1.229 visninger
|
Oprettet:
underskrift indsamling {{forumTopicSubject}}
Efter at have læst indlæget om lasses tragiske ulykke synes jeg at der burde gøres noget fra rådet for trafiksikkerheds side.
Så jeg har lavet en lille underskrift indsamling som jeg vil sende til dem, for at vise at vi er mange der mener at der bliver gjort for lidt.
http://www.mc.underskrifter.dk/
hvis der er nogle der har noget at tilføje til indsamlingen kan de skrive til mig.
for dem der ikke har set tråden : http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=34271
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 810
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 77
okt 2004
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 24 Svar: 158
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 6 Svar: 24
jan 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
Som en anden herinde påpegede ville det være en god idé med en kampagne der gør folk opmærksomme når mc-sæsonen starter, da det hvert år virker somom mange bilister aldrig har set en mc før.
Vil slutte med at sige, PAS PÅ JER SELV DERUDE, det kan sgu ske for os alle...knock on wood!
jun 2004
Følger: 58 Følgere: 25 MC-er: 9 Emner: 24 Svar: 201
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 285
/Søren
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.387
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 99
og ja det er rigtig at det er meget bedere med en papir underskrift indsamling, men det er dog noget mere omstændigt, men det er da en god ide at tage noget med til træf osv, for ja det har nok en bedere effekt. og hvis det passer at der skulle have været en kampange i år, som aldrig kom, så kan det også være et signal til rådet om at det nok var en fejl!
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
jan 2007
Jeg mener helt sikkert at det ville have en gavnlig effekt med en kampagne på området, men helt at undgå denne form for tragiske hændelser er jo nok desværre umuligt. Rådet for større færdselssikkerhed har kørt mange kampagner ang. opmærksomhed i trafikken og de har da helt sikkert haft en effekt, derfor ville det være gavnligt med mere fokus på mc`er. Man skal naturligvis altid være opmærksom i trafikken, men mere fokus kan aldrig skade!
jan 2007
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 61 Svar: 646
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
De har ingen validitet hos politikkerne.
jan 2007
maj 2004
Følger: 56 Følgere: 54 MC-er: 3 Emner: 25 Svar: 197
Har skrevet mig og kærsten ind.
Vi har da godt af at få den opmærksomhed som der kan tilkommes os..
jan 2007
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 1.279
Jeg er altid meget meget opmærksom på idioter som holder på en sidevej og skal til at dreje ud foran en.
Det er de unge og uerfarne ikke.
Jeg sørger altid for at øjenkontakt, tager farten af, trækker lidt ud og idet hele taget forbereder mig på at personen ikke har set mig.
Jeg har haft hundredvis af situationer hvor jeg havde været 6 feet under nu, hvis jeg ikke havde været en del mere erfaren end en nervøs nybegynder, eller en knæjt der skal spille smart.
Og jo mere populære motorcykler bliver, som det er nu. Jo flere dødsfald vil der komme, thats a fact.
jan 2007
jan 2007
I dagens metroXpres står du citeret for at ville kigge på reglerne for alders grænsen for stort kørekort, hvilket jeg i bund og grund er enig i.
Men man skal huske i den pågældende sag, om den 21 årige mand der slog sig selv ihjel, ( han hed i øvrigt Lasse) at det jo faktisk ikke var hans skyld, da bilisten ikke overholdt sin ubetinget vigepligt.
Der er mange bilister der er alt for dårlige til at overholde deres vigepligter og har et misforstået forhold til motorcykler og deres færden og rettigheder i trafikken.
Det er da også tit motorcyklisternes egen skyld, da der er mange der køre for stærkt, men det er der jo også mange der gør i bil, ikke at det retfærdiggør dette på nogen mulig måde.
Der burde måske laves en kampagne i tv hvert år, når Mc sæsonen går i gang om at vi er på vejene med vores motorcykler, lidt lige som der sommetider er kampagner i efteråret om at man skal passe på at der kan være vildt på vejene i skovene.
Og ved en kampagne kunne man jo også gøre folk opmærksomme på at de skal vænne sig til, at når der kommer en enkelt lygte på vejen, så kan det godt være en Mc der køre 80 og ikke en scooter der køre 30-40 kmt.
Nu skal man jo altid passe på med hvad folk står citeret for i aviser, da det ikke altid er helt korrekt det som aviserne citere folk for, hvilket er sørgeligt, men jeg håber bare at man sætter sig ordentligt inde i de sager der skal ligge til grund, for en eventuel ændring af reglerne.
mvh Mark Nielsen
--------------------------------------------------------------------
Kære Mark.
Det er yderst fornuftigt og rigtigt, hvad du skriver. Jeg har også bemærket, at det var en bil, som kørte ud foran MC'en i nævnte tilfælde. Det er bl.a. også derfor, at jeg vil ha' sagerne undersøgt. Det kan lige netop ikke hjælpe, at vi stiller krav til motorcyklisten, hvis det i de fleste tilfælde er bilisten, som overser mc'en. Det er jo også ret fornuftigt, at se på årsagerne i de tilfælde, hvor mc'en selv har skylden. Vi skal kende årsageren, inden vi stiller krav.
v.h.
Karsten Nonbo
underskrift indsamling