Min "nye" cruiser hyler!? {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har i den forgangne uge solgt min Zx6r 636 2002 og istedet købt mig en Kawasaki Vn900 Classic fra 2010 - Virkeligt en lækker maskine, kører super og efter der er kommet en vance og hines udstødning på mv. så er det en fornøjelse!
Men, men, for der er et lille men, selvom jeg er stor fan af Kawasaki og derfor også er blevet ved mærket, så har de nogen gange nogle lidt pudsige lyde(de fleste kender vel til kawasaki`s tikken!) - Vn900`eren, den hyler istedet..! Hmmm
Jeg tog fat i forrige ejer, han sagde den altid havde gjort det, jeg er blot 2. ejer, forrige købte den fra ny i 2010. Han fortalte at hans kammerats gjorde det samme og mekanikeren sagde at det gjorde de bare!
Men det er ikke et svar jeg lige sådan kan stille mig tilfreds med!
Efter grundig søgen på nettet fandt jeg mange andre med samme issue, for nogens vedkommende skyldes det en defekt stator(den der genererer strøm til batteri og alle de elektriske dele - Men hyletonen der skulle være anderledes og mere "metallisk" Ligeledes skulel der opstå en "knasende" lyd fra området omkring statoren - Det er der ikke!
Her er hvad jeg ved indtil videre: Hyletonen er der ved kørsel, den stiger i styrke(skinger i tonen) efterhånden som gashåndtaget drejes, kobles der ud eller slipper man gassen, ja så forsvinder hyletonen! Vn900`eren har ingen kæde eller kardan, men er remtrukket - Den har dog lige fået nyt bagdæk monteret ved en kawasakiforhandler og remmen blev indstille/justeret i samme ombæring, så den bærer ikke skylden og var det remmen, så ville den også fortsat hyle selvom jeg koblede ud, da der jo stadig er bevægelse i rem og baghjul når den bare triller!
Ja det blev en lidt lang smøre, men det hele skal jo med!
Spørgsmålet er nu, hvad søren der kan være galt, alle gode ideer/forslag eller ligefrem erfaringer med selv samme modtages med glæde!
På forhånd tak!
Har jeg glemt noget info, så bare skriv, så skal jeg fortælle hvad jeg ved!
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 479
http://www.vulcanforums.com/forums/49-vulcan-900/9705-whining-sound.html#/topics/9705?page=1
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Men kan konstatere at vi to har samme sygdom, hvad angår lyde på en mc
...og tillykke med den for øvrigt! Det er jo den rigtige vej at gå.
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 19 Svar: 629
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 935
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 19 Emner: 49 Svar: 610
Morten C, knallert nej, men fortæl mig lige, den lille 350ccm scooter du har stående, tror du det kunne være noget for en pige på 5år? Jeg leder efter noget min datter kan trille rundt på i indkørslen
Alfons Åberg: Hvis man løser nettet godt igennem og finder de "rigtige" tråde med kawa mekanikere, så er det du skriver det der er bredest enighed om er problemet! Flere kawasaki mekkere mener simpelthen at gearhjulene går for hårdt i spænd og at det medfører den her højfrekvente tone, der stiger og falder med omdrejninger! Der skulle efter sigende også være en markant forskel på den lyd dette fremkalder og den der kommer når statoren er ved at stå af!
Flex: Hvornår er din vn800 fra!?
2 Slow: Arhhhhhh, du kører Suzuki, så forstår jeg bedre! Bare rolig, en dag får du også råd til andet end en budget japaner
mar 2005
Troede kun det var tøser der hylede........Men stik den en tudekiks , og se om det ikke skulle hjælpe.
mar 2005
aug 2009
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 479
aug 2009
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
aug 2009