{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.216 visninger | Oprettet:

Ktm LC4 motor {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens. Ville lige høre, om der er nogle som har haft efaring med Lc4 motor. Tænker meget på smc, 640, 660 osv.? har hørt de sorte lc4 motor er noget crap, frem for de "grå".

Er der som har haft mange problemer med dem, eler måske ikke rigtigt det sore udover vedligehold.

Jeg skal primær kun køre vej på min.

Vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ktm LC4 motor
  • #1   31. jul 2017 Hvis du kan lidt tysk, så kan du temmelig sikkert finde en hel masse om motorerne på denne hjemmeside:
    https://www.ktmforum.eu/forum3/wbb/


  • #2   31. jul 2017 Øhh.. hvem har fortalt dig det med de sorte motorer? Min sorte lc4 620 har kørt 135.000 og jeg har haft den siden den havde jørt 25.000 og jeg har ikke åbnet den endnu..kun passert service.. de grå er mere pumpede og de dør.som fluer i forhold til .. men begge er gode motorer.. og hvis de dør er fordi ejerne ikke venter til de er varme med at fyre dem af eller kører motorvejskørsel hele tiden

  • #3   31. jul 2017 alexander: havde bare fået af vide fra en mc mekaniker at han havde haft en del lc4 motorer inde, som flest var de sorte. Der var lidt med noget bøsning og noget nede ved krumtapen. Men ja tænker os hvis man behandler dem ordentlig, og ikke voldtager dem, mon ikke de er rimelig pålidlige motorer?

  • #4   31. jul 2017 jeg har kørt en cylindrede hele min mc karriere og min lc4 har udlevet dem alle i pålidelighed og råstyrke.. meget bedre en min xt600, dr650 etc.
    men som alle andre skal man have lidt respekt for sine ting og ikke tro at det røde felt er opvarmingsfeltet... de eneste lc4 motorer der har været lidt svagere og nok det som mekanikeren hentyder til er dem før 97 der havde kun en oliepumpe og lille oliekredsløb på 1.5 liter olie... men alle de almindelige 620-640 med elstart 50-55 hk er skudsikre..hvor exc ..sx og alle competition modellerne er mere sarte...
    så hvis du vil have noget der holder så gå efter egs eller bare stadard modellerne og med en fladspjældskarburator så river de stadig armene af dig.. og ja min 620 løber med ktm duke gearing og 18" knopdæk 174km/t på toppen (GPS)


  • #5   2. aug 2017 Jeg har haft en enkelt eller to af de dersens LC4...

    Jeg har oplevet nedbrud på begge typer motorer men også velkørende og holdbare der kører problemfrit.
    Alexanders er sjovt nok den første KTM LC4 jeg havde og den har sgu altid troet den var en Yamaha alle de år jeg har kendt den. Ingen spåner og underlige lyde...

    Min favoritmotor er den gamle sorte eller grå med sort top fra 1997 og frem.
    De kan have et svagt hovedleje, men de er efterhånden så brugte at de jo nok allerede er lavet.
    Der er lange mindre teknisk støj fra de gamle 609 motorer og de påståede 5 ekstra HK Highflow fra 2003 og frem skulle have er papir HK.. Har aldrig mærket forskel på at den har større ventiler og min holdning er at det er ligemeget med mindre man vil tune helt tosset på den, og når man gør det føler jeg at man fjerner kørbarheden ved offroadkørsel... smiley


Kommentér på:
Ktm LC4 motor

Annonce