{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.196 visninger | Oprettet:

Dennis B
Dennis B
Tilmeldt:
27. jan 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Neddrosling af en Yamaha r6 {{forumTopicSubject}}

Hej mc'er.
Jeg har lige købt en R6, og har så fundet ud af at man ikke må drosle noget ned hvis den har mere end 96 HK.. Da jeg har a2 kort. Min MC har 127hk.
Kan man godt få den synet alligevel til 48hk, så der står på registreringsattesten at den kun har 48hk ??
Hvad sker der hvis man bliver stoppet og de finder ud af at den er født med for mange HK ??
Tak for hjælpen på forhånd!!
Har lige brugt 70.000kr på det så man må kunne gøre noget.... ellers er det mega øv...........


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neddrosling af en Yamaha r6
  • #2   27. jan 2017 Surt show smiley

  • Dennis B
    Dennis B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   27. jan 2017 Først om 2 år René....

  • Dennis B
    Dennis B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   27. jan 2017 Ved du hvad konsekvenserne er hvis man bliver taget i det ??
    Kan man ikke syne den så der står i registreringsattesten at den har 48hk med nedrosling ?? smiley


  • #6   27. jan 2017 Der findes vel ingen 48droslings kit aligevel.

  • Dennis B
    Dennis B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   27. jan 2017 Jo der findes neddroslings sæt til 48hk. smiley
    Det bare om den kan gå igennem syn med det ?
    Og hvad konsekvenserne er hvis de finder ud af den er født med flere HK end den må...


  • #9   27. jan 2017 Der er ikke noget til hinder for at drosle den, men du må ikke køre den på et A2 kort.

    Konsekvensen hvis du bliver standset og de opdager det er en bøde for at køre uden føreret og i gentagelses tilfælde vokser bøden og MC'en kan blive konfiskeret.


  • Dennis B
    Dennis B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   27. jan 2017 Så man kan godt få den synet så der står på registreringsattesten den har 48hk ??

    For så hvis politiet slår den op så står der jo at den kun har 48hk også tænker de vel ikke mere over det


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #12   27. jan 2017 #8 - Synsmanden forholder sig KUN til om cyklen overholder lovens krav til dæk, bremser, lys osv - og så anfører han de 48hk på reg attesten hvis han bliver bedt om det og dokumentationen er iorden.
    Han skal ikke forholde sig til om du eller andre må køre den på det MC kørekort de nu har, eller om det er efter reglerne eller ej. Det ER lovligt at drosle en 120hk cykel til 48 - men det bliver bare aldrig lovligt at føre den med et A2 kørekort i Danmark. Period... Færdig bum - slasKO tag en SMOKage... smiley

    #10 - Det bliver aldrig lovligt, og det vidste du allerede da du tog kørekortet, hvis ellers du havde læst lidt op på betingelserne. Uvidenhed er ingen undskyldning... smiley

    Bøden er vist 7.000 eller 5.000 kroner første gang, alt efter hvem man spørger - og den stiger så rimeligt stejlt ved efterfølgende forseelser.

    Konsekvensen ved en kasko skade er at de ikke dækker - dvs hvis du smider cyklen, er den ikke dækket af forsikringen. Den er helt sikker.

    Ansvars skade er du dækket ind på - dvs hvis du skader andre med din MC. Hvis du bevidst forsøger at køre folk ned og skade dem, og forsikringen kan bevise det - så kan de kræve erstatning (regres), men det gælder alle mennesker og deres køretøjer.

    Mit råd er at sælge den og købe en naked bike som overholder reglerne - du bliver et bedre menneske, og du kan regne med at beholde dit kørekort en del længere, da du er mindre motiveret til at køre alt for hurtigt - som man desværre oftest gør på en kåbe cykel.
    Funfactoren er også større, da man har langt mere magt over en cykel man ikke skal hænge henover, så du bliver hurtigt mere fortrolig med den og vejen.


  • #13   27. jan 2017 Rigtigt mange betjente kører også mc og ved at en R6 ligger over 96HK.

    I øvrigt kan jeg 100% tilslutte mig Sajmon's vise ord.


  • Dennis B
    Dennis B Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   27. jan 2017 Det mega øv!!!! Må prøve at sælge den smiley
    Hvad kan i anbefale jeg kunne købe ellers.
    Til ca 60.000 70.000 ?? smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #15   27. jan 2017 Suzuki SV650 N
    Suzuki Bandit 600
    Yamaha FZ-6 (tjek lige modeller og effekt - det er ikke alle der dur)
    Kawasaki ER6

    Der findes masser... Kig dig lidt omkring.


  • #16   27. jan 2017 Du kan sagtens syne den. Det har jeg selv gjort.
    Om du vil tage chancen og kører er op til dig selv men det bliver aldrig lovligt.


  • #17   27. jan 2017 Jeg havde sku monteret en racer udstødning smiley 20 år, fuld gas, bajer og damer smiley Jaaaaa tak smiley

  • #18   27. jan 2017 Hvordan kan du lige have fået kortet, og så ikke kende reglerne?

  • #19   27. jan 2017 Er de fleste Yamahaer ikke droslet fra fabrikken? smiley


  • #20   27. jan 2017 du vil ihvertfald få en bode på min 5000 det kan blive til mere
    og tænke selv hvis det er forsikring på og du køre galt kan de også godt nægte at betale noget så du selv skal betale alt skade


  • #21   27. jan 2017 Ansvarsforsikring dækker stadig så vidt jeg ved

  • #22   27. jan 2017 det kommet helt an på hvordan omstændighederne er

  • #23   27. jan 2017 #22 korrekt, men hans kørerkort har intet at sige i den sammenhæng. Loven siger at der kun kan kræves regres ved grov uagtsom kørsel. SLUT! Altså har hans kørerkort intet at sige smiley kasko er noget andet og det er Sajmon også inde på

  • #24   28. jan 2017 Synsmanden er ligglad med hvor mange HK den har smiley men det har Sajmon jo så fint svaret på.

    ...Lige med en R6 er det ret åbenlyst at det ikke er en A2 maskine, hvis man da bare har en lille smule styr på motorcykler og kørekorts regler.

    Du har to muligheder. Køre på den som den er (ville ikke spilde tid og penge på drosling, den bliver ikke mere lovlig at føre af den grund), eller sælger og købe en anden.

    60-70.000kr. Det kan du jo næsten får en sprit ny MT-07 for!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #25   28. jan 2017 #23 - Lige præcis...

Kommentér på:
Neddrosling af en Yamaha r6

Annonce