432 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Salg uden afgift??? Salg uden afgift???

Er der nogen der kan svare mig på hvorfor stort set alle mc´ere er uden afgift når de bliver sat til salg??? Det er rimelig træls, for at bruge et godt jydsk ord, for så aner man jo ikke hvad den endelige pris bliver, og slet ikke når folk ikke skriver en ca afgiftspris på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg uden afgift???
  • #1   24. apr 2007 fordi mange opdager hvor slidte og hvor dyrt det er at få en billig mc til at køre ordentlig, min gpz900 købte jeg for 3000 fordi ham der havde hentet den hjem fandt ud af hvor meget det kostede

• #2   24. apr 2007 Fordi importen af MC'er fra Tyskland er ekslpoderet. Nogen køber dem uden at undersøge hvad afgiften bliver, får et chok og vil bare af med den igen. Andre gør det ene og alene for at tjene penge, og andre igen fordi de mener man ikke behøver betale afgift af en MC.

• #3   24. apr 2007 Jesper du får det jo til at lyde som en dårlig ting at der ikke er betalt afgift til staten....?!?

• #4   24. apr 2007 Tror det Jesper mener er at så skal de bare betale når de vælter og skal lappes sammen igen;) Personligt er jeg nu også mere til et liberalt samfund hvor der er øget brugerbetaling og f.eks. ikke afgift på mc'er... Men det er en anden snak;)

• #5   25. apr 2007 Mange forhandlere sætter MCér til salg uden afgift, fordi som nævnt import af mc fra tyskland er eksploderet. Også fordi det er tilladt og købt mc uden og betalt afgift for en forhandler også privat, det er først den dag maskinen er sat til salg at afgiften falder. De forhandlere som har sat dem til salg burde man kunne ringe til og få total pris oplyst.

Det er stadig meget billigere og købe en sådan mc, selvom afgiften ikke er betalt endnu, selv efter afgiften falder, sparer man en del penge.

Når vi importerer oplyser vi ikke pris uden afgift, men en total pris, det andet er kun til for at forvirrere kunder med.
    Men det er jo forskelligt fra forhandler til forhandler.

Forsat god dag smiley

Kommentér på:
Salg uden afgift???

Annonce