Arrrhhhhhh!! Arrrhhhhhh!!
En lang historie men har lige brug for at komme af med lidt frustrationer.
Jeg skulle skifte koblingsgrebet på mc'en i dag, hvilket i sig selv ikke skulle være den store udfordring.
Jeg havde købt et uoriginalt greb fra Mcnøglen hos den lokale Mc-pusher, og frydede mig over de sparede penge i forhold til prisen på et originalt.
Jeg regnede med, at udskiftningen, den bagatel, hurtigt ville være overstået.....men sådan skulle det selvfølgelig ikke være.
Så da jeg havde skiftet grebet skulle jeg lige justere koblingen - men skidtet ville sgu ikke starte!
Selve koblingsgrebet skal påvirke en lille sikkerhedskontakt for at den kan starte, og det virkede bare ikke.
Jeg rodede med det nogen tid, men kunne ikke få liv i den, så jeg tænkte at kontakten var røget. Så afsted til den lokale mcforhandler og få en ny - de havde dog ingen på lager og en ny kostede 290 kr!!!!! Så mindre chokeret tog jeg hjem, skilte kontakten ad og rensede den og så virkede den igen. 290 kr sparet så jeg var ret tilfreds. Men jeg kunne stadig ikke få mc'en startet når kontakten var monteret - til sidst fandt jeg ud af, at det var selve grebet det var galt med. De huller der var til kontakten passede ikke, så jeg prøvede den ene løsning efter den anden uden held.
Det endte med, at jeg monterede det gamle koblingsgreb igen, satte kontakten på - og den startede med det samme.
Så nu har jeg ringet til den lokale Suzuki forhandler for at få et ORIGINALT koblingsgreb...hvilket de kan have hjemme en gang midt i næste uge... :o/
Så i stedet for at have sparet penge, har det kostet næsten det samme som to nye originale koblingsgreb koster.
Så efter mange timers arbejde er jeg præcis, hvor jeg startede - men til gengæld en smule fattigere.
Men om ikke andet er jeg da blevet en erfaring rigere.
feb 2004
Følger: 27 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 191
Morbror
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 308
- Jan
maj 2004
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 92
kunne ikke levere det tilbage, da jeg var nødt til at slibe det lidt da det var for tykt i forhold til det originale. Så alt i alt har det sgu været lidt af en prøvelse at bakse med det.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
Arrrhhhhhh!!