{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.612 visninger | Oprettet:

God starter cykel {{forumTopicSubject}}

Hej.

Ja som overskriften siger, så er jeg på udkig efter en god starter cykel. Jeg er 20 år, har lige fået kortet, ca. 187 cm høj og så skulle det helst være en racer. Jeg har kigget en del på aprilias rs serie, både 125'eren og 250'eren. Jeg syntes selv at de begge har oki. De ser begge godt ud, har en god acceleration og ydelse på trods af deres lave ccm, og så er de heller ikke så dyre igen. Men hvad siger i til dem, og har i muligvis nogle forslag? Nå ja som jeg skrev så er jeg 187 cm, så ville jeg overhoved kunne passe en 125'er eller 250'er?
Mvh. Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God starter cykel
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.690
    #1   14. apr 2007 Uha - jeg ville sgu ikke tage en 2 takter som første cykel.
    Den skal prygles hele tiden for at flytte sig, og er alt for kompromisløs i sine køreegenskaber...

    Jeg havde satset på en Suzuki SV650 eller lignende.

    Men du er godt klar over at du ikke må eje noget over 34hk ik?


  • #2   14. apr 2007 Hej, doooh det havde jeg sku da helt glemt, men har 125'eren ikke under 34 hk? Hvis man skal have en neddroslingssæt til en 250'er, hvad løber det så op på. Og var det så ikke en bedre idé at køre på en 125'er end til jeg må køre på en større mc? tjekker lige den bike ud du sage, og vender tilbage;)

  • #3   14. apr 2007 var det ikke bedre med en 4 takts 600 ccm? hvor meget har du ca at gøre med? min cbr 600 er en skide god begynder mc... og den står pt til salg... med droslingssæt.... så har du også en vildere mc når du bliver 21 og må hive droslingen af den igen....

  • #4   14. apr 2007 Klaus A - enig.... men jo flere penge man har... des mere mc får man smiley men dem du nævner er også gode begynder mc'er... i den lidt billigere ende

  • #5   14. apr 2007 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=14515 her var lige et link til min

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.690
    #6   14. apr 2007 Det er logisk at et droslingssæt lægger en dæmper på løjerne, men det er KLART nemmere at drosle en 4 takter end en 2 takter.
    Og det er KLART nemmere at leve med en droslet 600 end en droslet 250ccm.
    Og det er KLART billigere at købe en sportstouring maskine end en racer som f.eks Apriliaen - her snakker jeg forsikring.

    Som nybegynder har man brug for ukomplicerede køreegenskaber og en maskine med træk i mellemområdet, for ellers kommer man til at lave dumme ting når adrenalinen pumper og motoren skriger ved 11.000 rpm - det er min erfaring.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.690
    #7   14. apr 2007 Ikke for at nedgøre Martin P's Honda - for det er umiddelbart en meget fornuftig maskine - så skal man lige huske at 49xxx km på tælleren og en 17 år gammel MC, koster en smule mere i vedligeholdelse, og kræver en smule mere opmærksomhed end en maskine til måske 15-20.000 mere og som er 10-15 år nyere. (det kan man sagtens finde)

    Men som sagt - udfra billederne er det en flot og fornuftig cykel, og vil gøre et godt stykke arbejde som begyndercykel - også når du om 1 års tid kan pille droslingssættet af og få det fulde udbytte af den.

    Om prisen er ok, aner jeg intet om.


  • #8   14. apr 2007 oki, jeg er glad for at du kommer med alle de oplysninger, for når alt kommer til alt ved jeg ikke så meget om mc'ere igen. Har nok taget skade af at køre bil;) Men jeg er snart 21 alligevel, så det med neddroslingen og alt det der betyder egenteligt ikke så meget alligevel. Men hvilken forskel er der mellem en 2 taker og en 4? Kender godt den mekaniske, men hvad med den køremessige, skal 2 taktere højere op i omdrejninger eller...? Jeg var ret vil med den der Suzuki SV650, men den ligger alligevel et stykke over aprilia'erne i pris... En af grundene til at jeg er ret varm på dem;)

  • #9   14. apr 2007 Hej Kim, ved ikke lige om det er mht starter bike, eller mht 2 tkt vs. 4 tkt du hentyder til. Men jeg kan sige at jeg skam har søgt under stater bike, men nu var det bare at jeg gerne ville have folks mening mht de to aprilia cykler:)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.690
    #10   14. apr 2007 Den mest tydelige forskel på en 2-takter er at den skal prygles for at lave noget - specielt når den er så lille som 250ccm.
    Den har med andre ord, al sin effekt og moment i de øverste 30% af omdrejningsregistret.

    En kammerat havde en RS250'er som første cykel - og han er endda et lille fnug på 65 kilo og kun 1.75 høj. Hans udtalelse var ca. "den styrer og bremser fantastisk, men fårk jeg er træt af at skifte gear hele tiden!!!" efter at have kørt lidt frisk til sammen med bare middelstore maskiner som 500 / 600 ccm.

    Jeg kan godt forstå du er varm på den, for det er altså en flot cykel.
    Men jeg tvivler meget stærkt på du bliver tilfreds med den med dine 187cm, som sikkert betyder 80+ kilo.
    Det er ikke tilfældigt jeg nævner SV650, for den er MEGET mere begynder orienteret.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.690
    #11   14. apr 2007 Klaus A - en RS250'er er 2 cylindret... smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.690
    #12   14. apr 2007 Kim L - Dette er jo ikke en diskussion, men en mand der søger råd og vejledning og endda har taget sig tiden til at spørge om en specifik model, i stedet for de fleste som siger "Hvad skal jeg købe - HJÆLP!!!"

    Det kan man ikke finde svar på på andre måder end at spørge med egne ord.

    Hvad er forummet ellers til? smiley


  • #13   14. apr 2007 Dog er en SV650 lidt dårlig for en person af hans størrelse, fodhvilerne gør hans knæ vil være meget anstrengt. (Taler af erfaring, er 192 smiley ) Anders hvad er du mest interesseret i? og hvad må det koste?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.690
    #14   14. apr 2007 Jeg er 193 og sidder ret godt på en SV650.

    Det var en N model, som har lavere fodhvilere og højere sæde (nyere end 2005)

    S modellen har højere fodhvilere og de sidder også længere tilbage.

    Pointen må være at futte ud til en forhandler og prøve en af hver... smiley


  • #15   14. apr 2007 oki... har bare prøvet de forkerte så! smiley Men hva så hvis man er høj, men vil ha fuldkåbe, så bliver det jo den lave model.....

  • #16   14. apr 2007 Hej og endnu en gang rigtig mange tak for at i tager jer den tid det nu tager at sætte mig ind i tingene;) Jeg tror efterhånden at en 2 tkt'er er ude af billedet. Grunden til jeg var så vild med den 250'er, er bla som Sajmon også siger, at det er en rigtig lækker maskine udsende mæssigt (lidt ala ninja), den acceleration (4,4 sec) og så den fact at den koster mellem 30- 40.000 kr.
    Jeg har siddet og kigget lidt rundt, men syntes ikke rigtigt at jeg har været i stand til at finde en anden racer maskine, til tilsvarende pris. Syntes nærmest ikke at man får noget til under 60.000... Men det skyldes nok også at jeg ikke er inde i modelerne så godt som jer. Så hvis i kunne hjælpe mig med at finde en 4 tkt'er, 5-600 ccm, racer maskine ville det være super lækkert. Jeg vil så lige sige at udsenet (er vild med rs 250, SV650 og ninja stilen) er mere vigtigt for mig end den egentelige acceleration, selv om det selvfølgelig også er at fortrække.
    Tror det var Sajmon der skrev længere oppe, at det var dyrer at forsikre en aprilie (racer), end en sportstouring. Har netop efter alle de gode råd jeg har fået, fundet frem til hvad jeg tror er en oki 4tkt'er, 4 cyl, 600 ccm maskine. Det er en suzuki gfx 600. Har i nogen erfaringer med den, og har jeg ret når jeg siger at det er en touring?


  • #17   14. apr 2007 lille rettelse, det var en suzuki gsxf 600;)

  • #18   15. apr 2007 Hej Anders.

    Har en GS 500 e som skal sælges. årg. 02 det er den der er vist på min profil sammen med min egen .
    det er en rigtig fin begynder cykel som holder prisen.
    send en besked for mere info. ( det er jo ikke sælger siden denne her ) God Weekend.
    M.V.H. KELD.


  • #19   15. apr 2007 hej keld er det den blå du taler om?
    Mvh. Anders


  • #20   15. apr 2007 Anders min er også til salg, dog ingen sportsmaskine... og i den højere prisklasse...

  • #21   15. apr 2007 haha det sku næsten lige meget hvad det er, så længe det er en bmw. Bar efor nyskærighedens skyld, hvad skal du så have for den. Selv om jeg er rimlig sikkert på at forsikringsselsskabet ligger på, når jeg siger at jeg skal have forsikret en bmw;)

Kommentér på:
God starter cykel

Annonce