1.095 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Pengene retur for lagervarer danske forhandlere? muligt? Pengene retur for lagervarer danske forhandlere? muligt?

Min kæreste har været så sød at købe en kæde til min MC.

Hun kom med NR plade. Alligevel giver de hende en 530 kæde.

Cyklen kører standard med 525 kæde. (jeg er ikke interesseret i at få en 530 kæde på..) I må VIRKELIG ikke spørge mig om hvordan en stor forhandler kan lave den fejl.

Jeg har fundet en anden kæde et andet sted (Helt sikkert også billigere)

Hvad er din erfaring? - Kan man få pengene retur hos de danske forhandlere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pengene retur for lagervarer danske forhandlere? muligt?
  • #1   1. okt 2016 Der er 14 dages returret? Selvfølgelig.

• #2   1. okt 2016 Højvang: Nej, bare nej:
    http://www.forbrug.dk/Raad-og-rettigheder/Forbrugerleksikon/Fortrydelsesret

• #3   1. okt 2016 Arg sorry lød måske lidt hårdt.
    Retter det til: Det er bestemt ikke sikkert der er smiley

• #4   1. okt 2016 Størstedelen af de danske butikker er der aldrig nogen problemer.

Hvorfor ringer du ikke til forhandleren og spørg? Nemmere og hurtigere end at oprette dette indlæg...

• #5   1. okt 2016 Hun har jo fået en forkert vare, de skal tage den retur.

• #6   1. okt 2016 Det fremgår på din kvittering..! Det nemmere at kigge på den end at ringe til forhandler og oprette indlæg.

• #7   1. okt 2016 Er den købt på nettet så har du 14 dage, ellers ikke. Men de fleste forhandlere har ikke noget i mod at lave en ombytning så længe varen ikke er åbnet eller taget i brug.

For det meste er det også muligt at få pengene tilbage inden for en måned hvis du har kvitteringen.

• #8   1. okt 2016 Hvorfor jeg ikke ringer til forhandleren og spørger? - Fordi jeg gerne vil have svar på mit spørgsmål der står på sidste linje smiley

Så ved man nemlig også lidt om hvor man står når man kører ud til forhandleren, om man skal lave en scene eller ej.

• #9   1. okt 2016 det er også muligt at forhandleren kan bytte den til den du skal have. smiley

• #10   1. okt 2016 som du selv skriver : du har ikke ret til at få pengene tilbage .(så en scene vil være dumt) spørg dem , kun de kan svare . eller kig på bonen som foreslået.

• #11   1. okt 2016 Hvis jeg slipper for at stå med et dumt tilgodebevis jeg aldrig får brugt. Så er det skam ikke dumt.

• #12   1. okt 2016 Er den købt på nettet (som fjernsalg), så har du 14 dages returret fra den dato du modtager den. Er den købt i en fysisk butik, SÅ KAN det være det tilbyder returret. Men du har ikke krav på det i en fysisk butik.

• #13   1. okt 2016 Om man har KRAV på at få pengene tilbage, hvis man har fået en forkert vare? Det er jeg faktisk lidt i tvivl om - jeg vil antage, at man kun har krav på at få den byttet til den rigtige vare. Og skulle butikken så tilbyde returret, ja så kan du godt få pengene tilbage.

• #14   1. okt 2016 Kun hvis det fremgår af kvitteringen at det er købt til din model, ellers er der ikke noget at komme efter.

• #15   1. okt 2016 Forbrugerloven siger returret v/nethandel.
    Ingen returret ved køb i forretning!
    At man så som regel kan returnere uden problemer er en helt anden sag og er nok årsag til at de fleste forbrugere tror man har returret.
    Når forretningen udleverer noget forkert, er der ingen problemer med at få ombyttet eller pengene retur.
    Og ja en GSXR750 fra 1998 kører med 525 kæde.
    Forstår bare ikke hvorfor du ikke spørger forretningen, inden du laver det til et problem.

• #16   1. okt 2016 Hvis den er købt i butikken, så tag dog ned og få den byttet til den rigtige.
    Det er da åndsvagt at gøre et stort nummer ud af at spare nogle ganske få kr. et andet sted.
    Er den købt på nettet, så skal du selv betale returfragten.

• #17   1. okt 2016 Ned og byt den kæde til en 525 ved forhandleren. Og alle kan tage fejl lige meget hvor store forhandler man er. Slap af og kør ned og få en sludder med dem.

• #18   1. okt 2016 forstår slet ikke det store problem ring dog til forhandleren og forklar alle normale ville bytte den kæde eller give pengene tilbage

nu skal du huske det hedder kædekit man skifter også gearingen når man er i gang da kæde og tandhjul slides til sammen

• #19   3. okt 2016 regler, lov rettigheder !?!? .. Det findes noget som hedder ganske almindelig kommunikation !! .. For det meste er "danske forhandlere" ganske almindelige mennesker som har oprettet i firma med henblik på at servicere og pleje MC kunder ud fra deres egen interesse omkring motorcykler.

Under normale forhold ville man nok bare gå ned til forhandleren og sige ; Dav, mit kæreste har giver mig en kæde til en Mc, Og den passer ikke til min, hvad gør vi ??
    I al almindelighed ville forhandleren nok sige ; Det var da noget lort, du må hellere få den rigtige så vi kan få dig glad igen og ud og køre !

Det kan da godt være at hvis vi bruger længere søge tid på internettet, at vi kan finde nogle eksempler på hvordan det lykkedes en kunde og forhandler at rygende uvenner over ingenting, men det er vist langt væk fra normalen smiley

Så ; OP af stolen, ud i verden og få løst tingene under normale forhold smiley

• #20   3. okt 2016 Problemet er jo ikke den forkerte kæde størrelse.......

Problemet er at Martin har fundet en billigere kæde i en anden butik, og kan næsten ikke komme over at han kunne have sparet et par hundrede smiley

• #21   3. okt 2016 Og hvordan gik det så ved forhandleren?

• #22   7. apr 2017 De har jord i hovedet der, kommer der ikke mere. Fik et tilgode bevis.

De havde bestilt en forkert vare hjem. Martin vil gerne have pengene retur. Det vil de ikke give på bestilingsvarer, heller ikke selv om de har bestilt noget forkert hjem.

Hej dårlig anmeldte på Trustpilot og Facebook.

Kan se der vist var en enkelt eller to der ikke havde forestillingsevne eller nok forståelse til at ja kunne forstå hvorfor jeg oprettede denne tråd. Men ja, det var netop fordi jeg havde på fornemmeren de ikke ville give mig pengene retur, og ville høre om jeg kunne kræve det.

• #23   7. apr 2017 Du fik den vel i det mindste ombyttet til den rigtige 525-kæde?

Kommentér på:
Pengene retur for lagervarer danske forhandlere? muligt?

Annonce