{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

Brugt vs ny {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg vil ha´ en mc igen og det kan kun gå for langsomt!
Spørgsmålet er så hvilken? Det skal være en såkaldt sportstourer, altså en med sportslige køregenskaber men som også kan bruges til ture med fruen bagpå. Pengepungen siger 80-90K.
Jeg har altid været lidt lun på Honda´s vfr 750/800, men der rækker pengene kun til en min. 10år gammel model!!
Men de er dog kendt for at være meget holdbare og driftsikre så den er jo en mulighed.
Et alternativ kan jo så være en ny mc som suzuki´s SV650sk6 som er på tilbud.
Umiddelbart er jeg mest til SVéren da den som ny gerne skulle give problemfri kørsel de første mange år, men den er selvfølgelig ikke helt i samme klasse som Hondaen... hvad ville i vælge...? evt andre bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugt vs ny
  • #1   9. apr 2007 Tag lige et kig på en Kawasaki Z 750..

  • #2   9. apr 2007 Hvis du skal køre langt, så er SV'eren med kåbe ikke et hit, du ligger alt for meget over cyklen - Giver god kontrol, men er hårdt i længden.
    Suzuki har i denne sæson sat deres GSX 750F ned til 89.995,- og du får ikke mere ny sportstourer for pengene end denne. Fuldkåbe, knap 100 hk og en drøm på en motorvej. Negative sider, og det er der, den er relativ tung (211kg) og selve gundkonstruktionen er ikke ændret væsentligt siden midthalvfemserne.
    Den kan slet ikke trække fra en sv'er på de små snoede landeveje, men du er til gengæld ikke smadret efter en times motorvejskørsel. Desuden kan du både have konen + oppakning med, hvor man på en sv'er må vælge enten eller...
    (link fjernet)


  • #3   9. apr 2007 Holder med Jeppe....
    Den kører rigtig godt og du sidder mere oprejst på den.
    Se´den evt her :

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13304

    smiley

    Det er et kanon tilbud 89.995.-


  • #4   9. apr 2007 Du skal da have en Yamaha...
    Her: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49292300

    Gæt hvem der har den til salg ;o)

    Ej, mener nu at den er klart værd at overveje i forhold til sv'eren! Det er i hvert fald en udpræget sportstourer som du efterlyser. Ingen problemer med lange ture med passager... Skriv bare hvis du har spørgsmål...
    her er lidt fler billeder:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6392


  • #5   9. apr 2007 Hurtig response, super!
    -Kwak - : Bandit 1200! tjaa, det var en mulighed, dog lidt (for)traditionel og stor efter min smag.

    Morten: en anelse for lille til længere ture, ja det har du nok ret i.


    C.D.S.R: Ja Kawa´s Z 750 er ret fed, den havde jeg ikke lige tænkt på...

    Jeppe: Kørestillingen ser rigtig nok lidt for sportslig ud, men jeg må hellere få en test tur en jeg afskriver den. GSX 750F er rigtigt nok en fin mc dog falder designet ikke i min smag.

    Tak for inputs d´herre, fedt, kom endelig med flere


  • #6   9. apr 2007 Lasse: Ja fz6 har jeg også overvejet, kan dog ikke helt blive enig med mig selv om jeg kan li designet, men fed maskine ellers...

  • #7   9. apr 2007 Hey Kenneth.

    Ja stod jeg og skulle vælge mellem en VFR af ældre årgang og en nyere SV så tror jeg at at VFR gør det bedre som sportstouring maskine end SV'en. Og Honda'erne er jo ikke til at slide op.

    Men prøv lige at tjekke mine to maskiner nedenfor, de er også gode til de lidt længere ture uden at være anstrengende + at konen kan sagtens være bagpå smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=14316

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=14315


  • #8   9. apr 2007 hej et godt køb ville også være en cbr 1000 f. den passer i prisen, køre rigtig godt, kan køre rigtig mange km. er meget dejlig at køre to på..

  • #9   9. apr 2007 tag ud og kig på den nye kawasaki er6, den er bare så fed, især hvis du får den med det metalrøde stel, mums siger jeg bare smiley

  • #10   9. apr 2007 sådan her ser den ud

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8394&ipc=37527

    syntes den er ret fed, og endda med fuldkåbe, hvilket nok er at foretrække på langture. mener endda ikke der er prisforskel på fuldkåbe modellen og uden fuldkåbe


  • #11   9. apr 2007 en vfr er altid et godt valg : )

  • #12   9. apr 2007 Du er inde på det helt rigtige.... VFR750 er en super maskine, og selvom den koster det samme brugt, som en ny GSX-F er den et bedre køb (forudsat den tidligere ejer ikke har været et svin med den). Desuden holder den prisen bedre, så det kommer dig til gode den dag du skal sælge den.

    Det du skal være opmærksom på med en brugt VFR, er sliddele. Dvs. bremseskiver og klodser, kædekit, dæk, utæthed i forgaffel, slør i kronrørslejerne, slør ved hjullejer samt slør ved bagsvingeren. Sidstnævnte har et hårdt liv pga. enarms bagsvingeren, men hvis den er blevet smurt er der intet at bekymre sig over.
    Du skal også sikre dig at den lader på batteriet som den skal. Ensretteren får ikke rigtig luft nok til at blive afkølet, så den kan godt brænde af. Er sjældent på den sidste 750'er model samt på 800'erne.

    En 1996-1997 model burde være til at finde for dit budget, og lad være med at stirre dig blind på km-tallet. Med alm service holder motoren over 500.000km

    /
    Jesper


  • #13   9. apr 2007 Du må på en sv 1000 S lidt dyrere men du får en ny cykel der kan det hele og utroligt nok sidder man udmærket bagpå og der er også mulighed for taskesæt.

  • #14   9. apr 2007 Damn, det sgu svært, der findes jo mange andre fede maskiner...

    Nå men jeg må hellere ud at prøve nogle af mc´erne, i første omgang nok en vfr, den var jo min første tanke og da er hvis noget med at man skal følge sin første indskydelse... smiley

    Super info Jesper og tak alle for responsen, men kom gerne med mere info, ellers ses vi nok snart "der ude"

    Kenneth


  • #16   14. apr 2007 Nu har jeg prøvet begge maskiner og er blevet noget klogere.
    Suzukien var en SV650S med en del ekstra udstyr, bla. fuldkåbe/underkåbe, miniblink, power-potte osv.
    Hold da k... den lød godt! Alene lyden gjorde at jeg var ved at købe den. MEN efter halvtimes kørsel var jeg øm i mine håndled og fandt mig aldrig helt tilpas med kørestillingen, så den skal det ikke være... men pæn cykel og fed lyd.
    Et par dage efter fik jeg så lov at prøve en Honda VFR800, WOOW en lækker maskine, den passer mig meget bedre. Nu forstår jeg hvorfor en brugt vfr er dyrere end en ny Suzuki SV, der er klasseforskel.
    Så mit valg bliver en vfr, no doubt smiley

    Nu skal så bare lige ha fundet, en pæn og velholdt til en god pris.


Kommentér på:
Brugt vs ny

Annonce