1.389 visninger
|
Oprettet:
underskrift indsamling {{forumTopicSubject}}
Hej
Syntes lige i skulle se denne, måske det var en ide at tage et par kopier med i klubben og få dem sendt
(link fjernet)
mar 2009
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 144 Svar: 694
jun 2010
Følger: 16 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 366
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 6 Emner: 11 Svar: 252
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
Og ja, det tager mig hele 3 minutter at skifte slip on, eller 30 sekunder at montere db killer, og så er geden klar til, og kan gå igennem syn.
Til en pris af HELE 200 kr per år!!!
Men hvis det er vores eneste bekymringer, så har vi det satme godt.
Der burde istedet kigges på vores syge afgift
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.770
Af de kampe man kan tage, er det her i mine øjne en ligegyldig en af slagsen.
Jeg synes også det er fint, at dem, der kører ulovlige cykler, engang imellem skal besværes med at gøre deres cykler lovlige.
jun 2010
Følger: 16 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 366
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Trailer syn hvert 5 år, ville også være en kanon ide.
Tror de færeste gamle trailere er i forsvarelig stand.
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 474
Var der ikke noget med at den danske reg. afgift skulle ned og ligge i nærheden af EU's ?
Ellers må ski da klage Ss...
fedt vejr. God tur.
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 474
har vi Dansker meange flere penge til køretøjer end i de andre EU lande???
og skal vi blive ved med at finde os i det???
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 474
har vi Dansker mange flere penge til køretøjer end i de andre EU lande???
og skal vi blive ved med at finde os i det???
Der har sneget et e med i den anden tekst Ss.
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 5 Emner: 6 Svar: 121
Min MC er tip top, men for at køre til syn, skal jeg holde fri og spilde 2-3 timer af min arbejdstid. Og synsmanden kigger alligevel bare på MC'en og udfylder papirene...
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 143
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Så intet syn på mc, andet end hvis man bliver stoppet og der er tvivl!
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 927
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 927
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 23
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Og nogen gange er de 1.000 kørt på 3 forskellige bikes, det er jo en urimelig merudgift, til en der i forvejen er arbejdsløs og ikke har for meget at slå til Søren med!
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 443
- den skal stadig til syn hver 4. år
Det samme kommer til at gælde for MC´er
Periodisk syn på MC kan da godt ligne en effektiv måde at inddrive nogle ekstra skattekroner på.
Men nogen rimelighed er der vel også i, at man (for egen, men da også medtrafikanters skyld) kan få vished om, at maskinen er i orden.
I forsikrings øjemed, er det heller ikke så dumt, hvis uheldet skulle være ude, for så kan ingen være i tvivl om, at maskinen ikke er i orden - i hvert fald var den det sidst den blev synet... = ikke så meget snak om skyld mv.
Jeg har ikke noget imod at maskiner bygges om, og ændres/forbedres. Men jeg har en hel del imod, at maskiner ombygges til ukendelighed, uden hensyn til forsvarligheden i konstruktionen.
Et periodisk syn ville komme disse Georg Gearløs opfindelser til livs.
Hvis synet indføres, må myndighederne nødvendigvis også revidere deres regler omkring, hvad man må ændre/forbedre på sin MC, og hvor meget. Man kan nemlig i rigtig mange tilfælde komme på kant med typegodkendelsen, selvom man forbedrer væsentligt.
Men lad os nu se hvad der sker - ikke alt er skidt ved jævnlig kontrol
God lørdag - jeg vil ud og straffe Banditten!
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 117 Svar: 777
Hvis man ikke har råd til et syn, så bør man måske overveje, om man har råd til at have cyklen stående.
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 111
Det er ikke kun et spørgsmål om råd til, men den tager jeg
Jeg har 2 firmabiler.
3 Trailere
2 personbiler
2 motorcykler
Lad os dog endelig køre til syn med hele lortet hver andet år, det er jo ikke de omkring 4000 kr jeg skal betale for syn, men derimod de 18 timer jeg skal afsætte til det ialt der koster kassen.
Og hvad skulle det gavne ?
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.770
Hvis det er fordi de ikke er lovlige, må det jo være fordi du ikke har lavet dem godt nok. Enhver kan ombygge en motorcykel, men det er ikke alle, der kan gøre det, så det er lavet ordenligt.
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
Egentlig er jeg ligeglad om jeg skal til syn.
Men hvorfor?
0,3 % af ulykkerne skyldes teknisk defekt, så mon ikke der er andre tiltag det er bedre at bruge sit krudt på?
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.073
er selv uddannet mc smed og har set en del lort ude på vejene
og så vil jeg gerne have mit job igen da der er for lidt arbejde på mc værkstederne rund i landet det er en af grundene til så mange mcværksteder/butik der lukker
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
jeg har ikke standart dele på mine cykler,derfor.....
Køre folk rundt på en mc som ikke er iorden (bremser og lys dæk) bør de jo også få et smæk så det vil noget.....
Tænk engang den tid man skulle bruge hvis man skulle til syn med alt hvad der har en nummerplade, det kommer vel også endag når gribbene får den ide
2 biler
5 cykler
1 campingvogn
1 Trailere
Måske ville det være nemmer at bare sælge hele lortet og købe en ny kedelig standart cykel....
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
selvom tingene bliver lavet ordentligt er det ikke det samme som det er lovligt og kan synes
og hvad bliver det næste så ? at skat kigger synsmanden over skulderen hvis nogen nu skulle have den frækhed at opgradere bremser eller affjedring med noget fra en nyere model så cyklen mister sin identitet
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.770
Tingene skal i mine øjne laves, så synsmanden vender tommelfingeren op, og skulle noget lave cyklen så meget om, at den mister sin identitet, så skal der svares afgift af det.
Hvorfor skal motorcykelister have særbehandling i forhold til bilister?
Martin må skære ned på sin flåde, hvis det er for meget at syne det hele.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
det har jeg ikke på noget tidspunkt skrevet
du skrev bare at det ikke var alle der kan lave det ordentligt og det tolkede jeg måske fejlagtigt i at du mente at så længe det var lavet ordentligt så var det i orden og kunne synes
men jeg ser måske også lidt firkantet på tingene
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
Men nu bliver de færreste mcer brugt lige så meget som biler, de køre jo også kun lidt over halvdelen af året,
måske kunne man sige at mcer skulle til perodisk syn hvert 5 år,
Og så ned med afgifterne og så bør man nok kigge lidt på den svenske model hvad man må lave på sine cykler...
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.302
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
Men jeg er i særdeleshed negativ over for ideen. For nogle, bliver der tale om syn for hver 3-4.000 km og der er absolut ikke nogen garanti for, at køretøjet er trafiksikkert efter et besøg i en Dansk synshal!
Som nævnt, er ulykkesfrekvensen pga køretøjets stand uhyre lille, så det eneste man vil kunne få ud af et syn er, at kontrollere, at udstødningsgrænserne overholdes!
Skulle det være af hensyn til trafiksikkerheden, kunne man måske bede politiet om at gøre deres arbejde, og så stoppe køretøjerne ude på gaden!
Hvis de da kan slippe deres citronmåne så længe!
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Poliet passe deres arbejde!!
Haha, jeg må le. Det skvattede danske politi kan ikke udrette noget der batter på et samfundsviveau. Bevares de kan stå med et kamera bag en hæk og samle penge ind til staten eller udøve vold imod en gammel pensionist som Møllehave blot fordi han talte højt og var beruset. Men at gå på politiskolen i flere år for at udføre ovenstående, jusuz chriest- og hvad skulle politiskolen også nytte når der uddvælges mennekser der blot lader sig besnære af magten og iøvrigt har en intelligens kvotient på max end 60.
Haha, hvor er det sjovt når nogle borgere virkeligt tror, at det tumpede politi er der for deres skyld.
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 117 Svar: 777
I har jo selv valgt at have så mange køretøjer.
Om det så kun er 0,3% af uheld der er grundet fejl på mc'en, så synes jeg stadig vi skal indføre periodisk syn.
Om det så skal være hvert 2. år, eller hvert 5. år, er for mig lige gyldigt. Jeg kan godt se pointen i, at en mc køre langt mindre end en bil, så derfor virker det logiskt, at vi snupper et syn hvert 5. år.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
så det eneste man vil kunne få ud af et syn er, at kontrollere, at udstødningsgrænserne overholdes!
hvordan skulle det så deles op og håndhæves ? skal vi have californientilstande hvor eksempelvis 2-taktere kun må benyttes til haveredskaber ?
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Baggrund for spørgsmålet: At der findes uheldige situationer for alle jobgrupper kommer vist ikke som nogen overraskelse (for andre end dig), hvorfor der vil opstå mange lignende situationer fremover. Men du kan også finde uheldige DSB-folk, Taxa, Skolelærer, Pædagoger, Læger - tja, du finder de uheldige situationer indenfor alle erhverv... men det er bare sådan, at DU med DIN "hobby" og fritid på MC møder mange af kategorien der kaldes "betjente" - og netop DERFOR (måske) er du konstant ude med kloen - lige før det er personligt.....
Nok om det... Hvad laver du Hunter? Hvis du ellers tør.... Så kan vi jo se hvormange lidelsesfælder herfra MCG der kender en eller flere historier og DIN erhvervsgruppe....
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
HVORDAN laver man en fair fordeling?
personligt mener jeg noget i stil med:
Kina modelle, syn hvert år.
Suzuki syn hvert 2. år
Kawa, hvert 3. år
Yamaha hvert 4. år
Honda aldrig.
Honda går ikke i stykker
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 443
Suzuki syn hvert 2. år
Kawa, hvert 2. år
Yamaha hvert 2. år
Honda hvert 2. år + en selvfed-afgift på 1.500,- kr. (jeg har selv kørt Honda, så jeg kender holdningerne ;-))
Honda GÅR i stykker...
Som jeg skrev tidligere, skal de ultra stramme regler for hvad, og hvor meget, man må ændre på sin MC, revideres kraftigt, hvis synet skal indføres.
Men vent nu og se - hvis det er et liberalt lovfoslag for hele EU, så er der nogen steder hvor der bliver strammet op,
men her i DK vil der uden tvivl blive slækket på nogle regler. Du kan kommer langt med en TüV attest i hånden, selvom varen ikke er godkendt i DK - så det er fakta, det vil blive nemmere.
Sangen om at det er for dyrt, hvis man skal syne 5 motorcykler i tide og utide, holder simpelthen bare ikke.
Du har selv valgt at have 5 cykler, men du vil måske også bare nøjes med én nummerplade, så du kan flytte den efter humør, og hvilken cykel du lige har lyst til at køre på i dag?
Det praktiseres jo i vid udstrækning i forvejen, hvorfor man til stadighed ser cykler med fastmonteret prøve nummerplade - hvilket i DEN grad kan pisse mig af...det kaldes også svindel og skatteundragelse, og jeg må erkende, at jeg ikke vil betale for de tossers hospital ophold, når de er kørt galt på deres u-indregistrerede, uden afgift, MC, og ligger på hospitalet til 10.000,- kroner i døgnet....
Nå - det var en anden side.. OffTopic - sorry! :o)
Fakta er, at det faktisk ER blevet nemmere at syne sin ombyggede (LÆS : FORBEDREDE) motorcykel, efter at synshallerne blev privatiseret.
De fleste synsfolk kan jo godt se, når noget er blevet væsentligt bedre, end dét det var engang. De gamle skrankepaver, der var ved at komme i bukserne over, at de kunne gøre hvad de ville, med statens velsignelse, er en saga blot.
En moderne synsmand er afhængig af sine kunder, og kasserer han alt over én kam, kommer kunderne bare ikke igen - sådan er det, og sådan er det hos mekanikeren, tøj manden, bageren, elektrikeren......
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
underskrift indsamling