539 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Testbænk.... Testbænk....

Man læser hele tiden om målinger på testbænk og folk, der har lagt deres "kurver" ind i profilen.. Men hvorfor?? Som nævnt i forskellige indlæg, er der jo mange faktorer, der spiller ind. Og så tænker jeg: Når der nu er alle de faktorer, som tør luft, fugtig luft, kædekit, dæk osv, for ikke at tale om de meget store udsving på de forskellige testbænke, er det så ikke fuldstændigt ligegyldigt med at få cyklen på bænk??? Man kan jo ikke bruge så variable målinger til en fis! Kan forstå at man gerne vil have målt cyklen, hvis man tror, at man mangler en del hestekræfter. Så kan man da sige at der er et konstruktivt formål med det... Men ellers fatter jeg det ikke. Er det mig, der er svag i hjernen (hvilket er meget muligt) og har I så nogle bud på hvorfor man gør det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Testbænk....
  • #1   23. apr 2007 Jeg har personligt KUN lagt mine ind netop fordi man kan se forskellen på før og efter tuning. Det er samme bænk, samme mapper og samme uge det er lavet smiley

Har også et par kurver der siger cirka 10hk mere end dem på min profil. Men det er bare en måling. Der er intet at sammenligne med, så smider dem ikke op

• #2   23. apr 2007 Men det sjove er jo netop at se om ens tuning har givet pote! Dvs selve sammenligningen før efter.

Det er også sjovt at se andre af samme mc der er kørt ind på samme bænk, og se hvordan de yder i forhold til ens egen. Så en del TL´ere på den bænk jeg fik min kørt ind på. Det var sjovt at se hvad knaster, luftfilter osv gjorde ved min egen sammenlignet med de andre.

Det er også sjovt med helt andre mc´er og andre ccm klasser. Sådan en kurve har jeg også lagt op. Der er et par 600ccm´ere mod et par V2´ere. De er alle lavet på samme bænk også. Skægt at se hvordan kurven forløber! Næsten samme hk, men de kommer bare på forskellige tidspunkter

Jeg har også en kurve med amann millen vs TL´eren. Den er nu også meget skæg, da man igen har et godt sammenligningsgrundlag, da det er samme bænk og samme mapper. Og trods alt en tuning til 30k vs en hjemme tuning smiley

• #3   23. apr 2007 Seb: Ja se det giver da mening! Før/efter-kurver kan man da forholde sig til... Hvis de så ellers er foretaget på samme bænk under samme vejrforhold med samme kæde- og dækslid osv... ;o)

• #4   23. apr 2007 Ja I kæmper om 1ste-pladsen - hehe

• #5   23. apr 2007 jakob, den bænk jeg bruger har en fejlmargin på 1% uanset vejr smiley Det er toppen af poppen smiley ligesom rummet er lavet ordentligt úden temperatur stigning ved mapping, samt ordentlig ventilation med luft udefra

Tit får man også total tåbelige målinger fordi der fx pumpes for meget luft ind i rummet i forhold til hvad der kan komme ud (dvs overtryk) eller hvis temperatur stiger i rummet, hvis rummet fyldes af udstødningsgasser, hvis der sættes rør på udstødning for at suge gas ud (det virker som et længere udstødningsrør, de forhandlere der gør det er nogle tåber), hvordan motorcyklen spændes på rullen (der kan man hurtigt hente 4-5hk mere hvis den spændes op forest på rullen) osv osv

Der er mange faktorer der spiller inde smiley

Det er også derfor jeg kun bruger det samme sted, da jeg ved forholdene er i orden og at målinger svinger med max 1% uanset hvornår jeg kommer.
    Så har jeg hele tiden noget jeg kan forholde mig til!

• #6   23. apr 2007 Jeg har udelukkende smidt en op på min for at kunne forholde mig lidt anderledes til det antal HK, der er opgivet fra fabrikken. Om det er super præcist eller hvad, det ved jeg sgu ik, men nu ligger det der.. Og det er der vel ingne, der dør af! smiley

Seb: Hvor bliver dine bikes rullet?

• #7   23. apr 2007 MR. Dyno smiley :) smiley

• #8   23. apr 2007 Desuden er det heller ikke med mig som ejer, målingerne er foretaget, så jeg skal slet ikke kunne udtale mig om dem.. Det er nu mere for at vise andre, hvordan kurven på sådan en som min kan se ud med det den nu har monteret.. smiley

Ved sgu ik engang om det er en god kurve? Af hvad jeg lige ved, så er den vel ok, men kan godt blive bedre!?

• #9   23. apr 2007 det skal lige siges det er IKKE kun temperaturen/fugtigheden/cyklens stilling som gør udslag men også vægten af rullen! så igen ja der er mange faktorer som spiller ind..
    Det tager jo også kun små 5 min at hente 30+hk hvis man har lyst ;o)
    det kan godt være min prøver et felt andre steder men der er kun ET hvor jeg tænker jeg gider at arbejde med det og det er hos MIKMC (dks største fra MJP engineering) også den som kommer til at måle mit næste motor setup hehe som bliver NOGET mere end havd godt er tror jeg hi hi

Kommentér på:
Testbænk....

Annonce