3.880 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Fejl på kørekort Fejl på kørekort

Hej alle.

Jeg har været så heldig at bestå køreprøven til MC i kategori A2 og fik udstedt et midlertidigt kørekort. Jeg modtog så for nogle dage siden det rigtige kørekort, hvorpå der står jeg også har til kategori A (altså stor motorcykel). Mit spørgsmål er så, hvad man skal gøre og i så fald, hvad der kan ske, hvis man kører stor motorcykel med det?

Jeg ved godt jeg umiddelbart ikke opfylder kravene og derfor vil handle i ond tro, hvis man gør det mod bedre vidende. Men omvendt, stemplet er der jo.

Tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejl på kørekort
  • #1   19. dec 2016 Tror godt du kan være rimeligt sikker på at der sker præcist det samme som hvis der stod mellemkategori på dit kort smiley Det ulovligt, længere er den vidst ikke..
    Hvad der reelt sker er en nedsat bøde ifht de normale 7000kr, har hørt og læst at den typisk ligger omkring 4000kr. Din kasko dækker højst sandsynligt ikke, men det gør din ansvarsforsikring.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #2   19. dec 2016 Du ved jo godt det er imod reglerne, så hvorfor ikke bare kontakte borgerservice?

Kasko bortfalder ret nemt, men udover det og den eventuelle bøde hvis politisterne opdager det, er det eneste du rigtigt kan se frem til.

• #3   19. dec 2016 Jeg tog til bil og mc samtidig, fik 3 kort, et til mc, et til bil og et til mc/bil....gik ned på borgerservice med 2 af dem igen.B)

• #6   19. dec 2016 Jeg havde beholdt det, og kørt ud fra de regler som du faktisk må køre.
    Og når det så kom til at du må opgradere til A, ja så har du det jo og slipper for ekstra køreprøve osv.

• #7   19. dec 2016 Hvis du kører større mc end du har kort til, så får du en bøde på ca 3-4k.
    Altså hvis det bliver opdaget.
    Men der kan også bare stå A, og så viser datoerne og cpr nr at der kun må køres a2.
    At ikke der står a2 på dit kort de næste mange år
    .?

• #8   19. dec 2016 Dit probem vil være at der i det centrale register højst sandsynligt står A2
    Dvs at hvis du bliver checket får du bøde.

• #9   19. dec 2016 Jeg havde også kørt en a2 maskine (eller større og skidt på reglerne, og kørt pænt) og når tiden er til at du skulle have opgraderet, så bare set det som om det var opgraderet smiley til lykke med dit a kørekort om et par år smiley

• #10   20. dec 2016 har dig og jesper den samme køreskole,det er helt den samme tråd. *popcorn

• #11   20. dec 2016 Det er ikke køreskolerne der laver disse fejl. Det er borgerservice/politiet/kørekortkontoret

• #12   21. dec 2016 Sjovt du siger det Johnny a, for Jesper og jeg var på samme køreskole og endda på samme hold, vi fik det samme dag med samme køresagskyndig - så ved ikke om det er køresagskyndig der har lavet en fejl.

• #13   21. dec 2016 Det er helt sikkert den motorsagkyndige der kludrer i det. Og spørger du mig, så har han bare skrevet A på rapporten, og det er også det der står i registret smiley

• #14   21. dec 2016 jamen så skulle den ged være barberet. smiley

Kommentér på:
Fejl på kørekort

Annonce