{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

regler pakering? {{forumTopicSubject}}

hey, var i mariager en søndag, ligesom mange andre motorcykel, og jeg holder en på en alm. pakerings plads, indenfor stregerne men dog lidt over i den eneside,
og gud hjælpe mig, om der ikke senere kommer en gamle nar og med sin kone I BIL, og kører ind ved siden af mig, så kælingen er lige ved at lukke døren op i min mc,
han holder så nu midt i en parkerings plads, og går over til mig og spørger, om det er min mc, og om jeg godt må holde sådan!?, jeg siger så, ja hvor skal jeg ellers holde henne?, nar mand!, han ligner så en der har drukket, og røde øjne, og han bliver ved, om jeg kan få en parkering bøde og sådan, og hvor man sætter den fast?, jeg går så bare væk fra han, inden jeg kalder han en på låget!

men jeg bliver så lidt itrivl, hvordan er regler for parkering med mc, og bøde og sådan?

mvh Mohs

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler pakering?
  • #2   8. apr 2007 Mener hvis der er mc parkering så skal den der hen...

ellers har det ikke bare været den gode gamle med at der skal kunne komme en barnevogn forbi :o)

• #3   8. apr 2007 du må ikke holde i en bil-bås

• #4   8. apr 2007 ifølge den parkeringsvagt JEG snakkekde med i sidste uge, så må man holde på fortove i århus, bare der kan gå en tvillingebarnevogn forbi, og er det forbudt i den pågældende kommune at parkere på fortovet, så skal du enten parkere i MC bås eller en almindelig bås, OG SÅ PARKERER MAN ENTEN FLERE SAMMEN eller MIDT i båsen

det var det svar jeg fik, men snak med den eventuelle kommune om parkering

• #5   8. apr 2007 parkeringsreglerne kan afvige en lille smule fra amt til amt. I københavn gælder det at MC'ere så vidt muligt skal benytte mc-parkeringsbåse, hvis der ingen er, så snupper man bare en alm. bås. Der holdes naturligvis gratis, da en billet ville være umuligt at placere. Hvis der hverken er ledige bil-båser el. mc-båser, så må man gerne parkere på fortovet, så længe der er plads til at folk kan komme forbi uforhindret (dvs. plads til min. en barnevogn).
    Hvis du holder i en bil-bås, så fylder du i princippet som en bil og ham "den stive" skal bare flytte sit lort smiley

• #6   8. apr 2007 den med barnevognen er ikke i alle distrikter... hvis man vil være sikker skal man ringe til den lokale politi og forhøre sig... men lur mig om ikke i finder ud af at en mc næsten kun må holde i sin egen indkørsel hvis det kommer til reglerne...

• #7   8. apr 2007 Og her er lidt om det østjyske: (link fjernet)

• #8   8. apr 2007 Inde på politi.dk kan I gå ind under jeres lokalområde, og så finde de lokale vedtægter der - der står også regler omkring parkering osv i netop det område I bor i.. smiley

• Allan  W
    Allan W Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 61
    #9   8. apr 2007 jeg parkerer som det passer mig dog søger jeg for ikke at generer andre men syndttes det flot du kan gå fra sådan en bøgetosse jeg bliver simpelthen så arig af sådan nogle idioter de skal sku bare passe deres og lade de der skal tage sig ulovligheder gøre det.

• #10   8. apr 2007 super!, takker alle!!

• #11   8. apr 2007 Man må ikke holde alene i en P bås til bil hvertfald.
    Sidste sommer i vejle (Tror jeg det var) fik jeg en bøde fordi jeg holdte i en bås, mener overtrædelsen gik på "Solo MC i parkeringsbås" eller noget i den stil.

• #12   8. apr 2007 ... at parkere 2 mc'ere i en bås er vel aldrig nemt? Hvis der holder én når man kommer, så holder man 2 - fint, ingen bøde. Men hvad så hvis ham den anden er kørt lige 2 minutter inden P vagten kommer? Øv!

• #13   9. apr 2007 Det minder mig om. Biler der holder og spærre i MC båsene.
    Jeg overvejer til at låse maskinen fast til en af bilens fælge.

Ja livet som MC'ist er ikke nemt

• #14   12. apr 2007 jeg havde sku spurt om han skulle ha en sving tur havde ikke kunne holde mig nar mand

• #15   12. apr 2007 Fik lige en parkeringsbøde i går i københavn for at holde på en bilplads, hvilket har fået mig til at nærlæse lovgivningen.

Jeg laver en ny tråd senere angående det jeg mener er ved at udvikle sig til et problem i københavn. NEMLIG
    1, Du må ikke holde på en markeret parkeringsplads til biler (under nogen omstændigheder)
    2. Du må ALDRIG holde på fortorvet!!!
    3. Du MÅ holde LANGS kanstenen i kørsels retningen, og en mc eller bil må GERNE holde "udenpå" dig.

a. I kbh fjerner man i meget vid udstrækning. p.t. steder med ledig kantsteen, og laver hvide mærker, for at lære latterlige gamle røvhuller at parkerer rigtigt. dette betyder vi mister pladser
    b. Ja parkering kbh lader dig i fred HVIS du ikke holder til gene på fortorvet (en personlig vudering fra vagten) MEN Politiet giver dig gladeligt en bøde for at holde der.
    c. Man har i kbh flere steder fjernet motorcykel parkering til fordel for bil parkering, når man spørger hvorfor siger komunens folk (hold nu fast) fordi en mc plads kun kan bruges af mc og knallert, hvor en bilplads kan bruges af alle.(løgn)

Man kan ikke lade være med at tænke dette må være en fejl fra kommunens side, at de har glemt denne lov. FOR hvis det ikke er tildfældet, er der kun en anden konklussion, NEMLIG at det er bevist, for desto flere biler der holder, desto flerer penge i kassen!!! Det vil sige at hvis man "skræmmer" os væk, giver det knaster. Dette ville være ulovligt, derfor tror jeg jo ikke på denne løsning. MEN det lugter da lidt...

Desuden JA du må kun holde 2 timer i 2 timer zone!!

Ovenstående er en forkortet udgave af et brev jeg d.d. har sendt til vores borgmester for området, BONDAM....

Jeg håber med dette brev at rette opmærksomheden mod noget forkert. HVIS ikke dette virker mener jeg vi skal slutte os sammen og lave noget seriøs protest der ses og høres (på en varm dag ofc. :-))

Det kan ikke være rigtigt at du i kbh nu kun må holde langs kanstenen (i kørselsretningen ikke vinkelret på) SAMT i mc båse, som der ikke er mange af.. Dette betyder at de fleste der parkerer på gade reelt holder ulovligt!!

/Jesper

• #16   12. apr 2007 Skrevet: 08-04-2007 20:33:56

parkeringsreglerne kan afvige en lille smule fra amt til amt. I københavn gælder det at MC'ere så vidt muligt skal benytte mc-parkeringsbåse, hvis der ingen er, så snupper man bare en alm. bås. Der holdes naturligvis gratis, da en billet ville være umuligt at placere. Hvis der hverken er ledige bil-båser el. mc-båser, så må man gerne parkere på fortovet, så længe der er plads til at folk kan komme forbi uforhindret (dvs. plads til min. en barnevogn).
    Hvis du holder i en bil-bås, så fylder du i princippet som en bil og ham "den stive" skal bare flytte sit lort smiley

Beklager Rudi, men det er så forkert (ifl. loven altså ) ikke det med at slå den gamle, det mener jeg er ok!!

Kommentér på:
regler pakering?

Annonce