1.831 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
39 Svar

Tilmeldt:
28. dec 2007 Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Vfr 1000 Vfr 1000
Hey har en kami som er ved at kikke på en Vfr 1000, årgangen ved jeg ikke noget om.
Er der noget med de er hårde ved knasterne, og har der været problem med topstykket / ventilerne
Er der andet som eller kan vær enoget man skal være opmærksom på
0 synes godt om
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 57 MC-er: 19 Annoncer: 3 Emner: 57 Svar: 642
Den er sikkert ændret til det bedre
Noget med at forbedre olieflow til knaster. Ellers ville den sikkert være død nu. .
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 12 MC-er: 8 Emner: 7 Svar: 173
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Min søn har sådan en men den er lidt ældre end din var. Det er altid spændende om den når 6 gear inden den løber tør.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.864
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 57 MC-er: 19 Annoncer: 3 Emner: 57 Svar: 642
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Allan h: Den faceliftet model, med lidt større tank, fik optimeret indsprøjtningen en anelse. Men med 18-19km/l har du sikkert også kørt på en sød måde
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 411
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 411
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.236
Det var den såkaldte: “The chocolate Cam affair".
Og for det så ikke var løgn, så begik Honda endnu en brøler på RC36-II modellerne også. Så blev de lige hevet retur og fik boret lidt større smørehuller
Men derfor er den nu stadigvæk en af de bedste konstruktioner, der er begået indenfor motorcykel motorer.
I tillæg er der lidt spændende læsestof her:
http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/V4_cams.html
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 572
Jeg har selv haft 4 stk. VFR750F og har arbejdet hos en Honda forhandler i 30 år.
Hvor har du hørt den amme stue historie henne?
Gerne et link eller andet der kan underbygge din påstand.
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 57 MC-er: 19 Annoncer: 3 Emner: 57 Svar: 642
det eneste jeg nogensinde har hørt om ved rc36, er dårlige lade-ensrettere.
nå, men, fandt vi nogensinde ud af hvilken mc det drejer sig om helt konkret?
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.236
Skriver du altid så pænt til folk?
- Nå, ja du har gået gemt væk på et værksted i 30 år
Hermed et officielt Honda dokument, som underbygger den postulererde ammestuehistorie
Honda VFR/V4 er bestemt heller ikke ukendt land for mig
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 57 MC-er: 19 Annoncer: 3 Emner: 57 Svar: 642
Kan huske de ikke kunne lide at stå i tomgang på sidestøttefod.
Og er sikkert forbedret, ellers ville den sikkert ikke have overlevet så længe.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 572
Jeg har nu ikke været gemt på et værksted, men har været beskæftiget i butikken og har behandlet alle reklamationer gennem årene.
Jeg har ikke tidligere set dette dokument, men som jeg læser det har Honda ikke hevet en eneste retur men derimod udstukket nogle retningslinier for hvad man som forhandler skulle gøre hvis kunden kom ind og klagede over mislyd/knocking.
Da Honda i firserne opdagede problemet med manglende smøring og pitting på knasterne udvidede de garantiperioden og lavede en egentlig recall hvor man sendte direkte besked til de berørte kunder.
Nu er jeg efterhånden ved at være lidt støvet men som jeg husker det, var det VF400 og VF500 der ødelagde krumtappen og VF750 og VF1000 der blev modificeret med andre oliesmørerør.
Vi har aldrig haft en eneste reklamation på en VFR750/800 som har med dette emne at gøre.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.236
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.236
Nå, men det var denne hersens VF 1000 F vi vistnok kom fra...
Faens til sjov tråd!
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 411
Knastkæde strammeren knækkede i gangeti perioden, udstødnings sortkrom var dårlig udført og ville gerne ruste, resten af cyklen var i en god kvalitet..
Benzin forbrug 13-14 km/l og det var ikke af stor betydning hvordan man kørte
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 411
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Det er en Honda Vf 1000 F 107,000 Km
Første Registreringsdato:13-04-1989
Data er fra nummerpladen, men med de Km så er der vel lavet de ting som er nævnt
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 572
Dem solgte vi i slutningen af firserne og de var droslede til 89 HK, bl.a med andre udstødninger-luftfilterkasse og sikkert en hel anden dysning/karburering.
Alle dem jeg så var metalrøde og der gik ikke lang tid inden alle var uddroslede til de 116HK.
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
men med de 107,000 km så kan det vel også være den har fået lavet de ting som var med den
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.127
Produktionsår og tiltænkt marked kan du iøvrigt se ud fra stel- og motornummer kombineret med karburatorens id. i tabellen i reservedels-fichen og på:
http://www.honda-v4.com/sabmag/framecodes/vf1000f.gif
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 572
Hvis du kigger på en gammeldags micro fiche film, kan et vilkårligt stel nummer findes under flere forskellige markeder.
I dag når vi går online på Honda´s EPC katalog er vi tit heldige at de oplyser os direkte hvilket marked den er tiltænkt.
Hvordan ser du hvilket marked/land den er produceret til?
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.127
Ikke alle markedsvarianter har nødvendigvis egen Carb. ID i alle år, der må du kigge på stel- og motornummeret.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 572
Det er bare meget tit at de dækker flere landekoder.
Ofte kan Honda DK slet ikke hjælpe os med de gamle importerede modeller, altså finde ud af hvilken landekode der gælder en aktuel model.
Vfr 1000