Hold da kæft en dag - med happy ending. {{forumTopicSubject}}
Jeg har arbejdet som en lille hest de sidste par dage for at komme så meget med på jobbet, at jeg kunne komme afsted og få min MC rullet og kørt ind kl. 10 i formiddags.
Stor var glæden, da min makker kom på sin Mille R kl. 8.40 og solen skinnede. Vi skulle følges de 100 km til værkstedet, for han skulle også have sin på feltet.
Myldretidstrafikken var væk og vejen var tør, så er 100 km på en god times tid intet problem. Men for hulen det var koldt, når man kun har nogle tynde sommer handsker.
5-8 km før vi var der, skulle vi ind og have benzin på. Makker skulle også have en kop kaffe, men den var alt for varm til at drikke, og da det var begyndt at knibe med tiden, måtte han jo tage den med. Vidste I, at der lige præcis kan være en Shell termokop med låg under egoskallen på såden en Mille?
Vi nåede frem og startede med at rulle Millen. Både med og uden db-killer. Uden ydede den sgu omkring 20 heste mere...!
Og med larmede den "kun" 95 db mod 101 db uden. (iPhone)
Så blev det 916'erens tur.
Jeg havde glædet mig helt vildt til at se, hvad sådan en halvgammel havelåge egentligt kunne og samtidig se, om mekanikeren kunne få en tidligere testet fejl væk. Så det var en rimelig ærgerlig start, at finde ud af at det var røget en udstødningspakning ved det forreste forrør!
Så gav det ingen mening at køre den ind, for den trak luft ind og målingen på udstødningsgassen var ikke til at regne med. Argh!!!
Nå, men vi kunne da lige prøve at se, hvad den lagde af heste - bare for sjov.
Den blev spændt for og arbejdede godt for sagen, da den lige pludselig valgte at tømme hele beholdningen af kølevæske ud midt på gulvet. Dobbelt Argh!!! Utæt toppakning blev nævnt. Jeg kunne allerede mærke tusindkronesedler flyve ud af lommen på mig.
Af med tanken, luftfilterkasse, spjældhuse, af med alle slanger, pustede i slangerne for at finde en evt. blokering. Efter en del pusten og spytten, kølervæske smager ikke ligefrem af hindbærsaftevand, fandt vi ud af, at der ingen passage var til den åbne ekspansionsbeholder. Ah, penge tilbage i lommen. Fejlen blev rettet, på med slanger, vand, spjældhuse, luftfilterkasse og tank.
På det shit igen der. Nu skulle den have kniven og vise, hvad den kunne. Op i omdrejninger Nu begyndte kølevandstermometeret også at bevæge sig op, det havde den ikke gjort tidligere. Godt tegn. Der dryppede stadig lidt kølevæske, men det måtte jo være noget, der havde ligget rundt på motoren og nu blev rystet ned?
Flere omdrejninger. Der kom mere og mere kølevæske nu. Sådan noget pis! Kunne det være en toppakning alligevel? Men vi kunne så se, at det dryppede ned oven på cylinderen. Det kom altså længere oppe fra. Den anden ekspansionsbeholder...
Af med tank, luftfilterkasse, spjældhuse, slanger, tændingslås, ekspansionsbeholder.
Jo, beholderen var revnet. Af uransaglige årsager havde jeg lige nøjagtig sådan én til at ligge herhjemme.
Så min makker på ryggen af Millen hjem og hente den.
Nu var det ligesom at heldet begyndte at vende.
For jeg ringede til den lokale Ducati-smed, og han havde lige en enkelt udstødningspakning på lager, så den kom også med retur på værkstedet.
Efter noget ventetid, som dels blev brugt hos den lokale hundeslagter og dels med hyggelige vidensudvekslinger på værkstedet, kom makkeren retur med stumper og godt humør.
Delene kom på og hele skidtet samlet igen. Igen.
Så var den også færdig med at bro(æ)kke sig, men dagen var gået og der blev ikke tid til at mappe den. Men rulningen viste faktisk at forbrændingen var rimelig ok, så går det nok at vente med finpudsningen.
På vejen hjem skinnede solen også. Også på en hvid Audi R8, hvis chauffør også var i godt humør. For satan den er hurtig sådan en vogn.
En stor tak til min makker og min mekaniker for en alt i alt dejlig dag. :):):)
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.509
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 432
Fedt så det ud da dig og R8eren kom flyvende forbi.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.685
NOT
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 451
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 245
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 451
Og hvis det gør, er det nok bedst, at jeg holder fingrene i lommen.
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 417
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 966
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.039
En af de dage hvor frustrationer let kan overskygge guld på sky hvis ikke man er en fattet herre
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Hat selv stået i en lignende situation hvor Mr. Dyno tilfældigvis havde en flækket kælerslange liggende med samme diameter
20hk tabt med en db killer? Det lyder som om noget er galt?! Er den justeret ordentligt ind? Det burde ikke give et så stort udslag
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 432
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 432
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 295
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
og
sidder og tænker, at du har dig en god makker, tumps up herfra til ham .
mvh
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Hvad hjalp det med en extra flækket kælerslange?
og HVAD er en Kælerslange?
hæhæ
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Der er ikke lavet noget form for justering, og Med/Uden målinger er lavet i et hug.
Det er så nok også den mest effektive DBKiller jeg til dato har set.
#17
Du skulle tænke mere, på den stakkels mekaniker. Der skulle høre på de to !!!
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 432
Niksen, vi var de bedste kunder du nogensinde har haft
Jeg er sikker på Søren vil give mig ret.
Hold da kæft en dag - med happy ending.