{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor kører du motorcykel?
  • #1   25. aug 2016 Var en drøm siden jeg var lille og så den fedeste cykel komme bragene forbi smiley så måtte man jo selv ha en smiley det der gør mig glad er friheden ved bare at stikke af fra det hele, og bare koble af smiley

• #2   25. aug 2016 Hvis du ikke har det i dig, er det svært at give videre.
    Spørg en, hvorfor han elsker at spille violin - han kan tale i timer om lyksagligheder ved det, men jeg er ikke sikker på at du vil forstå eller elske at spille på violin.
    Så! op på geden og ud og oplev smiley

• #3   25. aug 2016 Dan - Jeg elsker at køre MC. Jeg er interesseret i, at høre hvad i andre, finder af glæde ved det. Måske kunne jeg blive endnu gladere for det, end jeg er i forvejen.

Du ved, få kastet et andet lys på sagen. Måske kan man finde en glæde i, at se opleve med en anden tilgangsvinkel. Det er lidt det der er mit mål her. smiley

Så ikke så negativ, og så fortæl, hvad du glæder dig over, når du sætter dig op på cyklen. smiley

• #4   25. aug 2016 "To those who don't ride, no explanation will do. To those who do ride, no explanation is necessary."

• #5   25. aug 2016 Hvor min bil er fin og fyldt med komfort, samt praktisk, hvor min motorcykel er legetøj.
    Den gør mig, glad.
    Det kilder i maven, når man kører på landet, og tager sving og bakker, frisk luft i ansigtet og accelerationen på en motor, man nærmest sidder på, gør at man føler sig fri som en fugl (?)

• #7   25. aug 2016 Farten. Ikke at jeg køre så hurtigt. Og er desværre nød til at køre i en sløv diesel bil. Men en mc, der kan tage nogle omdrejninger er sku en fornøjelse. smiley

• #8   25. aug 2016 Det hyggeligt at køre tur med sine venner. Men kommer aldrig til at køre Europa tyndt eller pendle på motorcykel. Det et sjovt stykke legetøj men bilen er stadig min farvorit
    Klima anlæg. Radio. Fartpilot. Komfort og afslapning.

Få jeg valget at skifte min MC ud med en Mazda Mx5 så valget let for mig.

• #9   25. aug 2016 jeg fandt mere glæde ved at køre mc sidste år, track day smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #10   25. aug 2016 For mig er det det samme som hvad jeg forstår ved meditation. Når jeg sidder på cyklen er alt andet irrelevant, og jeg er 100% fokuseret på opgaven.

Det kræver så også at jeg ikke bare futter afsted i adstadigt tempo i tæt trafik. Jeg har aldrig pendlet på MC og kommer aldrig til det, for det ødelægger oplevelsen for mig, da turen fra A til B er vigtigere end destinationen.

#8 - Det havde jeg godt set komme...

• #13   25. aug 2016 Hmm.. #6, jeg har ikke oplevet antydningen af mere fisse når jeg kører på min mc. Måske en gammel Super Tenere ikke kan få kvinderne til at springe på mig af bare lyst ??
    #5 min bil er også praktisk og komfortabel, men også tit fuld af børn på bagsædet. Så alt det udstyr der skulle give mere komfort drukner i larmen fra: 'hvornår er vi der? Jeg skal tisse, jeg er sulten' etc.
    Derfor kører jeg mc, da det er et egoistisk køretøj hvor det hele bare handler om MIG. Go dag derude.

• #14   25. aug 2016 derfor ??

profilbillede
  • #15   25. aug 2016 Det kan ikke beskrives, et skal opleves. smiley

• #16   25. aug 2016 Fordi jeg ikke kan lade være....... smiley

• #17   25. aug 2016 Stod 4 mand i drivende øsende regn i Hamburg på vej til BSA rally ..Gennemblødt , ligesom alt vores skiftetøl...... smiley . Allievel stod vi alle og smågrinede.......Skøre ?.....Måske. Jeg vil nu kalde det lykkelig smiley .
    Det siger vist det hele.........
    KIM

• #18   25. aug 2016 En tur på mc'en = Maximal mental terapi. Men jeg smiler også bredt når jeg tænker på /tilser den i de kolde og stillestående måneder...

• #19   25. aug 2016 "Two wheels moves the soul." Eller dét, at MC'en ligesom bliver en forlængelse af rygraden. Det kan bare ikke opleves i bil på samme måde smiley

• #20   25. aug 2016 Det er ligesom unge damer
    Kan ikke leve uden
    Selvom man burde??????
    Spørgsmålstegnene er en grædesmiley??????

• #21   25. aug 2016 #3 Det var ikke for at være negativ.
    Iøvrigt kender jeg en violin-tosse. Han har forklaret glæden ved lyden m.m. Jeg fatter ikke en skid.
    Så prøver jeg at forklare ham om glæden ved at køre mc - Men han fatter ikke en skid.
    Tror det er en følelse smiley Måske en kosmisk orgasme smiley

• #22   25. aug 2016 1) Man slipper alt andet, lader alle problemerne stå på stand-by lige de minutter/timer man er ude og hygge. Meditativt som sajmon og andre skrev!

2) Udvikle sig på maskinen
    Intet er så sjovt som trackdays hvor man derop til hele tiden tjekker yr.no (vejret) ud, og når dagen endelig kommer og der er perfekt vejr mærker man sommerfuglene bygge sig op inde i maven, som eksplodere ud over det hele når knæet rammer jorden, omgangstiderne forbedres og man får overhalet ham foran man har jagtet de sidste 7 minutter..

3) Lanesplitting, tager altid mc'en når jeg får fri i myldre tid, hvor jeg forsvarligt kan snige mig op til lyskrydset, og spare minutter og atter minutter.. Accelerationen ud vil altid være bilerne overlegen, og jeg kommer lynhurtigt ud af det "hotspot" der er når man holder imellem to biler..

4) Touring. Intet som at køre 1200km på et døgn. rekorden er 1700km/døgn på en ninja 250R. Der er en fantastisk glæde ved at være nået frem, og den fantastiske natur og svingene kopiret efter en racerbane som bjergene indeholder er prikken over i'et.

5) pris
    Det værste jeg nogensinde har gjort mig auto mæssigt var at anskaffe den bil jeg har nu, der er hele tiden reperationer og de er indviklet at lave selv på en offentlig p-plads. En bil har mange flere dele samt rust problemer. Derfor koster det meget mere at holde den igang, end mc'en.
    MC'en er meget lettere at skrue på, og jeg nyder at skrue på den! Inde i stuen, ude i haven osv. Intet er så dejligt som at ha' fixet den selv.

6) Fællesskab
    Man kan altid snakke i en time eller to med en gut man aldrig har mødt før hvis begge er mcister. Vinket på vejen, mens man skriger "nice bike brother!" og får samme retur gør bare hverdagen lidt bedre!

Der er rigtig mange grunde til hvorfor jeg elsker at køre mc! smiley

• #23   25. aug 2016 Det gør bare en glad i låget. Ikke noget bedre at gå ud i garagen (også bare for at kigge lidt på den ??) sætte sig op og starte maskinen og bare trille der ud af ?? heller 2 hjul end 4 ??

• #24   25. aug 2016 Lyden! Specielt fra en buldrende V2'er

Når man ligger og buldre i mellemområdet, og hanen lige bliver drejet i bund, med en voldsom acceleration samt umådelig larm til følge... Det er bare konge!

• #25   25. aug 2016 Prøvede en cross knallert første gang i 1974 .. Jeg var solgt .. Siden dengang har jeg kørt cross, trail, racer, chopper, classic, you name it !! .. Jeg har levet af at lave 2-hjul det meste at mit liv, og det er stadig lige fedt hver dag smiley .. Om jeg kører en tur på min grineren Honda Cg 125, eller en ny Super Duke .. det er lige meget .. At køre MC er ikke noget man gør som man kører bil , det er en livsstil smiley

• #26   26. aug 2016 Fordi det er sjovt og billigere end en fed bil smiley

• #27   26. aug 2016 For mig er det kun legetøj til fart og spænding og har altid kun været dette. smiley gi gas. Hc..

• #28   26. aug 2016 Fordi jeg ikke gider at holde i kø smiley

• #29   26. aug 2016 Da jeg først startede på MC kørekort havde jeg ikke gjort mig de store tanker om det og kastede mig bare ud i det. Men jeg elskede det fra første minut jeg på cyklen, lyden, vibrationerne og følelsen af frihed og vinden der slår imod en. Lyden af motorvejen der velvilligt springer op i 10k omdrejninger og vræler lystigt lige uden at man ligge næste gear ind osv.

• #30   26. aug 2016 Fart, acceleration, motorlyd, trackdays, hyggeture og så lige det at det kan spare mig op til en time i trafikken hver vej til/fra arbejde når jeg har det forkerte shift på jobbet

• #31   27. aug 2016 Jeg har kørt i mange år (26) haft små mellem og en enkelt hurtig. De havde alle deres fordele og ulemper. Men nu kører jeg en gammel R1200gs og den giver mig en glæde som er helt særlig. Den kan kører overalt, god til touring og små turer. Kort sagt en ægte allrounder. Det der har givet mig en større glæde ved mc var et kører kursus sidste år ved mc sikkerhed. Man tror man kan kører sin cykel til grænsen, virkligheden er desværre for flertallet at de ikke engang er tæt på bare 75% af hvad cyklen kan. Først når man når grænsen, og ved hvad cyklen kan og ikke kan bliver det rigtigt sjovt. Bremse og undvige teknik samt svingteknik altså kik langt frem, og styr med synssansen. Når man mestre dette bliver alle kørerturer et langt flow af gode minder og lykke endorfiner.
    Jeg synes selv at det dårligste humør må overgive sig efter en tur på en kurvet og bakket landevej. Jeg kører tit en tur bare for at få en rolig stund med vejen og lyden af cyklen samt duftene og synet af landskabet der lader en mentelt op. Heldigt man bor i nordjylland hvor skov og strand aldrig er mere end 5 minutter væk.

• #32   30. aug 2016 Frihed

• #33   31. aug 2016 For at score unge piger...

• #34   31. aug 2016 Jeg prøvede min storebrors Honda knallert med gear som lille. Boede på landet med 7 km. til byen. Min første yamaha 4 gear blev min åbning til kammeratskab og teknik. Har derfor altid vidst at jeg ville have MC en dag. Jeg skulle blive 27 før det gik i opfyldelse. Jeg skruer ikke i den men nyder at tøffe rundt og dufte til naturen i foråret. Jeg har også kørt 30.000 km. på scooter fordi jeg ikke havde råd til bil. Det var bare nemmere end offentlig transport.

Så grunden er fordi det er fedt. Kører kun alene og slapper af med det.

• Ove F
    Ove F Tilmeldt:
    jun 2005

Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 17
    #35   31. aug 2016 Efter en tur på een af mine mc'er bliver jeg bare glad i låget. smiley
    KTM'en får jeg et adrenalin kick af når det går rask omkring hjørnerne ude på de små veje, og Blackbirden giver mig en følelse af at jeg flyver på motorvejen. Begge dele gør mig "høj" og giver mig en følelse af frihed. (Det skal desværre helst gå lidt stærkt for at følelsen er helt rigtig)
    Jeg indrømmer at jeg er en stor egoist på mc. Vil helst ikke have nogen bagpå eller andre med som jeg skal vente på. Jeg hader at køre kolonnekørsel eller til træf, så det er ikke samværet med andre mc'ister som tiltaler mig. (Med mindre de kan finde ud af at køre til). Det er, må jeg tilstå, farten og fascinationen ved at kunne køre hurtigt og egoistisk.
    Så nu har jeg sagt det........ Så må i godt lynche mig!

profilbillede
  • #36   31. aug 2016 Frihed, man kobler fra, tænker ikke på hverdagens problemer, nyder at køre ud i den danske natur

• #37   31. aug 2016 At sidde i en bil, næsten uanset hvilken, er bare mere fjernsyn. Billeder der flimrer forbi. At køre samme tur på MC, næsten uanset hvilken, er derimod oplevelse. Man mærker det bliver lidt koldere når man kører ind i skoven, man kan lugte blomster og marker, og så er en motorcykels styring jo et teknisk mirakel, helt i pagt med de fysiske love. At køre gennemet sving på MC er en sublim oplevelse, at gøre det i en bil er bare at dreje på et håndhjul - der i øvrigt burde være sendt på den teknologiske losseplads for mange år siden.
    Jeg har racet af på baner og de rigtigt hurtige MC, så jeg har kastet mig over veterankørsel nu jeg er pensionist. Sådan en kan altså godt trække piger, og man kommer aldrig til at drikke sin kaffe alene, når man holder hvil. Jeg har MC venner jeg mødte da jeg var 18 - altså for 50 år siden. Vi ses stadig og vi har alle sammen MC nu, selvom nogle var lidt ude af det da der var børn i familien. Mit barnebarn på 2 kan sige "morfars motorcykel", og han kravlede op på den, første gang han så den Måske er det en gave, man får ved fødslen.

• Rene A
    Rene A Tilmeldt:
    sep 2012

Svar: 2
    #38   31. aug 2016 Sq for kedeligt a kører bil....elsker bare frisk luft og bare deru a....svært at forklarer.... smiley MVH........

• Anders  H
    Anders H Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 7
    #39   31. aug 2016 Havde ikke råd til bil som lærling, men man var da også mere barsk på MZeren. Det blev min livsstil at køre MC. så nu kører jeg 85 km hver dag (også vinter) og nyder det på min Zero hvor det kun er vinden, der larmer.

• #40   31. aug 2016 For at slippe væk fra konen og komme ud og se på PATTER;-)

• #41   31. aug 2016 I tænker da også kun på patter og damer smiley

Jeg kører el-mc grundet jeg kan komme billigt frem + jeg kan parkere inde i byen uden at blive dolket af en p-vagt, samt slippe for at en eller anden smart flødebolle åbner døren op i min bil.

profilbillede
  • Anders  H
    Anders H Tilmeldt:
    jul 2013

#42   1. sep 2016 Motorcykel er vel ikke en k....magnet.

• #43   1. sep 2016 Kun Zero har onboard damemagnet smiley

Anders, skal du ikke have oprettet din Zero her inde? smiley

• Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Svar: 12
    #44   1. sep 2016 Det er ikke farten og det er ikke komforten . . . .
    Det er noget med balance føling med vejr, vind og vej.
    Det er luften lugten fra marker og skov.
    Det er simpelheden og noget jeg har næsten magt over.
    Det er også noget du kan dele med andre i samme situation - det kan være et fællesskab.
    Det er nok meget forskelligt afhængig af temperament, men de 2 hjul er en væsentlig del af det, så gyrokraften er også indblandet.

• Anders  H
    Anders H Tilmeldt:
    jul 2013

#45   1. sep 2016 Hej Tino. Har flere gange tænkt på at oprette den, men gør det måske en dag. Nu har den kørt 2000 km. siden sidste lader.

• Anders  H
    Anders H Tilmeldt:
    jul 2013

#46   3. sep 2016 Peter K.
    Godt beskrevet

• #47   3. sep 2016 Der er ikke noget bedre at bruge sin fritid på - det er legetøj for drenge - og drengen forsvinder aldrig - slet ikke når man først får hjelmen på smiley Jeg nyder alle turer - dem i flok og dem helt alene - og så har man altid noget at pusle om/med om vinteren smiley

• #48   3. sep 2016 Bent smiley Hvis man har en harley kan man pusle året rundt smiley haha

Kommentér på:
Hvorfor kører du motorcykel?

Annonce