Testbænk.... Testbænk....
Man læser hele tiden om målinger på testbænk og folk, der har lagt deres "kurver" ind i profilen.. Men hvorfor?? Som nævnt i forskellige indlæg, er der jo mange faktorer, der spiller ind. Og så tænker jeg: Når der nu er alle de faktorer, som tør luft, fugtig luft, kædekit, dæk osv, for ikke at tale om de meget store udsving på de forskellige testbænke, er det så ikke fuldstændigt ligegyldigt med at få cyklen på bænk??? Man kan jo ikke bruge så variable målinger til en fis! Kan forstå at man gerne vil have målt cyklen, hvis man tror, at man mangler en del hestekræfter. Så kan man da sige at der er et konstruktivt formål med det... Men ellers fatter jeg det ikke. Er det mig, der er svag i hjernen (hvilket er meget muligt) og har I så nogle bud på hvorfor man gør det?
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Har også et par kurver der siger cirka 10hk mere end dem på min profil. Men det er bare en måling. Der er intet at sammenligne med, så smider dem ikke op
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Det er også sjovt at se andre af samme mc der er kørt ind på samme bænk, og se hvordan de yder i forhold til ens egen. Så en del TL´ere på den bænk jeg fik min kørt ind på. Det var sjovt at se hvad knaster, luftfilter osv gjorde ved min egen sammenlignet med de andre.
Det er også sjovt med helt andre mc´er og andre ccm klasser. Sådan en kurve har jeg også lagt op. Der er et par 600ccm´ere mod et par V2´ere. De er alle lavet på samme bænk også. Skægt at se hvordan kurven forløber! Næsten samme hk, men de kommer bare på forskellige tidspunkter
Jeg har også en kurve med amann millen vs TL´eren. Den er nu også meget skæg, da man igen har et godt sammenligningsgrundlag, da det er samme bænk og samme mapper. Og trods alt en tuning til 30k vs en hjemme tuning
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Tit får man også total tåbelige målinger fordi der fx pumpes for meget luft ind i rummet i forhold til hvad der kan komme ud (dvs overtryk) eller hvis temperatur stiger i rummet, hvis rummet fyldes af udstødningsgasser, hvis der sættes rør på udstødning for at suge gas ud (det virker som et længere udstødningsrør, de forhandlere der gør det er nogle tåber), hvordan motorcyklen spændes på rullen (der kan man hurtigt hente 4-5hk mere hvis den spændes op forest på rullen) osv osv
Der er mange faktorer der spiller inde
Det er også derfor jeg kun bruger det samme sted, da jeg ved forholdene er i orden og at målinger svinger med max 1% uanset hvornår jeg kommer.
Så har jeg hele tiden noget jeg kan forholde mig til!
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.015
Seb: Hvor bliver dine bikes rullet?
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.015
Ved sgu ik engang om det er en god kurve? Af hvad jeg lige ved, så er den vel ok, men kan godt blive bedre!?
sep 2005
Følger: 49 Følgere: 45 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 773
Det tager jo også kun små 5 min at hente 30+hk hvis man har lyst ;o)
det kan godt være min prøver et felt andre steder men der er kun ET hvor jeg tænker jeg gider at arbejde med det og det er hos MIKMC (dks største fra MJP engineering) også den som kommer til at måle mit næste motor setup hehe som bliver NOGET mere end havd godt er tror jeg hi hi
Testbænk....