{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.004 visninger | Oprettet:

Nem formel til beregning af afgift. {{forumTopicSubject}}

I B.T i dag var der et 28 siders tillæg om mc, og der var en lille formel til beregning af afgift..
En nem lille formel at bruge, når man bare sidder og kigger på nettet efter drømmecyklen/ cykler.. Bare så man er fri for altid , at skulle ind på Told og Skat,s hjemmeside og beregne..Nedstående er kopieret fra B.T

Som tommelfingerregel forlanger Told og Skat ca. 63 pct.
afgift, beregnet ud fra salgspris på tilsvarende brugt motorcykel i Danmark.
Ønskes en motorcykel der har en typisk brugtpris på 100.000 kr. i Danmark, skal betales 63.000 kr. i afgift.
Altså skal motorcyklen i udlandet kunne købes for under 37.000 kr. før det bliver en god forretning.

Mvh. Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nem formel til beregning af afgift.
  • #1   4. feb 2007 ja men husk at det er forhandlerpriser de går ud fra, og at det sjældent er en god handel.

    Dertil kommer der jo også transport af cyklen
    Toldsyn af cyklen.
    nummerplader.
    + en masse ventetid i køer på motorkontor/told og skat ;o)

    Så den skal være rigtig billig før det kan svare sig, og når de er RIGTIG billige i tyskland/England, så er det for det meste fusk annoncer!


  • #2   4. feb 2007 Jesper J: Ja selvfølgelig er det forhandler priser de går efter, ellers ville det umuligt at fastsætte afgiften.

    Den tommelfingerregel jeg har og stadig går efter hedder, at MC'en i tyskland inkl transport max må koste 1/3 af den danske brugtpris, så er der penge at spare. Løber den tyske MC op i over 1/3 af den danske brugtpris, er den eneste fordel et større udvalg og evt. fraver/lakeringer der ikke blev hjemtaget i dk.

    /
    Jesper


  • #3   4. feb 2007 til Jesperne
    det var egentlig ikke det som Michael skrev om, han havde bare lavet en nem måde at udregne afgift på
    og så alle de hvissssser der, toldsyn er sammen med alimindelig, transport ja for 169€ leveres til døren
    ventetid ved motorkontor kan da ikke regnes ud i penge, det er jo ren fornøjelse at stå der og skal have nummerplade med navn på


  • #4   4. feb 2007 169 for transport ? du vil måske ikke se cyklen før du køber ??

  • #5   4. feb 2007 Jeg synes indlægget i BT pleser forhandlerne alt for meget. Den gemmengående tråd er købssikkerhed, køb hos en forhandler. Det skal vi selvfølgelig også, men nu vi altså nogle, der gerne vil gøre en god handel. Enten at købe nrugt hos en privat eller importere selv.Prisniveauet er næsten identisk.
    For mit eget vedkommende har jeg hentet min maskine i D ( flensburg ) Dec 06 hos en forhandler og betalt 90k. ( incl tysk moms, så skal der ikke betales dansk moms ) Ifølge SKAT er afgiften 112k. Regnestykke : ialt 202k + været 2 gange dernede ( kigge+hente ) ialt ca 210k. Ifølge dba ligger priserne mellem 225k og 245k, for en lign model.


  • #6   4. feb 2007 I kan ikke sætte noget så generelt op for det her.

    Kan I købe en tysk cykel med kåber o.l. og så betale den på to bilag, kan den ofte toldsynes uden tilbehør. Eftermonterer I så det, sparer I rigtig mange penge - men selvfølgelig er der langt, hvis man senere vil brokke sig til sælger!


  • #7   4. feb 2007 Jesper J.
    Hvorfor?
    Jeg har haft hentet i alt 5 cykler hjem fra Tyskland uden at se først smiley

    Telefonopkald, masser af billeder og så din egen fornuft kommer man langt med smiley :)
    Har aldrig fået noget hvor jeg regnede med andet! Men det kan jo være det sker en dag! smiley 7-9-13




  • #8   4. feb 2007 Det er begrænset hvad der er at spare på billige maskiner såsom sv'erne og lign, men skal du have en af de lidt dyrere cykler, sådom Mv augusta, Ducati eller Buell så kan der hurtigt spares 30-40k på at hente dem i tyskland...

  • #9   4. feb 2007 Tore.
    Der er penge at spare på stort set alle cykler.
    10k er også penge!
    06 og 07 modeller er nok dem der er mindst at hente på, da de har en høj brugt værdi Tyskland!

    Som udgangspunkt får man pænere cykler med lavere kmtal i TYskland, det skal man også huske på smiley


  • #10   4. feb 2007 Tjaaa.. Sebastian.. du ved det sgu nok bedre end mig, hvornår åbner du en import butik? smiley Så kan du lære dine elever at shine dem op (læs billig arbejdskraft) og tjene boksen smiley

  • #11   4. feb 2007 Sebastin
    Jeg har købt en model med alt tænkeligt udstyr, incl den dyreste originale lakering, den kunne jeg ikke få i DK, jo der er nu lige kommet en til salg for 245k - og det er jo ca 35k - 40 k sparet.


  • #12   4. feb 2007 hmmm var lige ovre i kiosken! Der var intet tillæg i BT idag?! Men derimod var der 24 sider i ekstra bladet?!

    Er det BT fra igår dvs d. 3. du henviser til?


  • #13   4. feb 2007 Sebastian, jeps...

  • #14   4. feb 2007 damn, den havde de ikek de svin smiley :)

  • #15   4. feb 2007 OK Torben, der kan man bare se smiley :)
    Men er de tikek brugtprisen i Tyskland der afgør det? Dvs kunen forestille mig at afgoften er høj på nyere cykler eller er jeg forkert på den?


  • #16   4. feb 2007 Det er alene den gennemsnitlige pris hos de danske forhandlere, der er grundlaget for afgiften. Jeg har købt en model 05, som der i forvejen er imp. 7 stk af ifølge SKAT, med afg 112k. (plus - minus 5% over-under norm )
    Ideen er så at finde en 05 model i superperfekt stand, og hellere give lidt mere i D, afg er den samme, (den får man norm afg 112k plus 5%.) Når jeg stiller til toldsyn, er den meget beskidt, lettere ridset ( har lånt lidt dele ) og får, håber jeg afg 112k minus 5% ( under norm ) men vi får se. Dog max 117k, som er overnormprisen. Men det skriver jeg mere om på www.k1200s.dk.


  • #17   4. feb 2007 Troede du havde fået den igennem
    Du kan jo ikke regne med det er de 112k de går ud fra!
    De kan reelt sætte den til 130k hvis de mener det er 2/3 af en tilsvarendes pris i dk!





  • #18   4. feb 2007 Vi får se, - inde på SKAT ligger de endelige afgifter, som er 112k. Du kan ikke direkte regne med at afgiften er 2/3.

  • #19   4. feb 2007 smiley
    Har bare tit op levet at afgift blver sat højere end på deres side!!

    Men så er det bare at klage i en fart smiley


  • #20   4. feb 2007 Knud: Hvorfor betale den tyske mc over 2 billag? Køber man en med ekstraudstyr, så piller man da bare det af inden man kører til toldsyn med den, ingen grund til at bøvle med dobbelt billag. Skat er ligeglade med hvadman gav for sin brugte MC i tyskland.

    Det er kun i det tilfælde man køber en ny MC i Tyskland, at købsprisen er interessant. Så finder man en overgemt model i Tyskland og kan handle den ned i en pris der er lavere en prisen uden afgift i Danmark, så bliver afgiften beregnet ud fra den pris man har givet i Tyskland.

    /
    Jesper


Kommentér på:
Nem formel til beregning af afgift.

Annonce