{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.685 visninger | Oprettet:

MC pakering + Bil pakering = problem? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Står i den dumme situation at fra dags dato har de valgt at fjerne muligheden for MC parkering i min går hvor jeg bor. Det betyder at jeg må fjerene min MC fra gården og parkere den ude på vejen som alle andre.

Men fordi jeg i forvejen har en bil så må jeg ikke have en P-licens til min bil kan jeg ikke få en til min MC. Dette er jo et kæmpe problem så jeg ville høre hvad andre har gjordt?

Er den eneste mulighed at bare punge op eller bliver man nød til at leje et sted hvor den kan stå privat?

Håber på hjælp!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC pakering + Bil pakering = problem?
  • #1   5. apr 2017 Kbh kommune? - Ring til kommunen og tag en snak med dem?
    Og/eller hør boligforeningen eller hvad du bor i, om fortsat mulighed for at have en mc stående?

• #2   5. apr 2017 Hej Mikkel,
    Jeg har kontakte dem og de er iskolde og siger at det er mit eget problem da jeg vælger at have to køretøjer.
    Boligforeningen har sagt at det ikke er en mulighed mere fordi der er oprettet en lejeplads og det kunne ske at et barn kom til at vælte motorcyklen nedover sig..

• #3   5. apr 2017 Kbh kommune = lort på lort.

Du har ikke mulighed for evt at lave en aftale med en af de andre i boligblokken (en af dem der ikke har licens) at de får et licens til din mc/bil.. Hvis altså du kender nogle der bor der (eller andre der bor i nærheden)

- Og ved ikke engang om det er muligt, bor heldigvis i uden for betalingszonen i kbh kommune

• #4   5. apr 2017 Og nu er det også 9 kr i timen for mc parkering der ovre hører jeg.

• #5   5. apr 2017 Allan - ja, det billigste sted, 35kr/t det dyreste (hvis jeg har forstået det rigtigt- hvilket er at mc'er koster det samme som biler at have holdende, fordi de fylder så meget........)

• #6   5. apr 2017 Nu er det sådan at min kone kommer fra Valby, så man tager bilen fra Kolding til Ballerup, det offentlige ind til staden, så har man ingen P udgifter overhovedet.
    Det er bare blevet en kæmpe pengemaskine for Kbh kommune, tænker det nærmer sig 30 mill om året efterhånden.

• #7   5. apr 2017 Ja, man skal ikke holde mange minutter i den dyreste zone, før det har betalt sig hjem, at tage det offentlige.

• #8   5. apr 2017 Ja jeg skal fandme aldrig bo derinde... Man betaler sig fattig for at bo i en kompakt lejlighed, med trafik kaos, forurening, røverier/skyderier, tyveknægte, narkomaner osv. i stedet for at bruge 2 timer pr arbejdsdag på transport, og få noget meget større at bo i, i et meget feder kvater for samme penge.

• #9   5. apr 2017 tror sagtens du kan få licens til begge køretøjer, så længe de er registeret i dit navn og du har bopæl på adressen

• Alexander K
    Alexander K Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 11
    #10   5. apr 2017 #8 Tror vidst også det er bedre at du holder dig væk så smiley
    #9 Det er ikke muligt at have 2 licenser, til hhv. bil og motorcykel, såfremt man er alene på adressen. Det er 1 licens pr. beboer på adressen.
    Til OT, så ville det være værd at undersøge om man kunne have den stående på et fortov eller anden plads, og evt. med et dækken over. Så kan de vel ikke udstede en afgift, da de ikke må fjerne dækkenet?

• #11   5. apr 2017 enig, dække med lås i bunden er den bedste vej uden om en p-bøde

• #12   5. apr 2017 Sælg cyklen og køb en ny nå dine boligforhold tillader legetøj

• #13   5. apr 2017 Hvis argumentet fra boligforeningen er, at MC'en kan vælte ned over et barn, kan det være, at du skal prøve at finde en metode til, at cyklen ikke kan vælte. Eller at det i det mindste ser sådan ud.
    Nu kender jeg i sagens natur ikke jeres baggård, men måske den kan stå bag ved et eller andet lille hegn - så den ikke kan væltes? Eller du kan lave et eller andet arrangement med en snor fra væggen, som du kan binde om MC'en så den ikke vælter? Du ved, sådan noget som vil få en emsig ikke-motorcyklist til at tro, at den står helt sikkert.

• #14   5. apr 2017 disse fås til relativt billige penge og kan låses om nærmeste lygtepæl, trappe, eller andet. evt. støbes ned, men det lyder det ikke til din boligforening ville blive glade for...

profilbillede
  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #16   6. apr 2017 Det er klart at København er et parkeringskaos når man fra myndighedernes side sætter en kæp i hjulet for 2-hjulede motorkøretøjer, som løser parkerings- og trængselsproblemer i andre storbyer.

Ejerforeningen er bare speltmødre M/K, som hader motorcykler

• #17   6. apr 2017 Hvad skal du egentligt med en bil??

• #18   12. apr 2017 Hvorfor er alting altid så dumt i Danmark ?? Det hele er sgu´ druknet i tåbelige regler og pengemaskiner...
    Danmark er ikke verdens lykkeligste land - det er sgu´ blevet det dummeste.

• #19   12. apr 2017 Til kommentar 10 hvis de vil så stripser de din bøde fast til dit MC dækken , har set det i Kbh k , men jeg holder på fortovet i Kbh s og der er endnu ikke kommet en bøde

• #20   12. apr 2017 Jeg har aldrig oplevet et land der går så meget op i at hæmme fremgang.
    Det er helt sindsygt, at de kan blive ved med at nægte at indse at i SAMTLIGE lande der har bedre indfrastruktur end os, er MC'er en stor del af hverdagen.

De brokker sig over forurening, de brokker sig over for mange billister, de brokker sig over for få bruger offentlig transport, samtidigt med at priserne for offentlig transport er dyrere end at have bil, priserne på bil stiger konstant, elbiler får højere og højere afgift, mc'er bliver gjort mindre og mindre attraktive, fordi de er absolut umuligt at erhverve sig en i sikkerhed, medmindre man bor uden for byerne........

Man skulle blive politiker. Er du god til at læse op fra et stykkke papir der INTET har med det lovforslag, du stemmer for, på vejne af 6.000.000 danskere?
    Så passer du perfekt ind i folketinget.

• #21   12. apr 2017 Bor også i kbh s. Holder på vejen ved siden af de afmærkede båse til bilerne. Dække over og alarm lås på. Har ikke fået en bøde endnu siden de lavede reglerne om til at man skulle holde på bil parkering. Men ja de forstår vist ikke særlig meget hvis man skal udnytte pladsen til os alle sammen. Det virker som om at man skal finde noget der fungere og lave det om til noget der ikke fungere, er det korrekt forstået ?? smiley

• #22   13. apr 2017 Jeg mener at i følge loven må en MC ikke parkere uden for kørebanens areal. Man må ikke parkere i båse der er optegnet til biler. Men du må gerne parkere i siden af vejbanen, hvis man må ifølge skiltning, også selvom der er betaling. Motorcykler skal ikke have p billet, og du kan holde der så længe du vil.
    Nogen kommunen har den sær regel. At motorcykler gerne må parkere uden for kørebanens areal, hvis man ikke er til gene for fodgængere. Feks. Hillerød kommunen har den ordning.

• #23   13. apr 2017 @kenneth
    Så mener du fuldstændig forkert..

http://www.fdm.dk/biler/love-regler/parkering/parkeringsregler-mc

• #24   13. apr 2017 Simon du har ret. Nye regler fra 2014. Det var jeg ikke klar over.
    motorcykel skal som udgangspunkt parkeres i særligt afmærkede P-båse for motorcykler, men de nye regler tillader nu, at en motorcykel gerne må parkeres i en bilbås.

• #25   13. apr 2017 Altså jeg har droppet at prøve at sætte mig ind i reglerne. Jeg parkere min MC så den ikke er til gene. Gerne for enden af cykelstativer, hvis der er plads imellem kantsten og fortov, hvor den ikke er til gene for fodgængere osv.
    Jeg har aldrig fået en p bøde på MC.

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #26   8. aug 2017 Godt man bor på landet i lejebolig, 1 gratis Pplads lige udenfor døren og 20 m væk står carporten til fri afbenyttelse smiley

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #29   8. aug 2017 Ovenstående PDF er svar fra Vejdirektoratet på spørgsmål om MC-parkering.

• Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

#30   8. aug 2017 Det er nemlig rigtigt.

Kommentér på:
MC pakering + Bil pakering = problem?

Annonce