{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye afgifter, hvad har I hørt?
  • #1   28. aug 2017 Det er vist frisørsnak han har lukket ud. smiley

  • #2   28. aug 2017 Han plejer at have godt styr på sit info. Kan læse at politikken har skrevet om det
    http://politiken.dk/indland/politik/art6078635/Regeringen-vil-lempe-afgiften-på-en-Mercedes-med-godt-100.000-kroner


  • #4   28. aug 2017 Så er han nok den første - og eneste, der har fået noget at vide, som andre ikke har.

  • #5   28. aug 2017 Ja det er IGEN dem der har penge nok der kommer til at spare, typisk...

  • #6   28. aug 2017 Det er et forslag fra regeringen om at sætte afgiften ned. Der er ikke noget vedtaget endnu

  • #7   28. aug 2017 Regeringen har klokket i det ved at tale om ændringer af afgifter på biler og motorcykler midt i agurketiden, og nu bliver de nødt til at haste noget igennem sammen med DF, ellers kan forhandlere af nye biler og MCer holde fri de næste måneder.
    Det kommer nok til at betyde, at der kommer nogle små justeringer indenfor de næste par uger, og vi ikke får den omlægning af registreringsafgifterne, som alle partier mener man skal lave.


  • #8   28. aug 2017 Det er jo bare et nyt bluf, hvis afgiften bliver sat lidt ned, stiger vægtafgift, afgift på forsikringer og diverse helt sikkert så meget, at man ender med at betale mere end i dag!

  • #9   28. aug 2017 #8: Nåda. Hvor meget steg de afgifter du nævner da, dengang skalaknækket blev forhøjet, eller da afgiften blev sat ned fra 180% til 150%?

  • #10   29. aug 2017 Forsikringen burde vel næsten falde, da biler og motorcykler kommer til at koste mindre.

  • #11   29. aug 2017 Jesper.. grønafgiften steg jo omkring samme periode da afgiften blev sænket fra 10 til 150%.. Så tom har jo ret..

    desuden var 180 til 150 nedsættelsen en joke haha... der har aldrig været 180% afgift.. der var kun 105% på en ny bil op til 82.800 kr. af bilens pris og 180 procent af resten..

    i praksis betyder det at en bil som kostede 250.000kr dengang stadig koster 250.000kr.. mens en bil til 450.000kr er blevet 17-18.000kr billigere... en stor joooooke smiley


  • #12   29. aug 2017 Jeg har ikke råd til en stor Mercedes; hverken for to år siden, nu eller om et år - uanset hvad dette ender med. det er da lidt træls at de billigere biler ikke bliver meget billigere.

    Men, når folk bitcher over, at det er de dyrere biler hvor prisen mindskes mest, virker det bare som om, at de ikke har fattet at det jo netop er fordi, at det er disse biler som også er hårdest ramt af afgiften. I andre lande er der jo ikke mere end ca. 100.000,- i forskel på en VW Up og en Passat. Up'en er ikke nødvendigvis meget billigere end i Danmark, men det er Passaten...

    Nu må vi se hvad der sker. Lader jo ikke til at DF er med på den... De vil hellere lave noget mere fornuftigt end blot at mindske tåbelighederne. En omlægning af afgiften samt en generel sænkning af afgiften ville dog være rar...


  • #13   29. aug 2017 På en Aygo til 100.000 afgiftsplagede kroner skulle der være helt op til 3.000 i besparelse. Jeg skriver og nævner tretusinde kroner...

  • #14   29. aug 2017 Det meget normalt at forhandlere gerne vil havde udsolgt i slutningen af sæsonen. De få mere plads til vi ter opbevaring og få frigivet nogle penge til at holde en stille periode kørende.
    Mht afgifter så tror jeg der sker lidt. Men da det er procent regning så det logisk at en Goldwing vil få en større rabat end en GS500. Syntes det fint hvis vi kommer af med 2sats fordelingen så det er EN afgift uanset om du køber en UP! eller M5. Hvorfor skal vi se på alle trækkes med alle de kønsløs og kedelige biler? Eller motorcykæer for den sags skyld. At det så giver de rigeste end billigere bil er da kun en bonus. Om 12-17år nå jeg rammer en midtvejs krise så det da meget rart at jeg kan købe den obligatoriske brugte Porsche og Harley uden at være direktør for DR. Cheer up. I få også bedre brugte MC'ere hvis de bliver billigere at at købe så vælge folk måske en ZX frem for en ER


  • #15   29. aug 2017 #11: Sidst ejerafgiften blev hævet, var januar 2015. Afgiftsændringen fra 180% til 150% blev vedtaget ved finanslovsforhandlingerne ultimo 2015.
    Skalaknækket blev opjusteret i 2016.
    Så påstanden om, at de afgifter stiger ved omlægningen holder ikke vand.

    Det er sikkert nogle forhandlere der har taget en del af prisfaldet, men ret specifikt kiggede jeg dengang på en Touran. Der kostede billigste variant 300.000kr og blev sat ned til 285.000kr ved afgiftsnedsættelsen, og yderligere 5.000kr ved ændring af skalaknækket. Den prisnedsættelse holder stadig.


  • #16   29. aug 2017 15# Nu skriver jeg udtrykkeligt "diverse", for et eller andet sted skal pengene komme fra! Og da der ikke mig bekendt er et stort overskud at bruge, kan de kun komme fra nye afgifter på noget andet! Prøv at kig på din elregning, selve strømmen koster ikke mange ører, men afgifter, og afgifter af afgifter!!!

  • #17   29. aug 2017 Jeg har ikke set en eneste kalkulation af hvordan ændringerne MC afgifterne påvirker det store regnskab.


  • #18   29. aug 2017 I følge de nye regler skulle man kunne omgås afgiften på Suzuki ved registrere dem som haveredskaber.
    Det har jeg hørt fra en onkels fætter der var på et Thai massage sted hvor indehaveren havde hørt det fra en gæst der kendte Lars Løkke.





  • #19   29. aug 2017 Aaaaaaaaaah - havde Lars Løkke været ude af historien, så havde jeg troet på den.

  • #20   29. aug 2017 #18 Nu kommer vi andre jo ikke i de fine kredse, luderbarer og en slags smiley så det skal du da nok have hørt mens du fik et sut af en ladyboy smiley

  • #21   29. aug 2017 Det er snart mange år siden jeg var rejsemontør, det var vilde tider i Mandalay dengang.

  • #22   29. aug 2017 #21 Du staver da ad helvede til, det hedder ikke montør, men mundtør smiley

  • #23   29. aug 2017 #16: En del af finansieringen ved finansloven 2016, den hvor omlægning af afgifter og skalaknæk var en del af, kom størstedelen fra nedskæring på ca 5 mia kr af i det økonomiske råderum. Altså ikke af en forøgelse af andre indtægter.

  • #24   22. sep 2017 Jesper Helsinge...

    Så faldt afgiften på biler, mens den grønne afgift steg, præcis som forudset.

    http://www.skm.dk/skattetal/satser/satser-og-beloebsgraenser/braendstofforbrugsafgiftsloven


Kommentér på:
Nye afgifter, hvad har I hørt?

Annonce