1.085 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Regler ang. pakering på fortov? Regler ang. pakering på fortov?

Hej Alle!

Jeg mener at vide, at det er op til den enkelte politikreds at bestemme, hvorvidt de tillader at man parkere sin MC på fortovet (selvfølgelig uden den blokere det hele)... Det vil sige at man må parkere uden bøde...;o)

Er det rigtigt og er der eventuelt nogen, der ved hvordan reglerne er i Aalborg...?

Mvh Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler ang. pakering på fortov?
  • #1   11. okt 2004 jeg har prøvet at få en bøde for at holde på fortovet , i Aalborg.

• #2   11. okt 2004 dvs. at jeg ikke holdt nogen i vejen.

• #3   11. okt 2004 Steen ... det lyder meget underligt, det du siger der. Vi fik at vide flere gange af vores kørelærer, at MC'er IKKE må holde i parkeringsbåse til biler - heller ikke hvis der betales for det.

Han sagde til gengæld at i Århus har de en uskreven lov om, at politiet ikke giver bøder, hvis man holder steder man ikke er til gene for andre. Dvs. du må gerne holde på fortovet, hvis det er bredt nok, osv.

Men han gjorde meget ud af at forklare at hvis der er en decideret optegnet bås til biler, må MC'ere ikke holde der.

• #4   11. okt 2004 Jeg er lige med på en lytter...

• #5   11. okt 2004 I skal ringe til kommunen og høre dem ad - det er forskelligt fra kommune til kommune - der er skrevet om det op til flere gange i de forskellige mc-blade.

-> Thomas

• #6   11. okt 2004 Thomas - Hmm okay - det bliver, for mit vedkommende, noteret på listen over vinterprojekter smiley

• #7   12. okt 2004 Jeg spurgte for nyligt en P-vagt i København. Han sagde at mc'er skal parkere på fortove og andre lignende steder. Dvs. IKKE i båse.. København roger and over

• #8   12. okt 2004 I følge teoribogen, så må man ikke holde på fortorv, cykelsti men ved kantstenen, hvis der ikke er parkering forbudt, gul markering, mv.

Hvis ikke der er båse til MC'ere så må man gerne holde i bilbåsene, men er der båse til MC'ere så skal disse bruges.

• #9   12. okt 2004 har ihvertefald aldrig set en mc med p-skive ;o)

• #10   12. okt 2004 Well - jeg ved ikke andet end at vores kørelærer hvertfald fortalte at man ikke må holde i båse til bilerne, men i Århus må man godt holde på fortorv osv, hvis der er plads og ikke til gene for andre.

• #11   12. okt 2004 Det er så dejligt, at der er ens regler for hele landet, så det er nemt at finde ud af...;o)

Jeg har prøvet at skrive til Teknisk forvaltning i Aalborg... Såfremt jeg får svar, skriver jeg det naturligvis...!

• #12   12. okt 2004 Hvis man parkere et sted hvor der skal betales, så skal man trække det højeste antal timer dvs. til det bliver gratis at parkere der. Hvis man får en bøde så skal man kunne fremvise kvitteringen, hvorefter bøden annulleres.

• #13   12. okt 2004 Hvis det passer det du siger Steen, hvilket jeg selvfølgelig er sikker på det gør hvis du har fået det svar - så er det jo faktisk helt perfekt... så har vi samme forhold som biler, men alligevel lidt bedre smiley

Kommentér på:
Regler ang. pakering på fortov?

Annonce