{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Troels T
Troels T
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3

Afgift på Honda CBR 400RR fra 91' {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet en totalt lækker mc på dba.dk som jeg måske godt kunne tænke mig at købe. det bliver min første mc. og derfor søger jeg hjælp af jer eksperter.

Jeg prøvet at finde ud af hvordan det står med afgifter på sådan en, men jeg synes ikke det kan være rigtigt det jeg er kommet frem til via Told & Skat vurderings beregning på nettet (48331kr inkl afgift).

Det er som titlen siger en Honda CBR 400RR fra 1991. den har kørt 14.000 og prisen er 24.800 uden afgift.

Så er mine spørgsmål:

1. Er prisen rimelig. (kender ikke standen men jeg har set et billede og den ser flot ud)
2. Hvad tror i afgiften er realistisk set.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på Honda CBR 400RR fra 91'
  • #1   12. maj 2004 Den afgift du har fået beregnet dig til ser ud til at være meget rigtig, man kan som regel godt regne med næsten 100% oven i prisen, på de lidt "ældre" cykler
    Men Prisen er uden afgift dvs. den må have være brugt til bane ræs, hvilket godt kan tære en hel del på motorern, da den sikkert har ydet 75-100% hele tiden. Prøv evt. at høre efter om hvad den har været brugt til tidligere og hvad der evt er skiftet på den.

Men ellers lyder prisen da rimelig nok vil jeg synes måske du kan presse den ned i 20.000 rent

• Troels T
    Troels T Tilmeldt:
    maj 2004

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3
    #2   12. maj 2004 Hej. Tak for de gode svar. det lyder rigtigt med hensyn til afgifter selvom jeg jeg er lidt rystet over at en mc som er 13 år gammel næsten skal koste 45000. men sådan er det vel i DK.

Er den model (1991) jeg omtaler ellers en god MC. Kender i et sted jeg kan se nogle test af den (modellen fra 1991) og anmeldelser i forhold til suzuki GSX og Kawasaki ZX6

På forhånd tak

• #3   15. jul 2004 nogen der ved hvad vurdering-værdien på en cbr 400 ca er i gennemsnit? vil har den maskine smiley
    hvad tror i det koster at få en importeret og på plader? sikkert dyrt hvis man stadigvæk kun er flaskedreng :S røver sku snart en bank smiley

Kommentér på:
Afgift på Honda CBR 400RR fra 91'

Annonce