{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Billig forsikring for nybegynder? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal købe min første MC, jeg er 25 (snart 26år) har haft bilkørekort siden 18år.

Jeg havde tænkt mig evt at købe en Honda Hornet 600, nogen der ved hvor jeg kan forsikre denne billigst muligt?

Kan man overføre min ancenitet fra bil til MC?

Mvh
Ny begynderen... Jacob

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig forsikring for nybegynder?
  • #1   2. mar 2007 hey du kan ikke overføre ancenitet far bil til motorcykel (det kunne jeg ihvertifald ikke ) men prøv at forhør dig ved gf der har jeg forsikring og de er rimelig billige

• #3   2. mar 2007 TRYG.
    Men ring til alle du kan finde og spørg..

• #4   2. mar 2007 Fair laver en billig forsikring til hornet...

Jeg havde samme ancenitet som dig og skulle give 2800,- årligt for ansvar+tyveri.

/Jan

• #5   2. mar 2007 Jan, så vil fair godt gi forsikring mod tyveri alene? Altså med ansvarsforsikring.
    For jeg troede nemlig at man skulle ha kasko for det.
    Nemlig derfor jeg er i tvivl om hvad forsikring jeg skal have.
    Er kun 19 så kasko er jo latterligt høj alle steder for en som mig med sådan en racer som jeg så også lige valgte at købe smiley
    Det jeg nemlig er allermest bange for er nemlig hvis min cykel sq blive stjålet, det er sq mange penge bare at miste uden at kunne gøre noget smiley Uden at misforstå det her, så er jeg så vidt ikke så bekymret over hvis min cykel sq blive lagt ned og smadret, da jeg så selv "har været skyld i det" hvis i forstår.

• #6   2. mar 2007 Mht ancenitet - så er det ikke hvor længe du har haft kørekort, men hvor længe du har haft indregistreret din bil/mc...

Har min forsikring hos Fair - ingen problemer med at få samme ancenitet som for bil.

• #7   2. mar 2007 Det rigtigt nok... ansvar+tyveri altså uden kasko og dermed en langt billigere pris...

MEN det er ikke alle cykler de vil forsikre... Men ligepræcis hornetten ved jeg at de forsikre da jeg selv har haft en hos dem...

Ellers er der jo Runa, FDM-forsikring, Thisted og sikkert flere der også er billige...

Jeg har eksempeltvis min vfr750f hos Runa til 4000,- årligt incl kasko og vejhjælp og med en selvrisiko på 2500,-

Det er jo ikke så galt endda smiley

/jan

• #8   2. mar 2007 Overføre anciennitet eller ej??

Kan godt være de som udgangspunkt ikke vil, men har du 6-7 års skadefri kørsel i bil, kan du jo altid spørge om dit forsikringsselskab er trætte af din bilforsikring!!

Tilsvarende kan du kontakte et andet selskab og fortælle dem, at du har 6-7 års skadefri kørsel i bil, og at du vil flytte din autoforsikring, hvis I kan enes om en pakke med bil og MC.

En af de to ting plejer at lykkes - men det betinger selvfølgelig, at du ikke har været for dyr for forsikringsselskabet med din bil!

• #9   2. mar 2007 Okay Jan, fik lige ringet til Fair, og synes godt nok ikke de hva særlig fair over for mig smiley
    De ville ha 11.500kr med en selvrisiko på 5300...
    ....Bare for ansvarsforsikring :|
    Og tyveriforsikring kunne jeg ikke få da jeg så sq ha kørt skadesfrit i 3 år mener jeg det hva han sagde :S
    Så indtil videre er det GF der får mig som kunde med sine kun 2600 om året dog kun ansvar uden tyveri forsikring eller noget smiley

Men tak for tippet om Runa, dem vil jeg da lige prøve at ringe til på mandag så smiley

• #10   2. mar 2007 > Kenneth R - Runa ville ikke forsikre min MC - Så vidt jeg husker, så var det fordi det var en R model...

_______
    Jakob

• #11   2. mar 2007 Takker for rådene, kan næsten forstå på det hele at en Honda Hornet er en rigtig god begynder cykel der er relativt billig at forsikre, så det lyder jo perfekt!

Vil da prøve at ringe lidt rundt...

Mvh
    Jacob P

Kommentér på:
Billig forsikring for nybegynder?

Annonce