Guided off-road tur i Frankrig {{forumTopicSubject}}
Hej MCG
Jeg skal på sommerferie til Frankrig i år, vi skal bo ca 20 min øst for bordeaux.
Jeg har i den forbindelse kigget efter nogen der kunne arrangere en guided offroad tur. Jeg er faldet over flere, men de fleste ligger i det nordlige Frankrig.
Den sydligste jeg er faldet over er https://www.3bsbiking.com/ men den ligger stadig næsten 3 timer fra sommerhuset.
Er der nogen af jer der kender til nogen tættere på Bordeaux?
Er der nogen af jer der evt kender dem jeg linker til der kan sige et par ord om dem?
Det er vigtigt at det er en udbyder der sørger for både tøj, udstyr og motorcykel da jeg ikke har mulighed for selv at medbringe noget af det.
Hvis nogen af jer har prøvet offroad i Frankrig generelt, må i også gerne komme ud af busken og dele jeres erfaring
Vh Lars
jul 2017
Følger: 22 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 122
Først en kort tur på deres egen trial bane for lige at finde niveauet, derfor skal vi ud på de franske backroads.
Vi snakker grus, mudder, river crossing.... Kort fortalt, morskab i lange baner
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.293
jul 2017
Følger: 22 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 122
Det er nogle englændere det havde købt en gammel gård som de så havde indrettet til formålet.
Jeg kørte sammen med en gut, mener han hed earnie eller sådan noget, rigtig flink fyr.
Vi startede på deres egen trial bane i baghaven, både så jeg kunne vænne mig til motorcyklen og han kunne se niveauet. Efter lidt tid kørte vi ellers derud af. Det meste af turen var i skove og rundt i virkelig kuperet terræn, nærmest bjergskråninger.
Det meste af tiden kørte vi på spor/tracks gennem skoven der både bød på vandløb, væltede træer og andre slags forhindringer.
Mit niveau indenfor den slags kørsel er ikke særlig højt, så for mig var det virkelig udfordrende på den gode måde. Desværre stod det ned i stænger den dag, så efter 3 timer var vi begge gennemblødte og besluttede at vende tilbage til gården. Her fik jeg et varmt bad, og bagefter fik vi en kop kaffe foran pejsen.
Helt igennem en fed dag og jeg ville ikke være bleg for at tage en tur mere med dem.
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.293
Lyder som en god tur
Guided off-road tur i Frankrig