3.590 visninger
|
Oprettet:
Hvornår er en mc for gammel ....? {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg påtænker at købe en mc i stil med…”Suzuki vzr 1800 , Honda valkyrie f6 ,Honda vtx 1800 ,triumph rocket 3”
Da jeg ikke selv er super dygtig til at rep. Osv på en mc
Skal jeg have en der ikke går i stykker ??hehe.....
Og økonomien spiller også ind
Så derfor mit spørgsmål
Alt efter model så ligger de forskellige MC’ere fra årgang 1998-2008
Er godt klar over at en motor i den størrelse de maskiner her har ,der kun har kørt omkring 30-40 tusind km nok ikke fejler noget
Men er der en tommelfinger regel eller noget man kan bruge
Mvh Brian
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
Du kan finde 20 år gamle MC'er som er i bedre stand end nogle 2 år gamle MC'er - det handler alt sammen om vedligeholdelse.
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 108
så det er “bare” at bruge sin fornuft og spørge ind til mcens historie ,hvis forhandleren da kender den hehe
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 43 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 274
jan 2013
Men det er vel ikke et problem med de mærker jeg kigger efter eller er det ??
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 12 Svar: 271
1. En gammel MC kræver alt andet lige vedligeholdelse og eftersyn. Her er det vigtigt du inddrager en god mekaniker koster minimum 500,00 i timen plus moms.
2. Det kan være svært at finde dele til en gammel MC. Nu løser internettet heldigvis en del af problemet men tro ikke det gør det billigere når der kommer porto m.v. på.
Ergo: Hellere lægge lidt ekstra for en nyere velholdt MC end, at følge den danske tradition med at købe noget gammelt ***t
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 280
Men der er ingen tommelfingerregel, jeg har en 36 år gammel maskine nu og den er i bedre stand end en 8 år gammel maskine jeg var ude og kigge på.
okt 2017
Følger: 41 Følgere: 290 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 807
Jeg har lige sidste år købt en 500ccm fra 2005, og står nu og døjer med lige nøjagtigt det som jeg råder dig fra. Og jeg er en 44 årig gammel rynket røv. Som har været igennem det med brugte ting flere gange før. Jeg ved godt hvad det kan betyde at købe folks brugte ting. Og det er altså bare ikke fedt, at man ikke kan fikse tingene selv. Jeg købte min, fordi at det skulle være. Men i retrospekt, skulle jeg istedet ha lagt mig i selen for at spare nogle flere penge op, og ventet et par år(mere) med at købe mc. Nu er jeg endnu mere sikker på, at det ville have været det bedste for mig, som er fattig og ikke mekanisk minded. Im just saying. Held og lykke med at finde en god mc. Og lad være med at lægge dig fast på, at den skal komme fra en forhandler. De har en forretning som alt andet lige må betyde mere for dem, end at du kan ture rundt på landevejen med en tryg følelse til en rimelig pris. For de er på markedet for at sælge. Og tjene en avance. Og jeg har talt med flere, som har købt brugt fra,-også velrennomerede forhandlere som f.eks Ryberg. Og ikke alle føler at de bliver lige godt behandlet EFTER salget. Der erselvfølgelig ingen grænser for deres venlig-og velvillighed inden du køber. For de er i bund og grund sælgere, ikke sandt? Igen: Jeg ønsker dig held og lykke med det. Og køber du en brugt, og havarerer i nærheden af hvor jeg bor, kan du altid overnatte i mit hus
okt 2017
jan 2013
Tak for dit super fine svar
Du kan være sikker på de tanker har også været igennem mit hoved
Og kan også mærke nu hvor tiden og pengene er der ,er det lidt svært at holde hovedet koldt
Men de mcer jeg drømmer om at købe er sku meget dyre af ny og det ville tage mig laaaaang tid at spare op til og det er min tålmodighed nok ikke til lige pt hehe
Men du har ret forhandler vil sælge det er det de lever af dertil hører jo også rep af MC
Kender faktisk mange i min omgangskreds kreds der kan lave motorcykel men det er træls at skulle spørge om hjælp til alt ,men mest er det jo irriterende hvis man ikke kan kører fordi den skal repareres
Jeg kigger bestemt også i den private sektor
Da der er mulighed for at få en nyere MC til billigere penge
Og det er måske nemmere at gennemskue hvem der passer meget på sine ting der
Og jeg bor tæt på Tyskland så kigger også den vej men tror ikke rigtig på at det er billigere med afgift osv ,kan ikke helt gennemskue det med prisen
Har endda overvejet at flytte til Tyskland haha
Der for du alt smidt i nakken hehe
Ahh det kommer ikke til at ske .....
Det er fedt at have et sted at overnatte hvis alt skulle gå galt så tak for det....
Jeg har jo tiden på min side og skal prøve en masse og forsøge at få så meget info som muligt og så kommer det svære "have tålmodighed"
Men igen til alle tusind tak for jeres svar og hjælp
Det er meget værdsat
Mvh Brian
dec 2003
Ja, der er sikkerhed i en ny, i form af op til 5 års garanti, men det er en dyr garanti, da den kræver autoriseret service hver gang.
Mange forhandlere tilbyder garanti på brugte motorcykler, og hvis du kigger efter en privat, så find en med dokumenteret servicehistorik. Ikke nødvendigvis en servicebog, men en der gemmer sine kvitteringer for dele og service. Så ved du der er passet på den.
dec 2003
okt 2017
Du har forresten 100pct ret i det med servicehistorik. Både prisen for aut eftersyn. Og at brian, hvis han kan finde en brugt, med orden i papirerne, sagtens kan hoppe på en sådan. Jeg var bare så opslugt i alt det negative, så jeg ikke skrev det til ham MEN kan han finde en sådan cykel til en rimelig pris?
okt 2017
dec 2003
okt 2017
jan 2013
Jamen det er helt rigtig jeg har haft de mcer og at de også var brugte da jeg købte den
Det kun været småting i vejen med den
Som en enkelt pakning og sådan
Så det er intet at snakke om og det er heller ikke sådan at jeg er bange for brugte MC
Men de maskine jeg kigger på koster omkring 150000 og nogen af dem er fra 98
Og det er alligevel 20 år
De har så kun kørt fra 20000-40000 km som er ingenting for den størrelse motor
Det vel også vigtig om den har stået stille i 10 år eller blir brugt og passet
Det blir en brugt ingen tvivl om det en ny i den størrelse har ikke råd til hehe
okt 2017
Jeg vidste ikke at det var den prisklasse du er oppe i. Så ville jeg helt klart nøjes med det halve og købe en splinterny MT07 eller 09 agtig.
Hvordan kan det være, at du skal have så stor en motor?
okt 2017
jan 2013
Ej det er fordi jeg synes de er ret fede at kører på
Har haft en vzr 1800 super fed cykel
Men jeg skal ha prøvet mig frem og det er bestemt ikke fastlagt jeg skal bruge den alle på MC
Også skal jeg ha kæresten med bag på indimellem
Ikke fordi hun er stor eller noget hehe ....men den må godt kunne rykke lidt afsted selvom der er 2 på
Har altid før været draget af fart derfor også det spring fra min første MC CBR 600 til bb 1100 xx
Så er det vel også lidt svært at komme ned til en der har 60 HK ....hehe
Er blevet lidt ældre hvad fart angår og gider ikke rigtig at køre 250 men kan godt li acceleration stadig
Men der går så mange tanker i mit hoved omkring hvilken MC det skal være
Og må give mig selv tid til at prøve forskellige muligheder af
Umiddelbart ligger chopper/cruiser ting bedst i forhold til komfort og mest praktisk når man er 2
Også "skal"de jo ha lidt i motor rummet hvis man også skal kunne rykke lidt
Men glæder mig bare til jeg kan komme ud og prøve de forskellige muligheder jeg har kigget uafbrudt på de sidste 5 dage haha .....
okt 2017
jan 2013
Hun er mindre end mig haha ....
jan 2013
Nu står den der drømme MC til en rigtig god pris
Og 10 min væk fra hvor jeg bor ....
Men det er privat salg ....
Og jeg har ikke engangs prøvet at kører sårn en før .....
Nu skal jeg da lige love for at hovedet kører rundt
Og nu er det jeg skal holde det koldt phuuuu...
jan 2013
Har også skrevet til ham haha
Man SKAL jo ikke købe den første man ser hihi
jan 2013
Håber jeg kan bremse mig selv og tænke lidt haha
okt 2017
Og så skal vi lige have at vide hvilken kværn det er osv. Altså bagefter prøveturen.
jan 2013
Og ja er kørt hjem uden MC i dag
Men fuck den er feee hehe
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
Hvornår er en mc for gammel ....?