Kørehøjde Rebel 450 virago 535 Kørehøjde Rebel 450 virago 535
Jeg står og skal købe mc indenfor de næste tre uger. Jeg har spurgt andetsteds i dette forum om begyndercruiser/softchopper.
Jeg havde fra starten meget øje på en honda rebel 450 men jeg er 178 høj og den har et meget lavt sædde. Det har virago 535 vist også.
Mit spørgsmål går på hvordan det er at køre længere ture hvis ens kørestilling bliver sådan at lårene bliver hævet lidt i forhold til vandret så man sidder med knæene noget højere end hoften.
Er det en meget anstrengende kørestilling?
Jeg prøvede en rebel 450 den anden dag men havde lidt svært ved at nå at vurdere den ordentligt da den havde en løs gearskifter og derfor gik ud for mig da jeg ville vende den for at køre tilbage til forhandler. (havde ikke fået den i første) Måtte skubbe den igang i 1. gear og det gjorde mig øm i benene. Så jeg følte jeg sad lidt anspændt i den kørestilling men det kan jo være det at skubbe den der gjorde det.
I øvrigt ikke lige den mest succesfulde prøvetur når det nu var den føste.
Honda rebel er fed idet den har et 6 gear der fungerer som "overdrive" dvs. den holder kun lige hastigheden oppe og kører ved meget lave og økonomiske omdrejninger. Godt med de benzinpriser der er nu.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Det er ikke kun overdrive der gør rebellen fed. Det at den ligner en HD så meget i stilen at HD truede med at lægge sag an er også fedt :o)
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 83
maj 2007
maj 2007
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Der er ikke rigtig noget specielt at være på vagt overfor, andet end om den er blevet vedligeholdt. Motoren er en solid 6 ventilet sag fra Honda, og reservedele er intet problem.
Der findes en engelsk klubside hvor du kan læse mere om den
http://www.rebelclub.org.uk
En stor fordel ved den, er måden hvorpå de har lavet egerhjulene. Det er gjort sådan, at man kan køre med slangeløse dek, hvilket giver mulighed for bedre og større dækudvalg.
Kørehøjde Rebel 450 virago 535
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside