Hjælp til fejlfinding {{forumTopicSubject}}
Min Suzuki gsx 400 har stået vinteren over, og jeg har problemer med at få den startet.
Har ladet batteriet op, tømt tank og karburatorer, sat nye tændrør på og givet benzinen lidt karburatorsprit.
Der er strøm på, men når jeg forsøger at starte laver den en lidt underlig lyd, og det virker ikke til, at det for alvor er tæt på, at den starter. De første par gange var den tættere på at få fat.
Med jumpstarter er det samme resultat.
Kan den være druknet, og hvad gør jeg i så fald?
Kan det være generator, tændspole eller andet, og hvordan finder jeg ud af, hvor problemet er.
Tusind tak til alle, der vil tage tid til at komme med et godt råd.
apr 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Og uanset om det var kun på batteri eller med jumpstarter.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
dec 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 45
Til info så tømmer jeg ikke tanken fordi den har stået nogle måneder. jeg bliver bare ved til den kommer.
Man kan selvfølgelig rense fra tanken, efter man har fået gang i den.
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
apr 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Og hvordan kontrollerer jeg om der kommer gnist frem til tændrørshætten
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
Men ved ikke præcist hvordan sådan en suki er bygget op.
Dog har min kammerat en gsxr 600 fra 97 hvor neutral switch er dårlig (vist nok en svaghed) så den kan som regl kun starte hvis han trækker koblingen ind
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 658
Tjek gnist: Tag tændrørshatten af tændrør, tag en halvlang skruetrækker og stik den op i tændrørshætten, hold nu metaldelen af skruetrækkeren ca. 5mm fra motoren, tænding på og tryk på startknappen, så skal der springe gnist mellem skruetrækker og motor.
Hjælp til fejlfinding