{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GS 1000 G
  • #3   4. aug 2017 Det kan tyde på for høj indre modstand i dit batteri, og derfor byt til nyt. Men det kan også være spændingsfald fra dit batteri til starteren. Hvis du har mulighed for det, så mål spændingen på dit batteri mens du trykker startknappen, falder den meget er det batteriet, falder den ikke meget, kan det være en dårligt forbindelse.

  • #4   5. aug 2017 Mål om du har min 9 volt oppe ved tændspolerne, ellers har du ingen gnist, de gamle sukier SKAL ha et batteri med ordentlig saft i, IKKE noget kina/taiwan!

  • #5   5. aug 2017 250 W/12 V = 20,83 Amp. Prøv lige at lave en spændingsfalds måling. Kan være at kablet fra batteriet ned til starteren er færdigt. Det må maksimalt være 10% fald fra batteri til starter. (Ihvertfald ifølge loven.)

  • #7   7. aug 2017 Man tak for alle de gode input smiley - jeg har prøvet følgrnde.
    1. Ny strømførende kabel til starter, i rigtig kvadrat.
    2. Nyt stelkabel til motor. i rigtig kvadrat.
    3. Prøvet med nu 2 nye batterier, 12v14ah
    4. arbejdsrelæ monteret direkte til tændspoler direkte fra batteri
    5. Udmåling af stator - fin ingen fejl.
    6. Udmåling af ensretter - lader optimalt.
    7. Ledningsnet er gennem gået og målt igennem alle stik er renset.

    Cykler bruger op til 10-11 ampere med tang amperemeter ved start, og det skulle jo være inde for normerne. Jeg mister ved fuld opladet batteri omkring 2 volt i start øjeblikket! Kan det være Gel batteri fra biltema der bare ikke er godt nok, for begge batterier jeg har prøvet med er fra biltema! Lige så snart jeg trækker choker eller drejer gashåndtaget, med fuld opladet batteri i startøjeblikket mister jeg kapacitet, og starteren går væsentligt ned i hastighed, og lyder meget besværet. Lige så snart jeg deaktiver choker tørner starteren væsentlig hurtigere.
    Ligeså snart jeg tager startkabler fra bilen, og bilen skal stå i tomgang, starter cyklen! Så kan jeg have cyklen i tomgang, køre en tur på f.eks 10 km, komme tilbage til garagen - stoppe cyklen, og starte igen med det samme - og cyklen starter. Venter jeg 2-5 minutter starter problemet igen, den starter bare ikke,

    Jeg er dælme gået lidt fast her smiley - alle erfaringer er hjertelig velkommen




  • #8   7. aug 2017 Har du haft din starter ude og kontrollere den, den kan være problemet. 11 amp når du tørner motoren er ikke ret meget.. Jeg vil mene en starter bør bruge min 25A på små motorer og helt op omkring 100A på store.
    Har du nogen strøm fra batteriet når tændingen og cyklen er slukket. Så den aflader batteriet?


  • #9   7. aug 2017 Har haft starteren ud og tjekke om den skulle køre stramt i endebøsene, kul eller brændte viklinger - men den ser umiddelbart fin ud smiley Tak for indlæget, måske starteren skulle tjekkes ved auto elektro smiley


  • #10   7. aug 2017 Kan være starteren er blevet sløv, oplevede det i min Octavia, den startede fint om morgenen uanset temperatur i luften, startede meget dårlig hvis motoren var varm. Fejlen var at den ikke kunne spinde hurtigt nok til at få motoren over 280 omr og så sprøjtede den ikke diesel ind, dvs ingen start, Ny starter fra Ebay kurerede det.

Kommentér på:
Suzuki GS 1000 G

Annonce