{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Skadet motorcykel. {{forumTopicSubject}}

Ja havde sat Honda`en til salg, og skulle så vise den frem for en evt. køber i dag.
Han skulle så prøve en tur, mens jeg stod og ventede med hans kammerat. Syntes godt nok det tog lidt lang tid, men blev så pludselig ringet op af en som fortalte han var styrtet med den, og Falck og Politi var på vej.
Vi når så derud, og han ligger i grøften med folk omkring sig. Cyklen ligger ca. 50 meter længere henne, hvor den er trukket væk fra vejen.
Nu skal jeg så finde ud af det med forsikring osv. når det nu var ham som kørte den. Er der nogen med lign. erfaringer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skadet motorcykel.
  • #1   11. mar 2007 Ja det er din forsikring der dækker, men det kommer ikke til at gå ud over dig mht. din fremtidige forsikring. Sådan er det ihvertfald de første 3 uger efter man har solgt sin bike til en anden.

Men ok han havde selvfølgelgi ikke købt den endnu, så vil da gerne høre fr nogen der kender det konkret.

• #3   11. mar 2007 Der er kasko på den, og han var både ædru og havde kørekort.
    Under en overhaling kom han for langt ud i grøften, og den tog magten fra ham.
    Må så se hvad jeg gør med selvrisiko og ancinitet.

• #4   11. mar 2007 Var det ham på stillingvej ved Harlev?

• #5   11. mar 2007 ja, alt afhænger af om duhar kasko på cyklen, ellers er der ikke noget at gøre - førerens personlige ansvarsforsikring dækker ikke ved betjening af motorkøretøjer...

• #6   11. mar 2007 Nej dette skete uden for Kjellerup i midtjylland.

• #8   11. mar 2007 Forklar situationen over for forsikrings selskabet, så kan du, hvis du er heldig, slippe for et fald i ancinnitet. Men det var dig der lånte cyklen ud. Hvad angår selvrisiko, hvis ikke han har skrevet under på at dække en hvis selvrisiko, så er det dig der hænger på den, dog ville jeg appelere til hans anstændighed og snakke med ham om det.. muligvis også et ancinitets hop...

• #9   11. mar 2007 Håber han har det ok,- din motorcykel skal du nok få dækket. Skide være med materielle skader, bare der ikke er personskader.

• #10   11. mar 2007 Han slap rimeligt billigt, besøgte ham på sygehuset efterfølgende. Vist kun lidt skrammer, en øm hånd, og ondt i ryggen. Det kunne være endt meget værre.

Han er selvfølgelig ked af det skete, og sagde han var indstillet på at dække hvad han havde ødelagt. Så bare han vil tage selvrisikoen på sig, så er det ikke helt galt.

• #12   11. mar 2007 Kaskoforsikringen dækker selvfølgelig, men du skal regne med et bonustab - altså en stigning i præmie. Selvrisikoen skal du selvfølgelig tale med ham om at betale.

• #13   11. mar 2007 Låner heller ikke mine ting ud normalt, men det er ikke nemt at sige til folk de skal købe køretøjet før de må prøve det.
    Så får man vist aldrig solgt noget.

• #14   11. mar 2007 Hej thomas, har for et par uger siden solgt min kawa hvor køber har krav på 3 ugers forsikring i sælgers navn til at få den omregisteret. Snakkede med en kollega om hvis køber laver en skade i mit navn de efterfølgende 3uger efter handlen. Han mente det blev mit problem men så ringede jeg til min forsikring og spurgte og de sagde hvis der var en slutseddel på den var solgt ville det slet ikke ha nogen betydning for mig. Så jeg ville få din køber til at skrive under på at han kørte galt på den under prøvekørsel så burde det ikke gå udover din ancinitet.

Mvh Martin...

• #15   11. mar 2007 Siger det lige igen... DET GÅR IKKE UDOVER DIN ACCIENITET som Martin også siger, men også fint at han self er indstillet på at dække evt. omkostninger.

• #17   12. mar 2007 det er da temlig nedtur, jeg ville godt nok have det dårligt hvis det var mig der var væltet på en andens bike.
    Men det har han nok også. Det vigtigets er dog trods alt at der ikke er sket personskader.... men det er sgu stadig surt.

Kommentér på:
Skadet motorcykel.

Annonce