{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.555 visninger | Oprettet:

ARGH noget pis! forsikringer {{forumTopicSubject}}

I går ringede jeg til et forsikringsselvskab, og fik et helt hjernedødt tilbud, på en kasko. 7600 med fuld kasko, alder og ancienitet var ligegyldigt... Selvskabet har en aftale med suzuki, omkring forsikring af deres motorcykler til latterligt lave priser. kæææft drengen var høj på det!.... og var det stadig i morges da jeg vågnede!

Har endda taget fri fra arbejde, på lørdag, for at køre til jylland, og nok købe drømmen.

I dag ringede jeg så til samme selvskab, for at bede dem sende mig det tilbud, fordi jeg mente, at det ville være rart at have det på skrift.
Jeg fik så fat i en ny forsikringsmand- ham jeg snakkede med i går, har ikke tastet mit tilbud ind i systemet, ja de har faktisk ikke snakket med mig.

Den nye forsikringsmand giver mig så et nyt tilbud... 12397 kr!!!! det var satme ikke det jeg fik i går vridsede jeg!... jeg forklarede ham så hvad jeg fik at vide i går... og blev derefter sat på ventetone... ca 10 min senere kommer manden tilbage, og undskylder mange gange....

Deres ordning med suzuki er ny, og der har været en del forvirring omkring den. Det hænger sådan sammen, at der er 3 intervaller, mht. alder 18-25, 25-30 og 30++

jeg har fået oplyst prisen for 25-30 år... :(....

Virkelig dårlig morgen. Ved godt at ca 12000 for kasko, på en gsx r 1000 er billigt for en 19 årig... MEGET billigt... men det er stadig 1000 kr om måneden, der ryger af mit budget, om måneden....

så her sidder jeg så, godt muggen, har bidt hovedet af en forsikringsmand, og hans kammi og tænker.... jeg gør det satme alligevel.... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ARGH noget pis! forsikringer
  • #1   2. maj 2007 hov... rettelse

Gsx R 1000 k1 - ca 13000 pr.år
    Gsx R 750 k1 - ca 12000 pr.år

• #2   2. maj 2007 Er du sikker på at du som 19-årig overhovedet kan forsikre den? På suzuki.mc.dk står der nemlig man skal være fyldt 25?

• #3   2. maj 2007 Undskyld mig, men en knægt på 19 år og en gsx r 1000 - er dette ikke en sprængfarlig cocktail?

Eller måske er det bare mig der er blevet gammel...

Anyway ca. 13.000 kr som 19 årig er ikke dyrt - husker stadig mit første girokort på 23.495 kr da var jeg 18 år...

• #4   2. maj 2007 Hmm kan du få lov til at forsikre R-modellerne?

Iflg. folderen skal man være over 25 for at kunne det.
    Vi prøvede med en kammerat, GSX-R600, men det kunne først lade sig gøre når han blev 25 år...

• #5   2. maj 2007 det kan jeg... jeg snakkede med dem siden kl 9... jeg kan forsikre den

• #6   2. maj 2007 altså... jeg har snakket med if-forsikring siden kl 9 i morges... de har min alder, og cpr-nr.... og de poster tilbudene til mig

• #7   2. maj 2007 Okay, jamen så er det da en super pris på kasko!

Men så må de gøre undtagelser

• #9   2. maj 2007 jeg skrev også det er MEGET billigt... men der er stadig et stykke fra 7600 til 12-13000... jeg gør det jo alligevel... det er bare dybt frustrerende, at få opgivet en forkert pris, af en eller anden klaphat...

• #10   2. maj 2007 strada, du får nok også lidt mere i løn end jeg gør ;)... de resterende 550 kr, er stadig ti timers arbejde for mig... det kan godt være det lyder snævert.... men 550 kr her, og 550 kr der....

• #11   2. maj 2007 Er det så med forhøjet selvrisiko osv..?

• #12   2. maj 2007 det er med 10.000 i selvrisiko

• #13   2. maj 2007 Jeps.. Men Nicolaj, Du skal nok lige tage en slapper, for på suzukis egen hjemmeside står der utrykkeligt at du skal være 25 år med 5 års skadefri kørsel for at kunne forsikre gsx-r modellerne.. at du har ramt ned i en uvidende forsikringsmand, det er dit held.. men før du har papirerne i hånden, så skal du nok ikke regne noget som helst.

• #14   2. maj 2007 Lækkert hvis det kan lade sige gøre..

• #17   2. maj 2007 Tore, De kan umuligt lavet sådan en bummer to gange i træk... jeg snakkede med to sælger, uvilkårligt af hinanden her til morgen...

De tilbud de har givet mig i dag, er blevet lagt ind i deres system, og de sender dem til mig med posten.... Dvs jeg har snakket med 3 forskellige personer, over 3 dage, og de to sidste(dem jeg snakkede med i dag) har givet mig præcis de samme tilbud.

• #18   2. maj 2007 Undskyld... Men må du overhovedet kører på den med det lille mc kørekort? Eller er jeg gået glip af noget!

Ellers god vind herfra...

• #19   2. maj 2007 hvis ikke det kan lade sig gøre, hvordan kan de så oplyse mig om at der er 3 aldersintervaller, inden for de forsikringer jeg vil have tilbud på?... Jeg har oplyst TO specifikke cykler i dag, størrelse, årgang, alder og markedspris. de har fået min alder, min ancienitet og alt andet de skal bruge.... TO forskellige sælgere, HELT uafhængigt af hinanden?

• #20   2. maj 2007 nej, jeg må ikke køre dem endnu... først fra marts næste år... men den må stå for egen regning.

• #21   2. maj 2007 forsikringsselskaber er jo hverken den dømmende, lovgivende eller udøvende magt...

• #22   2. maj 2007 NU skal der afklaring til!... Hr. Wiberg ringer til if-forsikring IGEN!!... vender tilbage om 10 min

• #23   2. maj 2007 Jamen held og lykke med det...men har du tænkt dig at køre på den lige meget om du er gammel nok eller hvad?

• #24   2. maj 2007 If havde først givet mig en pris på min nye CBR1000, da jeg så var lige ved at skifte selvskab og det blev alvorligt, så kom de frem til at de ikke kunne forsikre den, heller ikke min Nimbus.

De kan nærmest kun forsikre BMW og Susuki som de til gengæld er ret gode på.

• #26   2. maj 2007 heheh kan sku ikke se hvad du skal bruge forsikringen til hvis du alligevel ikke må køre på den - tror ikke du skal regne med at den dækker ved et eventuelt uheld.

• #27   2. maj 2007 HOLD DA KÆFT MAND NOGLE IDIOTER! 3 FUCKING GANGE I TRÆK, KAN DE LAVE GRUNDLÆGGENDE FEJL! NU ER JEG DA FØRST RASENDE!....

i har fuldstændig ret, jeg kan ikke forsikre det lort....

• #28   2. maj 2007 om jeg kører på en større cykel, med kort til en lille cykel, er min egen sag...

• #29   2. maj 2007 Ja og din pengepungs sag, hvis der først sker niget får du aldrig råd til at købe en cykel igen...

• #30   2. maj 2007 ergo, min sag

• #31   2. maj 2007 Nicolaj - Nicopikokonda W
    Kan godt forstå det rykker i dig for at få en større mc... Men vent dog med at købe den R model til marts næste år.. få lavet en god handel i løbet af vinteren.. og kør lovlig.... Den med " den må stå for egen regning" Holder altså ikke... Skulle ikke undre mig, at forsikringen tænker" skulle han køre galt skal vi ikke dække udgifterne da han ikke har kørekort til denne type mc".. Men de har tjent 12000/13000 kr... på dig...
    Mvh

• #32   2. maj 2007 ja lige til man overhaler inden om en bus..

• #33   2. maj 2007 Du skal tænke på, at du sikkert ikke er dækket, hvis du køre på en større cykel end du må.... Hvis det går galt, eksempelvis med person skade, kan du komme til at stå i en meget kedelig siatiation... Så se på den lyse side, og glæd dig til næste år...

• #34   2. maj 2007 jep din sag..ikke mere herfra!

• #35   2. maj 2007 triko.... hvis jeg skal være helt ærlig... så tror jeg slet ikke de har tænkt. de undskylder sig med, at det er helt nyt for dem. og det virker ærligtalt ikke som om at de har styr på NOGET som helst, omkring de her nye forsikringer...

ja gu rykker det... men det er mindst ligeså meget alderen af cyklen der rykker... ja, jeg kan sagtens sætte min egen 100% i stand, eller købe mig en nyere, mindre cykel... men det kan da slet ikke betale sig...

Er der nogensinde nogen af jer, som har kørt på noget i er blevet træt af, eller kede af?... Hvor meget fornøjelse er der lige i det?

• #36   2. maj 2007 hvem er det der har lavet den aftale med suzuki er det IF eller

• #37   2. maj 2007 Personligt er jeg glad for, at have startede på mindre cykler, og så stille og roligt arbejdet mig op.... Har fået meget erfaring derved... Er ikke sikker på, at jeg havde været her i dag, hvis jeg startede på en "1000ccm" (100 hk+) da jeg var 18-19 år...

• #38   2. maj 2007 ja, det er if

• #39   2. maj 2007 Nicolaj jeg ville også vente til næste år spar op så du har lidt mere plads i budgetet til fejl og ting der evt kunne gå galt. Men selvfølig skal du da have den cykel du ønsker dig det kan ingen tage fra dig. Man skal leve sine drømme ellers bliver man bare et gnavent menneske.

• #40   2. maj 2007 michael, det er jo et spørgsmål om temperament... Der er jo ingen med bare en smule omløb i hovedet, der går ud og skyder sin sprit nye 1000'er af, hvis man lige er kommet fra en mindre cykel.....

En ting er at have en cykel der kan det, en anden ting er at gøre det...

Hvis vi skal til at snakke love, og motorcykler, er der jo ikke én eneste... som har en sportsmaskine, som overholder loven til punkt og prikke...
    Hver og en, kører stærkere end det man må... det kan man selv på min, så det er sgu ikke derfor jeg går og drømmer om en potent 1-liters maskine.... overhoved.

At jeg ville høre et tilbud på en 1000'er, var udelukkende for at høre prisforskellen på en 750'er og den...

desuden er der klaphatte, der tager det store kort... og som det første køber sig en zx10'er... uden at have erfaringen, eller ligende... dér er det jo lovgivningen den er gal med... men om hvor vidt, det er forsvarligt at sætte mig på en 750'er, er der jo ikke nogen af jer, der aner en fløjtende fis om....

• #41   2. maj 2007 præcis josip... og du burde næsten vide, hvordan jeg har det... eller hvertfald lidt omkring det

• #42   2. maj 2007 Nicolaj... for hunden da... det er seks mdr.. spar nogle penge sammen, til den mc du vil have til foråret.. Du har en rigtig fin mc ,vær glad for det du har.. du har langt mere end det jeg havde, og mange andre har som 19 årig..
    Mvh

• #43   2. maj 2007 jeg har satme også arbejdet for at få den!... og jeg må sgu også prioritere... jeg har hverken bil, eller tager de vilde byture... til fordel for motorcyklen!... jeg har lagt tid og kræfter i den, kørte 25.000 km på den sidste år.... og den er min øjesten.... men den keder mig.... men den blev købt, til det formål, at være en startercykel... og om jeg kører 25000 km på to år... og får det store kort, og så køber mig en større cykel... eller om jeg kører 25.000 på et enkelt år... må jo give den samme erfaring... i mine øjne....

• #44   2. maj 2007 og det er jo ikke bare 6 måneder... for at få den cykel jeg vil have... det er 6 år.... det KUNNE have været 6 måneder... hvis ellers det var sandt, hvad if oplyste mig om tidligere....

• #46   2. maj 2007 Du skal nok finde ud af noget med forsikringen til cyklen, hvor der er vilje er der vej. Men at køre uden det store kørekort kan jeg ikke anbefale, kan kun give rigtig store problemer og rigtig store bøder, så hold ud med dig til næste år så skal vi nok ud og have det rigtig sjovt på vores 1000ere...

• #47   2. maj 2007 strada, du læser slet ikke alt det andet jeg skriver...

jeg fik det tilbud på den 1000'er, udelukkende fordi, jeg ville sammenligne priserne mellem 750'eren, og 1000'eren... ene og alene fordi jeg fik oplyst nogle helt forkerte priser i går. Det har hele tiden været 750'eren jeg ville have.

Den i sig selv er giftig nok, men hvis jeg kan tøjle en cbr 1000 f... enklippert, på 260 kg fuldtanket, med 135 hk, i rask tempo, fuld oppakning og husgeneralen bagpå, til sverige... så burde jeg også kunne magte, oveni mit lille hovede- at køre på en 750'er....

• #48   2. maj 2007 rens du ganen alt det du vil moolex

• #49   2. maj 2007 Nicolaj.... jeg vil også lige give et par ord med efter at have læst denne roman.... Jeg mener IKKE at man må kører på andet end det ens kørekort berettiger en til... Selvom jeg har kørt mc og bil i mange år - berettiger det da ikke mig til også at kører lastbil eller bus fordi jeg syntes der ikke er udfordringer nok i de "små"... Så vent til du MÅ - det er ikke et spørgsmål om hvad du mener du kan men hvad loven giver dig ret til...
    Håber du lige vil tænke lidt mere over det.... en sæson mere på din nuværende cykel og det er lovligt for dig at skifte op til en stor maskine...

• #51   2. maj 2007 Nikolaj: Det kan da aldrig bare være din egen sag. Ihvertfald ikke hvis forsikringsselskabet ikke dækker i forbindelse med en eventuel ulykke. Hvis de ikke dækker vil det jo pludseligt også få betydning for eventuelle implicerede i ulykken, som måske skal have tilkendt erstatning.

Vælger forsikringen at dække sådanne ulykker? Måske de udbetaler pengene men kommer efter Nikolaj efterfølgende. Puha det kan blive dyrt

• #52   2. maj 2007 vibeke... ingen har jo sagt jeg skal ud og køre på større cykel nu. jeg kunne godt tænke mig det ja... og nu havde jeg fundet cyklen jeg ville have. jeg ringede lidt rundt, og så giver en klaphat mig et tilbud, jeg ikke kan afslå, på en kasko- det var nu mest for at undersøge, hvordan landet egentlig lå.

Når jeg så får stukket i hovedet, at alt kan faktisk lade sig gøre- bliver jeg jo helt ekstatisk, det ville en hver jo blive... for jeg havde slet ikke regnet med det. det viste sig så også, at være for godt til at være sandt. 3 forskellige sælgere, laver fatale bummerter- sådan er det nu en gang.

At folk så går amok over de cykler jeg har hørt på, forstår jeg ikke.
    lidt tror jeg det er en form for jante der spiller ind her "vær glad for det du har"... "du skal ikke bare tro at du kan"... nej, fint, jeg kunne ikke. det kunne ikke lade sig gøre. men at folk moralprædiker om hvilken cykel jeg skal køre på, og hvad jeg er i stand til at køre, aner de jo intet om. ingen af dem, udover josip har kørt med mig.... og så vidt jeg ved, har han ikke noget imod min kørsel.

jeg kan godt se, at jeg har lovgivningen imod mig... og det skrev jeg også, i et af de utallige svar. De behøver folk ikke fortælle mig. At jeg vil have den cykel, og at jeg vil have den nu, gør mig jo hverken til idiot, eller evnesvag... det er en drøm, og det bliver det ved med at være, og om jeg så skal betale den kontant, skal jeg nok få den.... at folk vælger at bide mærke, i noget helt andet, end det her emne egentlig handlede om, viser bare lidt om hvor smålige folk generelt er.

• #53   2. maj 2007 henrik T, jeg sidder faktisk og kigger på en af slagsen nu ;)....

Men det handler ikke om den forbandede 1000'er... hvor mange gange skal jeg sige det?!.... Det handler om et forsikringselskab, der ikke heeelt har styr på deres ordninger.

JEG SKAL IKKE HAVE EN GSX R 1000! nogle der ikke forstod det nu?...

jeg undersøgte muligheden, og prisen til sammenligning på en 750'er....

• #54   2. maj 2007 synes godt nok du begynder at trække i land nu - prøv at læse dine egne indlæg fra tidligere

• #55   2. maj 2007 Thomas, nej... den med min egen sag, blev skudt lidt for hurtigt fra hoften.... der blev ikke tænkt længere, end til hvis jeg blev stoppet... smiley

• #56   2. maj 2007 1000 eller 750?? set med politiets eller forsikringes øjne er der vist heller ikke nogen forskel der:-)

• #57   2. maj 2007 chrome... det har hele tiden været 750'eren jeg ville købe

• #58   2. maj 2007 Rolig nu Nicolaj.... Det er da dejligt at du har drømmen om den cykel... og det er da også noget at det dejligste at have - men jeg mener at have læst i nogle af svarene fra dig at du faktisk også havde planer om at kører på den altså HVIS du fik købt den - og det er nok bare lige der jeg vil hen. At du drømmer og køber din drømmecykel er for mig rigtig dejligt (det gjorde jeg også selv i 2002 - så jeg kender godt fornemmelsen) - men at du vil kører på den førend du kan få en forsikring på den der vil dække ved evt. skade... det er nok der jeg ikke kan følge dig længere. Jeg tvivler ikke på dine evner som mc'rist - men problemer er faktisk også at selvom du IKKE selv er skyld i en evt. ulykke så vil du få HELE skylden da du kører på noget som du ikke har "ret" til.... Håber du kan følge mig - jeg vil ikke moralpredike for dig, jeg vil bare fortælle dig dine rettigheder som jo kan komme til at koste dig dyrt resten af dit liv HVIS uheldet skulle være ude.
    Hvis man har fulgt galleriet de sidste uger ved man jo trods alt hvor mange der kommer til skade UDEN selv at være skyld i det... og det er trods alt også her du evt. ville blive straffet....
    Held og lykke med din søgning efter drømmecyklen og håber da du får den - men for min skyld gerne først om et år....

• #59   2. maj 2007 nej men det er der i mine... for no way, jeg kan magte 1000'eren... det ved jeg skam godt, og det har jeg heller ikke givet udtryk for at jeg kan

folk har antaget ting, sådan er det jo... kommunikation er en svær ting, som tore ellers så fint udtrykte det.

750'eren har jeg prøvet. jeg fik lov at låne den en eftermiddag, og jeg følte den var noget for mig... længere er den ikke. da jeg så opdagede en mulighed for, at jeg kunne komme til at eje og forsikre den for rimelige penge, fik jeg julelys i øjnene.... i et døgns tid.

• #60   2. maj 2007 Altså hvis dit budget falder på om du skal give 7500 eller 12000 i forsikring om måneden har du jo ikek råd til den. Dit første bagdæk har du brændt af på max 6000km, hvad så når du ikke har råd til et andet. Har du tænkt på de forskellige service heller ikke er gratis. Jeg kan sagtens sætte mig i din postition hehe, tro mig. Men engang imellem er det nu tilladt at lade fornuften råde.
    Mht til forsikring er det forskelligt. De selskaber jeg har haft ringet til, gør det ca 1 gang om året for at hører om der er noget at spare, gemmer sku det tilbud de giver, så når man ringer til dem igen har jeg altid hørt: Lige et øjeblik: jo jeg kan se vi har givet dig et tilbud på xxxx kr.
    Igen er de 12k billigt taget din alder i betragtning. FOr 2 år siden måtte jeg, som det ubestridte billigste tilbud, give 12k for en gxsr 600. Selom jeg var 28 og havde 5år accentet.
    Det er ikke sjovt at have en fed kværn og ikke råd til at ikke kunne kører på den når man vil og tvinget til at leve på vand og brød og vende hver en krone, been there done that.

• #61   2. maj 2007 selvfølgelig havde jeg købt den... ingen tvivl om det.

• #62   2. maj 2007 og lige en lille ting.... da der jo er kommet mange indlæg siden jeg skrev....
    Ja det er utroligt som forsikringer kan klokke i det - kender mange der har "brændt røven" på dem - derfor skal man altid få det på skrift ellers finder de ofte på et eller andet så prisen stiger..
    Syntes dog du skal "bruge lidt tid" og få tilbud fra forskellige forsikringer - så er du måske heldig at der er en som du kan betale dig fra om et års tid.... men det er dyrt at være ung (kan selv huske det!!)

• #63   2. maj 2007 Hold da kæft hvor er der mange hellige personer herinde.

Det med at han vil køre på en større mc, end hans kort tillader, er vel i bund og grund hans egen sag?

Jeg kommer selv til at køre på større til at starte med, indtil jeg får pengene til en drossling.

Hvor mange af jer har ikke kørt for hurtigt? Det er sgu godt og vel det samme, man bryder en lov. Og det er ens egen sag.

Så drop dog alt jeres moralprædiken, de fleste har på et tidspunkt ikke været meget bedre selv.

• #64   2. maj 2007 om jeg skulle give 7600 eller 12000, havde jeg gjort det alligevel...det er ikke fordi penge ikke er der, men hvis man kan spare 4400 om året, så gør man da det. Udgifterne for mig, ville have været de samme, som de er nu... ved at lave et par omlæggninger i hverdagen- hvis jeg skulle betale 12000 om året.... men det er slet ikke det snakken går på nu, hele tråden er blevet drejet hen til, om hvad folk synes om mig, på en 1000'er, som jeg aldrig har haft i sinde at købe...

• #65   2. maj 2007 Nicolaj - Havde samme problem med forsikringen. Forhandlen hvor jeg købte min GSX-R 750, ringede to uger efter købet og fortalte der ikk var kasko på... Så'n noget pis.. Heldigvis havde hende jeg snakkede med ved IF givet mig tilbudet, så hun gav mig forsikringen selv om jeg ikk er 25... =)

• #66   2. maj 2007 peter... hvem har du dog snakket med derinde?!

• #67   2. maj 2007 Kan sku ikk huske hvad hun hedder.. Men fik den udelukkende fordi hun havde overset 25 års reglen...

• #68   2. maj 2007 peter... er det det okay, hvis jeg ringer til dem, og bruger dig som eksempel?

• #69   2. maj 2007 Du kan da prøve... Men ellers prøv at tjekke nogle andre maskiner... Det er kun gsx-r modellerne du skal være 25 for at få billigt... Du kan få en sv1000s for ca. 7600

• #70   2. maj 2007 perfekt, jeg prøver lige at ringe derind... smiley

• #71   2. maj 2007 Men du behøver ikk nævne mit navn =) skal sku ikk til at have splittet min forsikring igen

• #72   2. maj 2007 haha rolig nu ;)... nævnte ikke noget navn... du har alle dine forsikringer hos if... ikke?

• #73   2. maj 2007 Nej... Flyttede for et stykke tid siden... Har kun kværnen forsikret der... Men de gamle har alle deres der...

• #74   2. maj 2007 det er altid en god ting at få det på skrift.....altid...

• #75   2. maj 2007 okay... de kræver at jeg har minimum tre forsikringer hos dem, for at det kan lade sig gøre. tror du de vil nøjes med en ulykkesforsikring, min hund og min motorcykel? hehe

• #76   2. maj 2007 HA HA HA... Det ved jeg sku ikk... Prøv de kan vel ikk andet end at sige den ikk går... =)

• #78   2. maj 2007 Vil lige nævne at mit nuværende forsikringsselskab har den politik at den pris de giver over tlf er bindende. Det oplyste de mig begge gange jeg forsikrede mc hos dem. Det er Thisted Forsikring.

• #79   2. maj 2007
    Strada, du gætter.
    Ansvarsforsikringen kan kun kommer efter en, hvis der er tale om grov hensynsløshed, - den regel er mig bekendt ikke blevet brugt endnu, - bortset fra sager hvor folk har kørt nogle ned med vilje.

• #81   2. maj 2007
    Jo, men du skriver at de vil jagte ham for at få pengene igen, og det kan de ikke.

• #83   2. maj 2007 Ok, sådan kan den også læses. smiley

Kommentér på:
ARGH noget pis! forsikringer

Annonce