tog jeg kortet og købte mig en MC. I dag ærger jeg mig over at jeg ikke købte en MC noget før... er 43 år i dag... hmmm...

• #10   2. maj 2007 Det er hyggen om kværnen, og noget at smide de sorte penge efter *GG* FUCK DIG SKATTEFAR!!!!
    Min far køre også mc og vi tager tit en lille tur i hornsherred eller lign, får lige en kop kaffe og en snak med jer andre....
    Det er jo en livsstil for mange af os mclister.....
    Der er jo mange sjove stunder på nakken af biken, og så det med lige gi den en over nakken af og til og lige sige goddag til de 200 km/h.

• #11   2. maj 2007 nu skal det heller ikke lyde som om jeg ligger og racer afsted med 200+ hele tiden..

det jeg mener er at jeg keder mig i løbet af 5 min, hvis vi bare tuler ud af lande vejen,,,,,,

der er jo en grund til at der er lavet sving på vejen og det er da ikke for at køre oprejst igennem dem....

hvilket også er grunden til at jeg har købt min baneracer, fordi det er ikke forsvarligt at køre rigtig stærkt på de danske veje...

man ved aldrig om der er en barnevogn eller et lille barn efter svinget.....

mic

• #12   2. maj 2007 For mig er det, at ligge en varm sommerdag på en snoet sognevej, og svinge rundt, og mærke hvordan alle sving og kurver, alle accelerationer bliver fortalt gennem cyklen..

Generelt er for at føle en symbiose med den rå power der ligger under en...

• #13   2. maj 2007 har altid været vild med 2 hjulede køretøjer og startede med at kører motorcross som 12 årig, det var så en kawasaki 80ccm så jeg kom tit i den lokale kawa mc shop, carl andersen på randersvej og der var jo masser af fede mcere. så det var nok der min passion for mcere startede. dog skulle jeg blive 25 inden jeg købte min først mc, den købte jeg så pga af en af mine tyske venner kom herop sammen med hans biker-venner på mc og det satte bare det hele igang. jeg kører mc af lyst, bruger den kun som hobby-køretøj

• #14   2. maj 2007 Det ved jeg faktisk ikke for at være helt ærlig smiley
    Tror bare det er meget sjovt at give den gas smiley

• #15   2. maj 2007 da jeg købte mc i sin tid var det for hyggens skyld . det udviklede sig så lidt og blev for svingenes skyld og trækket ,farten ja alt det fede . jeg plejede at bande over den måde vejene var lavet på når jeg kørte i bil . hvorfor helvede lavede man dem ikke mere lige tænkte jeg !!! . jeg vidste så bare ikke at de jo var der for mcìsternes skyld smiley .

• #16   2. maj 2007 Kom on vatslav

der må da være en grund til du første gang tænke jeg skal bare have en mc....

mic

• #17   2. maj 2007 Frihed og at mærke "dyret" under sig og power'en i hænderne. FRIHED og POWER

• #18   2. maj 2007 Synes også det er en sjov tanke at når man en sjælden gang er nød til at køre motorvej, så er man faktisk det hurtigste der køre der og intet der køre rundt om en kan faktisk køre fra en...

mic

• #19   2. maj 2007 Friheden og farten kort og godt for mit vedkommende smiley

• #20   2. maj 2007 tjaaae, jeg blev vild med knallerter i 1977 (10 år gl), fik min første puch 3 gear i 78, dernæst; Suzuki 3 gear, puch monza (alle blev brugt til cross), dernæst suzuki 4 gear + 2 gange Yamaha 4 gear - hernæst MC suzuki offroad i 86-88 - glemte alt om MC og er nu begyndt igen.

Jeg kører ikke ræs, men gir da nogle gange XJeren max, men jeg kan ikke forklare det - jeg nyder bare at køre og tror egentlig jeg forsætter til jeg ikke kan tygge smør

vh

Den gamle smiley

• #21   2. maj 2007 farten, acc (glæder mig til at prøve mere end de 34 hk), og det er især også lækkert at trille langsomt gennem byen (især forbi gymnasiet og handelsskolen) og man bare kan mærke at folk drejer hovedet for at se ens bike smiley

• #22   2. maj 2007 hvor mange kender ikke også det at kører på motorvej og kede sig og så kommer der en bil med høj fart og lige før den er på siden af dig smider man den lige 2-3 gear ned og smider gassen på faaaaaarvel smiley . min ynglingsleg på mortorvej . ja ja jeg ved det små hjerner små fornøjelser :-)).

• #23   2. maj 2007 lige præcis chris....

jeg elsker når der kommer en stor bmw, eller en anden "hurtig" og så ligge og lege lidt med ham og se ham blive mere og mere arrig bag ruden, fordi hans kæreste synes mc er federe end hans gamle bimmer.. he he..

mic

• #24   2. maj 2007 ha ha ja lige netop :-)) .

• #25   2. maj 2007 *ZxmiC * - Tja, min første tanke var nok "for at være sej" så smiley

Jeg kunne også ha skrevet: "For friheden, for farten, accelerationen, osv.". Men så ville jeg lyve.

Selvfølgelig er det også pisse fedt med alle de ovennævnte ting, men de var ikke i mine første tanker, da jeg skulle handle MC.

Min MC skulle bare se fed ud (i mine øjne) og så skulle jeg være "sej" på den, hehe smiley

• #26   2. maj 2007 men der må da også findes nogen der kun køre mc, for at cruise ud over landet, drikke kaffe og køre hjem igen???

kom frem..

mic

• #27   2. maj 2007 sej er jo også en grund.......

mic

• #28   2. maj 2007 Det er også en fin mc, du har købt Vatslav....

de kører sgu fint...

mic

• #29   2. maj 2007 mcìster ER nemlig seje . fat det så :-)) .

• #30   2. maj 2007 Hehe tjah, jeg er bare helt ærlig over min grund smiley Og hermed siger jeg altså ikke at andre lyver om deres "første" grunde til MC køb smiley

• #31   2. maj 2007 Ja, synes vi ihvertfald selv.... ; )))))))

mic

• #32   2. maj 2007 Det eneste miinus jeg kan komme på er...
    At "hønsne" ikke kan se hver der kommer på "knallerten".. Når man selvf... har "gryden" på.. LoL

Ellers en stille og rolig "slingre tur" omkring Tystrup Bavelse.. Det er da bare mums..
    Og et enkelt stop på P-Pladsen til lidt tobak.. Og en kanon udsigt til mc og vandet...

Uhmm... Det er Livet =8o)

• #33   2. maj 2007 Rass.... Det er da ikke et minus....

Så løber de da ikke skrigende væk, før man tager hjelmen af.. he he ; )

mic

• #34   2. maj 2007 *Gnæk Gnæk*

=8o)

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #35   2. maj 2007 Damerne...helt klart damerne!!!
    Bryder mig i virkeligheden ikke rigtig om at køre mc.
    Nej, det er både det at tøffe stille og roligt derud af en dejlig sommeraften og give den gazz med vennerne, plus den frihedsfølelse der er forbundet med at køre mc. Man får jo slet ikke den samme følelse i kroppen af at køre i en bil.

• #36   2. maj 2007 Alt er sagt , næsten..... i glemmer allesammen lige en enkelt ting... Hvad med for sammenholdet . Det er da den fedeste fornemmelse at stå et sted og sparke dæk og dele interesse med andre mc gutter/gutinder man ikke aner hvem er men bare tilfældigt har mødtes med derude . få lidt tips og triks. spænde kablet lidt og lytte til sidemandens nye akrapovic råberør ,diskutere hvorfor man ikke har brugt den sidste mm af dæksiden og så videre... Det er sgu da også en af de fede ting... :o)

• #37   2. maj 2007 Det er rigtig, Thomas....

sammenholdet er en vigtig del.....

Men det er stadig ikke grunden til at jeg beholder min mc...

det er simpelthen, det fede fornemmelse, når man har ramt en sving helt rigtig og accelere godt ud af det og bremse for at ryge igennem det næste....

med et kæmpe smil i hjelmen, men man synger en lille sang... ; )))

mic

• #38   2. maj 2007 Fælleskabet og ikke mindst alle de lækker mænd som også kører mc.... smiley
    HMMMM hvor er det bare lækkert med alt det læder,.....
    ;-D

• #39   2. maj 2007 Så gitte...

det er et pænt forum, det her.... ; )))

mic

• #40   2. maj 2007 Jamen jamen er jeg da ikke pæn nok ???? hehe

• #41   2. maj 2007 Hehe.... Carsten
    "Det der med "friheden, duftene, at man kan mærke årstiderne" osv. osv..... den har sgu aldrig fanget mig"

Du skulle åbne visiret og smage på myggene , de er rigtig dejlig sprøde og velsmagende i år ....... ;o)

• #42   2. maj 2007 ; )))))))

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #43   2. maj 2007 Til at starte med, var det farten og friheden.

Så var det mere af praktiske årsager.

Men nu er det ALT ved det at køre MC som er fedt.
    Jeg har fundet en maskine som ikke kun er billig i anskaffelse (lorteland), men også i forsikring og vedligeholdelse så jeg har råd til at BRUGE den uden at skulle sætte hele min privatøkonomi over styr.
    Det sociale er en STOR del af det - for det er k&"#@£$& fedt at møde nye mennesker med samme passion som en selv. Tyk, tynd, høj, lav og uanset mærke / model eller politisk overbevisning, hilser folk på hinanden.

Mere socialt bliver det sq da ik. smiley

• #44   2. maj 2007 ja, de skod dyr.... dem får man lange af.....

men bruger flere timer på at vaske og så en tur gennem skoven og den ligner lort igen.....

mic

• #45   2. maj 2007 For at score alle de vilde fyre! smiley Hehe, ej jeg fik smag for det efter at have siddet bag på min fatters motorcykel. Synes bare det var superdejligt at få et sus i maven, og nyde friheden ved at køre mc. Og ikke mindst sammenholdet! Synes det er rigtig fedt at hilse på alle de andre motorcyklister på vejene, og være en del af mc-fællesskabet. Motorcyklister er bare nogle dejlige mennesker smiley

Jeg elsker min motorcykel. Det er min dejlige lille hest, og jeg nyder virkelig bare at kunne køre ud og nyde landskabet, og finde nogle gode, smukke ruter. Både alene og sammen med andre.
    Tror beslutningen om at købe motorcykel er det bedste jeg nogensinde har brugt penge på smiley

• #46   2. maj 2007 For det første fordi MC'er bare er pisse fede, har drømt om at have min egen siden jeg var barn... Spændingen er selvfølgelig også en faktor... men ellers elsker jeg at cruise rundt og finde flotte nye veje med mange sving, elsker at køre rundt på landet og langs med fjorden omkring Horsens smiley Men meget af det jeg holder af ved at køre motorcykel er sgu SAMMENHOLDET, det finder man bare ikke andre steder, hvor tit ser man f.eks en billist hilse på en anden, ikke så tit efter min mening smiley Jeg kan også godt lide de forskellige muligheder for at købe tilbehør, og der mener jeg ikke kun til MC'en, nej også til mig selv, fede hjelme, jakker, bukser osv., det finder man heller ikke lige ved en bil, men det ville sgu også se latterlig ud at sidde i sin Opel Kadett med en fed læder kombi dragt og en sprit ny Shoei hjelm, hmmmm....

• Maski A
    Maski A Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #47   2. maj 2007 Ja fart er nok noget at det bedste ved at køre MC !!!
    ... men efter 5 klip er det ikke sjov mere :o(
    Man savner også lidt flere og bedre svinger i DK !!!

• #48   2. maj 2007 jeg kan godt lide de hyggelige og langsomme ture og 1 kop kaffe , lækkert.

• #49   2. maj 2007 Hmmm... jeg kan godt li den fornemmelse der er når man ved at et bestemt stykke asfalt er rigtig godt og mærker cyklen trække sig ud af et sving hvor man har lagt den rimelig langt ned. Udover det så er acceleration fra 0-ca. 130 også en af mine favoritter. Sparke dæk hver gang man møder andre mcister og så ikke mindst at trille ture på landeveje rundt omkring :o)

• #50   2. maj 2007 Tjae, hvis jeg skal have en chance for at se min mand, så er det på to hjul det foregår.... ellers ville det være helt umuligt!
    Har faktisk altid haft drømmen om det, men først nu er det blevet til noget - og.... tjae, vil jo ikke sidde og ærgre mig over, at jeg aldrig fik det prøvet smiley
    Go' sommer til alle

• #51   2. maj 2007 Jeg er en "Attention whore".... Det er nok den primære grund smiley

• #52   2. maj 2007 Har altid været vild med den fuldstændig fantastiske fornemmelse det er at bevæge sig på to hjul, om så det er cykel, knallert, scooter eller whatever, jeg elsker alt tohjulet!

Drømmen om mc, startede med de mange barndomsture til Italien, hvor der blev savlet godt og grundigt over div Ducatier! Talte og drømte om de røde maskiner i mange år og var i en periode lige ved at drive mine forældre til vanvid, så slemt var det... smiley Studier og SU gjorde dog drømmen urealistisk, så det blev næsten glemt igen. Men så fik jeg ekstra friværdi i lejligheden og mulighed for at ta' kortet billigt. Ducatien'en er der ikke blevet råd til endnu, men SZR'en gør det nu rigtigt fint og er halv italiener, så det går lige smiley

• #53   3. maj 2007 Har bare altid følt mig draget af kraften og saften... Har jeg vist siden jeg fik min første knallert som 13årig...

En anden ting som jeg hygger mig med ud over alt det åbentlyse som turene, kammeratskabet farten, accelerationen m.m. er at skrue på lortet. Jeg har et rigtig papirnusserjob, så det at skrue på maskinen er blevet min hobby. Det bringer mig nok lidt tilbage til fordumstid med planede PUK VZ'er Honda DAX, Svensker hår og Metallica hehe...

• #54   3. maj 2007 Kører MC fordi det er fedt, fordi den er let og hurtig. Det er bare meget sjovere end at sidde i en bil..

• #55   3. maj 2007 jeg kører motorcykel pga friheden, farten, og ikke mindst fordi, der ikke er noget bedre end at have en med bagpå og kunne køre en lang tur, uden at udveksle et eneste ord, man kan bare nyde turen 100% smiley

• #56   3. maj 2007 Sidste sommer kørte jeg flere gange til Jylland og til København... sad og svedte i bilen og tænkte hver gang jeg så en "cyklist".. Gid det var mig.. sådan en vil jeg os have... tog kortet i Dec 06 og købte min dejlige cykel i marts 07....
    I dag vil jeg sige at det er farten, kraften, accelerationen der trækker... Det er for vildt når jeg fyrer den af.. Det giver et kick hver gang... F.eks igår aftes ville jeg bare lige cruise en lille tur og nyde vejret og landevejen.... Det holdt i 5 min, så fik jeg en såkaldt hjerneblødning :-D.. Fuuck det rykker..hehe og som en tidligere sagde.. Myggene er dejlige sprøde i år...... Sammen en mariemarolle..knase knase ;-)))

• #57   3. maj 2007 For mig er det helt klart det at være i kontakt med elementerne. At mærke lys, vind, dufte, små klimaskift og de fysiske kræfter som sving, accceleration og fart er i sig selv en oplevelse.

Selv en gammel traktor som min accelerere fra 90 % af skilderhusene på vejen, men det er mest sjovt bare at kunne.

Oven i dette, er der jo et smaddergodt fællesskab - sådan en ged en en "kontaktnøgle" og her tænker jeg bare i almindelig social forstand: Mennesker med hunde, børn og motorcykler kommer altid i snak med nogen

• #58   3. maj 2007 Jeg kører mc på baghjulet fordi det er den fedeste følelse at lave en god lang wheelie, op gennem gearene, mærke balancepunktet nærmer sig.... I starten galdt det om at køre hurtigst på rullen, nu er det længden. Tror min rekord er omking halvanden kilometer på baghjulet. Så sidder jeg bare og råber YIHAAAA inde i hjelmen.... smiley

Kommentér på:
Hvorfor kører i mc??????

Annonce