{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.521 visninger | Oprettet:

Sebastian S
Sebastian S
Tilmeldt:
29. maj 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

Konstruktiv ændring af Honda CB 550 før syn. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg er i gang med at købe en Honda CB 550 fra '75er. Problemet er den at jeg skal have den forbi syn (ved ejerskifte). Den har dog gennemgået få konstruktive ændringer, bl.a. er tværstangen fjernet og sat på som rear loop i stedet.

Ville jeg få problemer med en syns mand eller skal jeg tage chancen og få den ind forbi?

Alternativt, overvejede jeg at fjerne rear loopet igen men så mangler den stadig en tværstang.

Glæder mig til at modtage gode råd fra jer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konstruktiv ændring af Honda CB 550 før syn.
  • #1   29. maj 2017 Det må da lidt være sælgers hovedepine...
    Den skal da self sælges/leveres nysynet.


  • #3   29. maj 2017 tja måske går den måske ikke , jeg ville prøve .

  • Sebastian S
    Sebastian S Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #4   29. maj 2017 I tilfælde af den ikke går igennem, hvad så? Det skal siges at det er min første mc, og har aldrig været til syn før...

  • #5   29. maj 2017 skad.dk


  • #6   29. maj 2017 Hvis det er svejset så dårlig, at det skriger på opmærksomhed, så får du problemer.
    Hvis det er lavet pænt og svejset ordentligt, så sker der intet. Men hvis du spørger dem direkte om det er lovligt, så skal de svare nej og bede dig om at komme med en erklæring fra teknologisk.
    Så hold din kæft og og kør glad hjem, for ingen interesserer sig for om en ældre mc er i original stand, eller er modificeret en lille smule med en rear loop smiley


  • #7   29. maj 2017 Reglerne er at den ikke må få fjernet bærende dele dvs tværstangen som du nævner! Du må for ex godt skære spidserne af stellet bagpå efter fjedrerne men som jeg lige har fået at vide forleden må jeg ikke svejse loop på..... der var en stor debat på motorcykel forum på facebook forleden hvor en skrev at det var de nyeste regler!!

  • #8   29. maj 2017 Få da sælger til at syne, så er det hans "problem".......

  • #9   29. maj 2017 Hvis synsmanden gør sit arbejde ordenligt, så bliver den kasseret. Du kan være heldig at den smutter igennem, men så står du med aben den dag du skal sælge den.

  • #10   29. maj 2017 Sebastian tænk dig godt om. Det kan godt være du får den klemt igennem syn, hvis du møder en synsmand der sover. Men hvad med næste gang, når du skal sælge den, blir det opdaget i syn, kan den sælges som reservedele og intet andet.

    Nå 31 sek for langsom smiley


  • #11   29. maj 2017 hov havde ikke set du "var igang " med at købe , jeg gad ikke arbejde i noget der var skæret i på den måde , et beslag eller 2 går men det andet kan blive noget bøvl

  • #12   30. maj 2017 Efter de nye regler, må den tværgående forbindelse godt fjernes og erstattes af et loop. Den skal (som jeg huske det) bare forbi nogen der kan sige god for ændringen, inden den køres til syn. Altså du skal have et dokument på det.

    Hvem, hvor og hvad er jeg ikke helt inde i. Men det er nyeste regler.

    Struts efter en tværgående forbindelse må fjernes uden nogen godkendelser, der må bare ikke svejses andet på.


  • Sebastian S
    Sebastian S Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #13   30. maj 2017 Super, tak for det. Hvor kan man finde det henne?

  • #14   30. maj 2017 selv om du får en igennem syn, så er den stadigvæk ikke lovlig og hvis du er indblandet i et uheld og ændringer har en betydninger så dækker forsikringen ikke i samme grad.

    Bestået syn er ikke lig med lovlig, det er dit ansvar at sikre sagerne er iorden og du har pligt til at oplyse evt ændringer ved syn.

    Hold fingerne fra den mc eller få det gjort ordentligt, du skal køre rundt i trafikken sammen med os andre.


  • #15   30. maj 2017 Det koster 4-7000kr at gå det godkendt af anden instans og få det på papir

  • #16   30. maj 2017 se dig om efter en anden mc,hvis sælger ikke vil syne den.

  • #17   30. maj 2017 Jeg har set rigtig mange ombyggede mc´er, men jeg har aldrig mødt eller hørt om en, der har fået et loop kasseret, eller en der er blevet stoppet og sendt til syn pga. et loop.
    Ikke fordi at det så pludselig er lovlig efter bogen, men fordi synsfolk ikke er dumme, så de kan da nemt se om noget dur eller ikke dur, de lukker bare øjnene.


  • #18   30. maj 2017 Problemet er bare Ole, at når der nu er lavet nye regler med netop rearloop osv., så kan det jo tænkes, at det er er noget som synsmænd begynder at ligge mærke til.

  • #19   31. maj 2017 Nu man skal jo kende den pågældende mc model godt, for at opdage at der er sket en ændring overhovedet.
    Men alt er muligt, og imens er vi mange, der stadig venter spændt på at lykønske den første der bliver taget smiley


Kommentér på:
Konstruktiv ændring af Honda CB 550 før syn.

Annonce