585 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Jesper H
Jesper H
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11

Hvilken mc? Hvilken mc?

Hej derude.
Jeg går med tanken om at skal have en cykel her til sæsonstart. Så er det jeg håber i kan hjælpe mig med nogle gode råd til hvilken en jeg skal købe.
Jeg er 25år, har ca. 100k til at købe for. gerne fra omkring år 2000. skal være en race mc.
Tænkter selv på enten R6 el. zx6 ninja.
Hvad mener I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken mc?
  • #1   3. mar 2005 Synes du skal tage ud og prøve en masse forskellige cykler, når vejret bliver til det. Det er den eneste måde du finder ud af hvad der lige passer netop til dig! Men 600 racer er da ikke et dårlligt valg...

Held og lykke med det...

Søren

• #2   3. mar 2005 Fandt lige disse flotte modeller i dba til 95-100k og de står flot og der er gjort noget ved allesammen motor/styling.

Jo, det kan godt (næsten) lade sig gøre til den pris og årgang du ønsker. R6 eller kawa'en er min farvorit i dette forum

R6 '99
    http://www1.dba.dk/images/annbilleder/3/76/38395576_0.jpg

CBR600 F4 '99
    http://www1.dba.dk/images/annbilleder/3/17/38083517_1.jpg

GSXR600 '98
    http://www1.dba.dk/images/annbilleder/3/63/38317263_0.jpg

ZX6R '99
    http://www1.dba.dk/images/annbilleder/3/56/38439756_0.jpg

MEN er det førstegang du har mc, så lyder det lidt voldsomt at lægge ud med en skrap racer som en af disse modeller.
    Og god fornøjelse med forsikring, 25 år, R-model og måske uden mc-erfaring, de flår dig... smiley

Bo

• Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    mar 2005

#3   3. mar 2005 Tak for de hurtige svar, ikke fordi jeg er så tilfreds med det i skriver... Ej ved godt det er svært at forsikre sådanne cykler.
    Jeg har bare hørt at man bliver hurtig træt af det hvis man køre 400ccm og så er forskellen vel heller ikke så stor om det er 400 el. 600 man køre, eller hva?

• #5   3. mar 2005 Streetbike er det eneste rigtige...!

• Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    mar 2005

#6   3. mar 2005 Takker Galler.
    Det lyder ikke til der er mange som har meget tiltro til en, jeg har kørt bil i 7år uden at lave en skramme ( 7 9 13 ) og det har ikke været kedlige biler jeg har haft. Og jeg ved godt det ikke kan samlignes med en cykel, men en vis lighed er der.

Hvorfor en en streetbike billigere at forsikre, de er da bygget på motor? eller tager jeg fejl.

• #7   3. mar 2005 Tit og ofte går forsikringselskaberne efter om det står R i navnet (GSX-R, R6, ZX6R etc) og hvis der står det kan man køre stærkt og lave ulykker og så skal det være dyrt at forsikre smiley
    Så skod er det bare....

• #8   3. mar 2005 Galler, den kommer her..:

Dette indlæg er indsendt af Sean 1/6-03: supernice22@hotmail.com

Jeg er netop kommet levende hjem, fra en helvedes tur her i København.

Jeg bor herinde, og har gjort det i mine 25 år. For ikke så lang tid siden, blev jeg den meget glade ejer af en '00 Kawasaki Ninja ZX6R. Det gjorde ondt i min pengesiden og også via forsikring.

De sidste to dage, har der været fantastisk vejr. Jeg er af den type ung mand, som mener at man skal være skide smart at se på, når man kører på sin frække, smarte og larmende racer. Det er jo ikke for sjov at man giver den fuld hammer, når der er rødt ved lyskrydset så man kan få lidt opmærksomhed. Jeg fik min MC i marts måned og har, hånden på hjertet, kørt meget pænt siden jeg fik den. Ikke noget med at køre hasaderet eller noget, men bare holdt den smarte stil med at cruise i mine jeans, sporty læder jakke af Alpinestar, mine halvdyre hjelm fra Shoei til 5K m.m. Ja, jeg var en rigtig brian. Og elskede at cruise rundt i Kbh og bare være smart at se på. Dagene her, kom humøret så op i mig til at trykke den lidt mere af en jeg har prøvet før. Min maks hastighed har været 110km/t på denne maskine og så er det ikke engang løgn. Her i byen kan man jo aldrig trykke den af, og på motorvejen kommer jeg alligevel sjældent ud.

Her iaftes har der så været lidt af de sædvanlige gaderæs rundt omkring i provinsen og jeg skulle selvfølgelig derud og se hvad der skete sammen med et par venner. På vejen derud er vi så 3 stylede biler og mig på min Ninja. Mine venner er hurtige til at trykke den af så snart vi kommer ud på motorvejen og jeg er ikke særlig meget for at følge med dem. Meget langtsomt glider jeg op på de
    110km/t som før var mit max. De andre trykker den af og fyrer ud langs vejen med noget de ligner nær de 200km/t. Jeg føler mig pludselig meget alene på motorvejen. Jeg kan se de andre glide længere og længere væk. Vejret er skam dejligt og belsyningen er perfekt... Imens jeg drøner afsted i 3. gear beslutter jeg det så: Den ultimative begynder fejl, ungdommelig kådhed, manglende respekt og tro på at intet galt sker for mig : Jeg beslutter mig for at vise de andre hvad min maskine kan. Jeg var ikke i tvivl om at maskinen havde kraft, men jeg havde altid været venlig ved den og skiftet gear tideligt, holdt omdrejninger nede da jeg jo bor midt i Kbh og havde aldrig i min vildeste fantasi kunnet forberede mig på det træk som skete... Jeg lagde mig ned på tanken, kiggede frem og kunne allerede se for mig, hvordan de andre ville kigge beundrende på mig når jeg drønede forbi dem. Jeg gav den fuld spjæld i mit 3. gear........................ Maskinen spyttede så meget kraft ud at jeg nær mistede kontrollen og helt ukontrolleret fandt jeg mig selv i at holde FAST i styret blot for at kunne blive siddende på min motorcykel! Heldigvis var der ingen andre i nærheden af mig, fordi jeg fløj fra midterbanen ud i første bane og tilbage ud i tredie bane! Omdrejningen steg op imod den røde zone, uden at jeg selv bemærkede det ud over lyden og det ustoppelige og umenneskelige træk... Jeg opfattede pludselig at jeg hvinede som en lille kælling og at jeg knap trak vejret, alt imens Ninja'en brølede højere og højere, imens jeg hang fast for mit bare liv. Jeg aner ikke hvor hurtigt jeg kørte, men jeg fik da overhalet de andre inden at jeg overhovedet havde kontrol over min situation...

Da jeg fik taget mig sammen til at hive i koblingen og fratage den mere træk og langt om længe dreje håndledet væk fra håndtaget og langsomt bremset og holdte derefter ind i nødsporet og stoppede helt. Stillede motorcyklen og var i et kæmpe chock. Tog min hjelm af og mærkede at mine ben føltes som gelé, jeg slukkede Ninja'en, og satte mig ned på asfalten. Aldrig i mit liv har jeg været så bange før, aldrig nogensinde. Til alle dem som tror at de er en hård banen og mener at JEG blot er en tøs fordi jeg blev bange for min egen MC .... jamen hvad skal jeg sige? Jeg tænkte jo ligesom jer, før jeg næsten tissede i bukserne af skræk. Nu sidder jeg i min lejlighed og er klar oven i hovedet, ja faktisk så klar at jeg har siddet og kigget efter nyt sikkerhedsudstyr i knap 2 timer.

Kørt sikkert og ha' respekt for de racer maskiner ...

Mvh Sean, 25 år og den ejer, som hermed officielt er blevet godt og grundigt banket på plads af sin ZX6R...... man skulle tro af de nogle gange havde sine egne tanker.....

• #9   3. mar 2005 Galler:

Næ, du har ret mht at indrømme sine "kørefærdigheder"

Jeg kom fra en skole-mc og direkte på en YZF600R Thundercat, og der var jeg ved at ryge på R.... for jeg var slet ikke forberedt på sådan en voldsom acc.
    (phyha sved på panden og kiggen over skuldren om der var andre der så ens kvajekørsel)

Bo

• #11   3. mar 2005 Bandit

Vedr. hurtig racer/street

Jeg har en film fra sverige, hvor de sætter en kawa zx6r og en "ktm ?motard" head to head på en pæn lang snoet landevejs strækning, og gæt hvem der vinder ?? KTM !!!

Konklusion: Kend og styr din bike og du vinder frem for racer-power..... smiley

bo

• #12   4. mar 2005 Lad være med at starte på noget der er for kraftigt, du lærer meget bedre at styre en maskine du har tillid til / føler at du kan magte 100 %

Jeg er _desværre_ blevet 43 år "gammel" !!, og jeg kan/gør/laver sq stadig dumsmarte ting en gang i mellem, så den der med at der findes fornuftige (unge) mennesker der godt kan tage den med ro, selvom de har 100-120 hk mellem benene !!!............ nahhhhhhh ! det tror jeg sq ikke på.

Hilsen Dennis

• Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    mar 2005

#13   4. mar 2005 Tak for de mange svar.
    Men det med forsikringen finder jeg nok ud af...
    Det var mere hvilken af de to modeller i mente man får mest for pengene?

Og selvfølgelig skal man passe på med sådanne maskiner, det hadler jo om at finde sig til rette inden man begynder at give den gas....

• #14   4. mar 2005 Jeg kender ikke vanvittig meget til R6éren men jeg ved bare at en zx6ér går man ikke fejl af...

Vh Rune
    En zx6ér kører:)

• #15   4. mar 2005 Jesper

Af de to modeller: R6,,,, den er nyest i konstruktion og teknik og hurtigst

• #16   4. mar 2005 Galler: Hvor er din mc henne?? Kan se den har været oprettet her inde!!!

Vh Rune

• #17   4. mar 2005 ok!! det er hellere ikke nemt at fyre en racer af her hjemme!! altså hvis man gerne vil køre lovligt smiley

kan sådan set godt for stå dig...

Kommentér på:
Hvilken mc?

Annonce