Dårlig service?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Vi er kommet lidt i tvivl om hvilke rettigheder man egentlig har?
Min kone har købt en ny mc (Suzuki M 1800 R) og efter en bil ikke synes den skulle køre så meget blev forgaflen og tanken lidt ridset. Nu kommer det "sjove" så: forhandleren siger, at der går mindst 12 uger inden der kommer en ny tank og forgaffel da disse er i "restordre" som importøren siger. Jeg for står simpelthen ikke at en forgaffel og en tank er noget man skifter så hurtigt på en ny cykel at de kommer i restordre eller hvad er det der sker?????
Ydermere mener jeg, at hvis der virkelig er så lang tid på levering af originale reservedele skal kunden orienteres omkring dette allerede i købskontrakten istedet for at blive "bondefanget" på denne måde!!! Sluttelig er jeg af denne overbevisning, at køberloven siger at hvis ikke cykelens dele kan fremskaffes indenfor en anstændig tid (2-3 uger) kan man forlange at handlen skal gå tilbage.
Hvad er jeres erfaringer og meninger omkring dette??
Mvh
Poul
dec 2003
Følger: 19 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 838
/Thomas
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 925
Mvh Rasmus
dec 2003
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 4 Svar: 145
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Sådan er det når importøren ikke kan følge med efterspørgslen.
Du skriver at forgaflen og tanken kun blev ridset, hvorfor så forlange at det bliver skiftet? Det kan jo lakeres, og hvis i absolut insisterer på nye dele (hvilket betyder at forsikringsselskabet har en større regning, som de så igen henter hjem på at forhøje præmien for MC'er), så kan der vel køres på den indtil delene kommer hjem igen...
/
Jesper
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 28 MC-er: 6 Emner: 9 Svar: 228
Jo for forhandleren tjener næsten 20.000,- på at sætte delene på igen og købeloven skriver, at hvis man ikke er gjort bekendt med ekstrem lange leveringsdele på en serieproduceret mc så træder købeloven i kraft. jeg fornemmer også mange steder i øjeblikket, at mc forhandlerne iøjeblikket har så gode tider, at deres service er meget langt tilbage at ønske. Min kones cykel stod på deres værksted i næsten 14 dage inden de kontaktede taksatoren og det er altså kun småting der skal laves. Deres forklaring var at de havde så travlt i butikken men vil selvfølgelig også have reparationen på hendes. På deres værksted har jeg nu fundet ud af, står der over 25 cykler som alle skulle være afleveret til kunderne!!
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 28 MC-er: 6 Emner: 9 Svar: 228
Forgaflen skal pakkes om så den skal skiftes, det samme er gælden for fodhvileren og tanken. Men det koster kr. 500,- at få en sådan sendt med fly fra Japan til DK og der lander 4 fly fra Japan i Kastrup hver dag så jeg forstår simpelthen ikke den lange leveringstid. Jeg er selv erhvervsdrivende og en sådan leveringstid eller service (som importøren) vil bare overhovedet ikke kunne accepteres!!
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
okt 2005
Følger: 125 Følgere: 129 MC-er: 2 Emner: 60 Svar: 1.087
Du kan ikke klandre din forhandler for at han ikke har dele hjemme og slet ikke sådan nogle dele som ikke er sliddele...
Er der nogen du skal klandre er det producenten i Japansland... alle de dele der bliver lavet bliver jo brugt til de nye modeller der skal på marked først og ja der er DK bare en dråbe i havet, så vi bliver bliver nogen af de sidste der får reservedele i verden... så hverken den danske importør eller forhandlers fejl.. men sådan fungere det desværre..
Mvh Charlotte
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 48 MC-er: 7 Emner: 63 Svar: 1.172
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Det forhandleren burde gøre, var at tilbyde en "lånecykel" mens reparationen står på.
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
Men det er heldig vis blevet lidt bedere ved italienere, ja der var sidste år hvor det var helt galt, men det er blevet bedere..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Som der er skrevet andre steder i tråden, så er det ikke forhandlerens skyld at delene er i restordre.
Det kan enten skyldes fabrikken (suzuki) ikke ser DK som et land der er vigtigt nok, eller at importøren ikke kan få fingeren ud af røven.
Nu er det jo sådan, at der findes flere M1800 på lager i DK, så du kan høre forhandleren om mulighed for at få reservedele fra en anden MC, kender en der fik det gjort ved sin GS 500. Der skruede de den pågældende del af en GS'er der var spritny.
Men at brokke sig over forhandleren og blive sur nytter intet.
Kan dog stadig ikke se hvorofr tanken skal skiftes hvis den kun har fået ridser...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
Ja det er ikke kun taksatoren der bestemmer det er en blanding af ham og mekanikeren der bestemmer..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
Hekto (Ballogna) B: det er blevet bedere, men ja sidste år var det helt galt.. men sliddele er ved at være på rette køld. men selfølgelig feks. en komp. forgaffel kan godt tage noget tid..
okt 2005
Følger: 1 Emner: 51 Svar: 935
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 48 Svar: 598
Charlotte evighedssingle fra amager... Hvad snakker du om?? Manden har selv mc fra Italien... Men nu sidder du vel der og vogter igen om der er nogle der fryses.. fordi de genere jeres annoncører...
har selv prøvet, at skulle have nogle dele hjem, hvor forhandleren gav importøren skylden, for at der ikke var orden i sagerne og importøren gav fabrikken skylden for at dække over forhandleren... Som i sidste ende havde glemt at bestille de reservedele hjem....
Mvh..
apr 2005
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 91 Svar: 979
Du skal finde ud af hvad der er "inden for rimelig tid" når det kommer til mc-forhandlere og det at skaffe reservedele.
Ellers her er noget gratis advokatrådgivning:
(link fjernet)
- Snak lige med en advokat om det så du kan se hvor du står, det er nemmest frem for at man gætter sig frem til noget og ender med at blive uvenner med forhandleren.
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
okt 2005
Følger: 125 Følgere: 129 MC-er: 2 Emner: 60 Svar: 1.087
Triko: Nej jeg sidder ikke og holder øje med hvem der skal fryser, har endnu ikke gjort mig brug af at fryse folk, da det mine øjne ikke har været nødvendigt, da folk generelt har taget det pænt når jeg har givet dem en advarsel.... Men du kan da godt blive den første jeg fryser... hehe
Mvh Charlotte
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 745
Hvis det er jer selv der baldrer cyklen (eller en bil eller hvad det nu var) så kan i ikke kræve noget som helst af forhandleren. Hvis i er utilfredse med servicen kan i jo altid prøve at finde en anden, selvom i den her sag vil det nok ikke gøre den store forskel medmindre de er villige til at tage dele fra en fabriksny lager cykel og bruge på jeres maskine.
Så, better luck next time.... og vær glad for der ikke skete din kone noget i uheldet
Mvh/Henrik
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 745
måske har det også noget med sin egen atitude at gøre??
Mvh/Henrik
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
Og jeg har altså (efter min mening) altid været fair og forstående, men der er jo en grænse!
Mvh Rasmus
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 28 MC-er: 6 Emner: 9 Svar: 228
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 745
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 336
Der må, selv for en mcimpotør" være fantasi nok til at der sker skader ellers var forsikringerne vel ikke så dyre.
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 935
Garantien gælder alle autoriserede Suz. værksteder...
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.137
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 28 MC-er: 6 Emner: 9 Svar: 228
Tusinde tak for alle svarene. Jeg vil nu få fat i en anden forhandler og derigennem prøve at mindske ventetiden. Måske vil en anden forhandler også kunne give min kone en "låne"cykel i ventetiden for dette er simpelthen for meget. Importøren er efter min mening ligeså dårlig som den tidligere Aprilia importør TMP!!!!!
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
Til det med at tage fra en anden cykel i butikken... Så tror jeg kun det er noget de er villige til, hvis det er en garanti-sag. For i mange tilfælde har de cyklen i en eller form for konstellation og derfor ejer importøren stadig cyklen. Så kan de sagtens tage fra den udstilte. Ejer de selv cyklen og er det ikke en garanti-sag tror jeg du får svært ved at få dem til at skrue i deres udstilte cykler.
Og sådanne reservedele tager bare lang tid at skaffe. Sådan er det. Da jeg købte org. gaffelbroer tog det også 4 uger fra Kawasaki. Men jeg fik en ca. tid og den holdte nogenlunde. Man kan så altid vende tilbage efter de 4 uger, hvis der ikke er sket noget og sige "hør, hov kamerat!"
Det med at stå over nakken på forhandleren for at han skal hive i importøren hver dag bliver både du og forhandleren træt af og jeg tror aldrig der kommer noget godt ud af det.
Og hvis de skulle til at sende stumper til dig med fly fra Japan. Hvor mange ville så ikke lige kræve det samme, når de fandt ud af det nummer? Nej, lad nu skibet kommme i land og hvis den så ikk har dine stumper med, så slå godt og hårdt i bordet.
Jeg tror det er bedst at slå koldt vand i blodet og så erkende realiteterne. De er ikke altid lige rare, men man lærer at leve med dem
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
Dårlig service??