1.529 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Benzinpriser Benzinpriser

Jeg fik for nyligt muligheden for at få et benzinkort til CircleK med rabat. Rabatten var 1,40 kr. på listeprisen. Det lyder jo umiddelbart meget godt men jeg havde en fornemmelse af at det nok ikke er så godt som det lyder, så jeg begyndte at undersøge det lidt. Ved at tjekke CircleK listepris på deres hjemmeside. Jeg tanker normalt på en UnoX som altid er meget billig i forhold til alle de andre tankstationer. Og ganske rigtigt. På intet tidspunkt ville jeg have tanket billigere med rabatkortet end jeg kunne på min UnoX tank. Er sgu lidt træt af deres prissætning og såkaldte rabatter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzinpriser
  • #1   22. apr 2017 Ja, det er jo listeprisen....

Men cirkle k kort giver 8 øre på benzin og 21 øre på diesel i forhold til det beløb der står på standeren, i det øjeblik du tanker.

Den bedste fidus jeg har fundet er Alkas tank og tjen app, de giver 50 øre tilbage pr liter du tanker. De giver de første 100kr til alle, men hvis du vil fortsætte, så skal du jo blive kunde. Jeg har fået 223kr igen nu. Et problem de arbejder på nu, er at man kun må bruge app´en til det ene køretøj der er registreret i app´en.

Men jeg er ikke helt sikker på at ret mange bruger det, for hvis man står og tanker mc og der render måske 9 liter i tanken.... Så skal man fumle med telefon, og billede af stander, og folk i køen bagved der ikke forstår hvorfor man skal spilde deres tid med at tage billeder af standeren

• #2   22. apr 2017 8 øre, ja det er jo ikke til at gå bagover af begejstring over. Desuden er standerprisen på min UnoX tank ofte 75 øre billigere end de andre. Så jeg er endnu ikke stødt på et rabatkort der kan bruges til noget. Alka modellen lyder ok men ja så bliver det en større kompliceret omgang når det skal omfatte alle ens forsikringer også.

• #3   22. apr 2017 Forbrugsforeningen giver rabat på unox og bonus standerpris. 1,90%

• #4   22. apr 2017 Ja jeg har lige hørt om det med forbrugsforeningen andet steds også. Jeg vil lige undersøge det nærmere

• #5   22. apr 2017 Rabat på prisen er altid godt, men ens kørestil og "opførsel" kan meget hurtigt spare endnu mere.
    Godt nok en bil, men en i nabolaget starter bilen i den kolde tid ca. 15 min. før afgang for at den skal være varm. smiley

• #6   22. apr 2017 Men det er jo ulovligt at holde i tomgang så længe.

• #7   22. apr 2017 Fylder altid op når der er et godt tilbud... Så får man en go' pris 90 % af gangene.??

• #8   22. apr 2017 Jeg har kun 2 biler, 1mc, rendegraveren og indbo hos Alka. Resten kunne ikke svare sig, så det står ved ok-vardia forsikring

• #9   22. apr 2017 Tank altid efter kl. 20 og før kl. 10. Så sparer du nemt 1kr pr liter eller 2kr ifht listepris. Der er enorm priskrig lige nu smiley står selv på en circle k tank

• #10   22. apr 2017 #1
    Fatter ikke helt hvordan den app virker, man skal tage et billed af benzinstander tæller, når man har tanket, og så får man 50 øre per L benzin tilbage, Men hvor ved de fra at det lige er en selv der har tanket og ikke den der var der før dig, så du derved bare sender et billed ind uden selv at have tanket og får rabatten ?

• #11   22. apr 2017 #10 - det du foreslår kaldes svindel og er faktisk ulovligt smiley

• #12   22. apr 2017 #10
    Ja, men de ved hvad bil man har tilmeldt, de ved anslået antal km pr år. Så de kan nogenlunde sjusse sig frem til om det er helt galt. Appen har også adgang til placeringstjeneste, så de får et geotag med på billedet.

Så appen kalkulerer nok at vores C3 hdi kører ca 20 km/l og vi har fortalt at vi kører 30.000km årligt. Så bliver det 750kr retur....

• #14   22. apr 2017 Jeg tanker når behovet er der om så klokken er 8 om morgenen eller kl. 15 om eftermiddagen. Skal bilerne eller MC have suppe får de det smiley

• #15   22. apr 2017 #11 jeg foreslår ikke noget som helst, jeg stiller et spørgsmål, der er lige som forskel på de to ting, prøv læs hvad jeg skrev igen...

#12 Men det at appen er åben for snyd gør nok at nogen kan blive fristet, jeg syntes at den er meget tvilsom og ser for mig at den har en kort leve tid smiley

• #16   22. apr 2017 De store firmaer har også bedre additiver i deres produkter, flere mc kører bedre på de stores benzin, selv har jeg ikke observeret nogen forskelle.

• #17   23. apr 2017 Allan det er sgu noget af et postulat, kan du bakke det op med noget fakta?

Skulle undrer mig rigtig meget hvis det ikke er det samme sprøjt i alle tankene.

• #18   23. apr 2017 jeg har svært ved at finde det til under 10 kr fortiden uanset tidspunkt, så lidt på vej op er den da.

• #19   24. apr 2017 Nikolaj
    Det er alm kendt at de store har bedre kvalitet i tankene, har også hørt fra nogen der arbejdede på raffinaderiet ovre på Sjælland, den er god nok.
    Der er også folk som har fået anbefalet af deres værksted at skifte til en af de store og på den baggrund fået bedre motorgang osv.

• #20   24. apr 2017 At de store selskaber har bedre benzin er nok meget svært for menigmand at bevise.
    Har man interesse for emnet, kan her læses lidt om det:
    http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/er-der-forskel-pa-dyr-og-billig-benzin
    Især de sidste par afsnit kan efter min mening være interessante.

• #21   24. apr 2017 Mange på mc kan mærke forskel, selv har jeg aldrig dyrket det ekstreme og ikke fundet nogen mærkbar forskel de forskellige mærker imellem.

• #22   24. apr 2017 Vi lå og kørte rigtig meget ens kørsel, vi var på Skejby sygehus og Rigshospitalet hele tiden.

Men der synes jeg at bilen kørte 0,5-1km længere pr liter hvis dieselen kom fra Statoil kontra OK.

Om det var rent psykologisk, fordi min underbevidsthed gerne ville køre længere på statoils dråber, og derved trådte lidt mindre på speederen, det ved jeg ikke.

• #23   25. apr 2017 Kender en som kørte V-Power fra Shell, hans bil kørte så meget mere pr liter at det gik lige op med merprisen, og vi taler en helt alm kedelig standardbil.

• #24   25. apr 2017 Der er så mange ting der spiller ind og som har stor indflydelse på forbruget, så skal man finde ud af hvad der er rigtig og hvad man fornemmer, så skal der en større test sættes igang.
    Temperatur, lufttryk, vind, hastighed, anden trafik o.s.v for at nævne et par af de afgørende ting som spiller ind.
    Den nok eneste mulighed for at få et nøjagtigt resultat, er nok ved at teste på rullefelt. Egentlig mærkeligt man ikke kan finde en sådan test.

• #25   26. apr 2017 http://ekstrabladet.dk/biler/johnny-koebte-benzin-for-1080-literen-fik-et-chok-da-han-saa-regningen/6628853
    Hold nu kæft de er "smarte" de "rabatkort" der...

Kommentér på:
Benzinpriser

Annonce