{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.220 visninger | Oprettet:

hvornår er MC brugt fra tyskland? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg vil gerne købe en motorcykel fra Tyskland som brugt, men hvornår betegnes den som brugt? Har fundet en som er registeret i marts 2017 og har kørt 1km, der står i announcen at den er brugt.

Skriv hvis du ved svaret 100%, ikke noget med jeg tror smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår er MC brugt fra tyskland?
  • #1   30. apr 2017 Kig på prisen. Vil gætte på den står til ny-pris. Og så er den ny. 1 km er jo ingenting.

  • #2   30. apr 2017 at den står beskrevet som brugt har indflydelse på din forsikring, hvis du har et uheld.

  • #3   30. apr 2017 det kommer helt an på ,om du spørger i forhold til ,forsikring ,afgift , eller salg ,

  • Flemming
    Flemming Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #4   30. apr 2017 Når du skal betale afgift til skat skal den have kørt et hvis antal km for at blive betragtet som brugt jeg mener det er 6000 km de regler bør du undersøge tilbunds

  • #6   30. apr 2017 #5

    Nej - der er 2 grænser, en 6000km/6mdrs regel for betaling af told/moms indenfor EU, og en 2000km/4års grænse for betaling af reg.afgift som ny - læs mere her-

    http://www.fdm.dk/biler/bilkoeb/import-afgiftsberegning


  • #7   30. apr 2017 Mystisk, har vedhæftet billed fra skat på den MC jeg vil købe, der er vedhæftet nedunder BRUGTE!

    profilbillede
  • #8   30. apr 2017 Ny


    profilbillede
  • #9   30. apr 2017 Jeg har læst flere steder at KM spiller ingen rolle, så man skal tag dem der har kørt mindst! Nu skriver i det spiller en rolle.

    Mit spørgsmål hvordan kan de betgne de 2 MC som brugte registeret i 2016, så må de have kørt over 6000km begge to.


  • #10   30. apr 2017 #9

    km-tal spiller (normalt) ingen rolle for vurdering af handelspris på brugte MC'er (med mindre det er stærkt afvigende (højt)), men det spiller en rolle for om der skal betales told/moms (6.000 km), og om en cykel kan regnes for ny (2.000 km), hvor man betaler reg.afgift af købsprisen, mens der på brugte opereres med en vurdering af handelsprisen.


  • #11   30. apr 2017 Så spiller det ingen rolle, for jeg vil ikke have en der har kørt over 1000km så den ikke er brugt meget, og det giver sig selv.

    Har kigget på den her:

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=223477061&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=MB&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=7800&makeModelVariant1.modelDescription=959&pageNumber=1

    Min første motorcykel smiley


  • #12   30. apr 2017 En mc er brugt når den har været ude og køre, eller startet mange gange, i en forbrugers øjne, men Skat, de siger den er ny indtil km 6.000.
    Og i øvrigt kan du ikke bruge oplysninger fra et forum, investerer man uden at have efterprøvet oplysningerne fra sådanne steder, så er man sgu selv ude om det.


  • #13   1. maj 2017 #12

    Nej - det gør SKAT ikke, de 6.000 km (og 6 mdr) gælder for told/moms -

    Hentet fra -

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1946953


    Mens der for reg.afgift gælder -

    "§ 27. Et køretøj, der er mindre end 4 år gammelt, anses for nyt indtil det har kørt 2.000 km, medmindre køretøjet har været udsat for beskadigelser eller viser spor af slitage, som udelukker, at det kan sælges som nyt, jf. dog § 31. "

    Hentet fra -

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1947302


  • #15   1. maj 2017 # 11 Ville vælge noget andet. Der er masser af cykler til salg i landet, til gode penge. Hvorfor så dyr en maskine, som den første? Den skal jo sikkert en tur på jorden, og igennem alle dine begynder-fejl.

  • #16   1. maj 2017 #14

    Imponerende, at du kan være 100% sikker, for det er der ikke meget der er.

    Men fint nok, så prøver jeg også en gang mere smiley -

    Der foreligger også den mulighed, at du måske har misforstået svaret, eller også at har de givet dig forkert information, for gældende lovbekendtgørelse er -

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=152456

    Se - § 27.

    Den juridiske vejledning fra SKAT som jeg også har linket til og citeret fra er
    seneste nye fra 31.01.2017

    En af de store selvanmeldere Quick import opererer også med en 2000 km/4 års grænse mellem brugte og nye, når det gælder reg.afgiften, Jeg har lige talt med dem!

    Nu betyder det jo tilsyneladende ikke noget i dette tilfælde, men er man i tvivl, og det må man vel være efter denne tråd, så kontakt SKAT og spørg ind til de forskellige aspekter af sagen.

    Det har jeg i øvrigt lige gjort nu i dag. altså talt med SKAT!

    Og svaret var, at i forhold til reg.afgift gælder den nævnte 2000km/4års regel som anført, men i forhold til moms gælder 6000km/6mdrs reglen for, hvornår et køretøj regnes som nyt i momslovens forstand og der skal svares DK-moms, som skrevet i #12


  • #17   1. maj 2017 Tak for jeres svar, da jeg kigger på motorcykel som ikke har kørt ret meget, så bliver det nok betegnet som ny.

    Michael L, jeg håber ikke jeg falder, men hvis jeg gør, så vil jeg aldrig vide om jeg falder fra min første motorcykel eller om 4 år, det er skæbnen det afgøre det.



  • #18   1. maj 2017 Du skal så nok lige være opmærksom på, at ved parallelimport af nyt køretøj, skal der indregnes en tvungen forhandleravance på min 9%, også som privat (dvs selv om man ikke har haft denne indtægt, skal der svares reg.afgift af den)

    Se i øvrigt denne tråd, hvor nogle aspekter, der kan være relevante for dig er berørt. Husk især det med at tale med SKAT, inden du realiserer projektet -

    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/309920-wr250x_fra_spanien_afgift_og_fragt_pris_


  • #19   1. maj 2017 Hvad er parallelimport?

  • #20   1. maj 2017 Når man importerer uden om den officielle mærkeimportør smiley .

  • #21   1. maj 2017 Nogen der kan forklare mig om jeg skal betale andet end registreringsafgift i Danmark? I snakker om told/moms, så er vi allerede oppe på 270.000kr og jeg kan sagtens snakke med en forhandler og prutte om pris her i DK og få den billigere.?

  • #22   1. maj 2017 Det står i det første link jeg gav -

    http://www.fdm.dk/biler/bilkoeb/import-afgiftsberegning

    Hvis vi holder os indenfor EU, så skal der betales moms i brugerlandet (her DK). såfremt cyklen er under 6 mdr gammel regnet fra ibrugtagning eller har kørt mindre end 6.000 km. Told skal du kun betale ved import fra lande udenfor EU.

    Når man vil importere et nyt køretøj indenfor EU, er det normalt en forudsætning, at man kan kunne købe køretøjet uden moms ved export til DK, for Tyskland f.eks 19% moms (MWst), hvis der evt skal kunne være en økonomi i det, selv da er det forholdsvist sjældent, at det kan svare sig ud fra en (alene) økonomisk betragtning.


  • #23   1. maj 2017 # 17 Gem de store ord om skæbne og alt sådan noget. Det er noget med fornuftig tankegang. Du kommer til, som alle andre, at lave en masse tossede fejl i begyndelsen. For mig ser projektet lidt hovedløst ud, uden at du reelt har sat dig ind i tingene. Men det er da dine penge. Det bare ærgeligt at starte op ad bakke. Jeg har feks. lige glemt skive-bremsen foran...Bum, og en tur i jorden. bare et lille eksempel.

  • #24   1. maj 2017 Hej jeg har fået en MC fra Tyskland og den skal kører 6000 km så er den bruget

  • #25   1. maj 2017 #24

    Hvem har fortalt dig det, og kan du evt linke til noget lovgrundlag eller andet "officielt" for det ? smiley


  • #26   2. maj 2017 Hej jeg kan ikke husk link men det ved de synshaler som de laver told syne

  • #27   2. maj 2017 Min har køret 7000km

  • #28   2. maj 2017 #26

    Jeg er ked af at sige det, men synshaller afgør altså ikke den slags, det er alene en SKAT (evt en selvanmelder) sagsbehandling. Jeg har linket til den officielle lovtekst,, SKAT's juridiske vejledning, FDM's importvejledning, talt med SKAT og Quick import og ingen af dem nævner en 6.000 km/6.mdrs grænse, når det gælder, hvornår en cykel anses for ny i afgiftsmæssig forstand, alle derimod 2.000/4 års grænsen. Jeg vil derfor forvente, at hvis man mener noget andet (evt. med 100% sikkerhed), at man så også er i stand til at dokumentere det relativt let, udover at det har man fået at vide, for det er jo lidt svært at forholde sig til/ at verificere smiley

    Man kan sige, at når et køretøj opfylder 6.000 km/6mdrs grænsen for hvornår det er brugt i momshenseende, opfylder det også automatisk 2.000 km/4 års grænsen i reg.afgiftshenseende- Derimod kan det godt være brugt i reg.afgiftshenseende og skal dermed reg.afgiftsbehandles som brugt. dvs med vurdering af handelspris, samtidig med at det skal behandles som nyt i momshenseende, dvs, der skal betales dansk moms ved import.


  • #29   2. maj 2017 Hej min den var på 7000km og jeg betalt afgift som bruget

  • #30   2. maj 2017 De syenhaler som de laver told syen de ved meget om den

Kommentér på:
hvornår er MC brugt fra tyskland?

Annonce