{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearskift uden kobling
  • lars o
    lars o Tilmeldt:
    dec 2004

Følger: 1 Emner: 24 Svar: 94
    #1   11. mar 2005 du kan godt men tror ik motoren har så godt af det

• #2   11. mar 2005 DMC har skrevet lidt om, hvordan du gør og hvorfor: (link fjernet)

• #3   11. mar 2005 Helt sikkert, som de andre også skriver... det kan sagtens lade sig gøre at skifte op i gearne uden kobling uden at der sker nogen skade..... Men hvorfor ikke bruge koblingen under normal kørsel??... Jeg bruger kun selv denne teknik, endten hved kraftige acselerationer (eller meget hård kørsel), og eller når der køres på baghjul.... I disse tilfælde er det både næmmere og meget hurtigere end hvis man skal til at trække koblingen ind først.
    Måden man gør det på er:
    Hved kørsel (uanset om det er på et eller to hjul) hvor man giver gas, skal man påvirke gearskifteren med et læt tryk op ad (altså som om man skulle skifte gear, men uden at det sker da man jo giver gas). Når gear skiftet ønskes, slår man lyn-hurtigt gassen af, og ligeså lyn-hurtigt giver man gas igen.... og ta-daaa, man er nu røget et gear op :o) pga. det præs man lagde på gearpedalen.
    Håber det var forståeligt, og at folk vil kunne bruge det til noget ;o)

Vh
    Jens

• #4   11. mar 2005 Det kan man sagtens som andre skriver, bare ikke under ned gearing og sejtræk.

• #5   11. mar 2005 jeg havde en gang en yamaha 125cc crosser.. den havde da ihvertfald ikke godt af at skifte op i gear uden kobling.! sagt på en anden måde efter no tid ville den ikke over 3 gear..

• #6   11. mar 2005 Jeg skifter oxo gear uden kobling når det skal gå rask. Metoden jeg bruger er ligesom Lars L. Altså lægge et let pres på gear pedalen op ad. Når man så slipper gassen går den i gear i det sekund omdrejningerne passer, og vupti du er et gear højere. Jeg mener denne metode er mere skånsom end hvis det skal gå hurtigt med kobling, man måske kan være uheldig at skifte mens koblingen ikke er helt aktiveret.

Mvh Johnny S.

• #7   26. maj 2005 Har haft en 125ccm crosser og der gik det bare uden kobling..

Kommentér på:
Gearskift uden kobling

Annonce