{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pulver/lakering??????!!
  • #1   3. sep 2016 er dine fælge med eger ville jeg vådlakere da det ellers er svært at få pænt, er de faste alu ville jeg pulverlakere og nej det springer ikke af i skjolder ,hvis det er lavet ordentlig

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #2   3. sep 2016 Pulverlakering.

• #3   3. sep 2016 Det er alu hjul.
    Skal lejre ud ved pulverlakering?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #4   3. sep 2016 Jeps.

Når det er alu, bør du helt sikkert få dem pulverlakeret.

Medmindre maleren virkelig er klar over hvad han laver, skvatter autolak af når man popper dækkene på fælgen, og så bliver de utætte.

• #5   3. sep 2016 ja lejer skal ud , 200 grader får alt til at løbe og det er ikke ret pænt på ny lak smiley

• #6   3. sep 2016 havde taget alm lak

jeg har haft et par støbte hjul til pulverlakering de slog sig i alle lejepasninger, om det er firmaet som har gjort noget galt ved jeg ikke men den chance løber jeg ikke igen

• #7   4. sep 2016 "6" du har enten fundet en amatør eller betalt for lidt.

• #8   4. sep 2016 det var ikke billigt og de har pulverlakeret i 31 år

• #9   4. sep 2016 Jeg ville helt klart vælge pulverlakering da jeg syndes det holder bedst og holder
    Alt efter hvor du kommer fra kan du prøve at kontakte scanlak pulverlakerings firma der ligger i balling de har malet flere fælge for mig sog bare til bil

• #10   4. sep 2016 Hvad vil i anbefale til et par forkromede egernfælge, som skal friskes op ? Er det også pulverlak ?

• #11   4. sep 2016 Inden du pulverlakerer, så gør dig selv den tjeneste at slibe alle støbemærker og stempler af fælgen, det giver et meget pænere resultat og er nemmere at holde rent. Du kan bruge en Dremel eller lignende. Og husk afdækning hvor bremseskiven har siddet mod fælgen.

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #12   4. sep 2016 ALLE steder, hvor der er metal mod metal, når hjulet er monteret i cyklen, skal afdækkes omhyggeligt.

Det gælder selvfølgelig lejepasningerne og gevind, men også anlægsflader for bremse- og ABS-skiver.

I bagklogskabens lys vil jeg næste gang tage lejerne ud, vaske dem af i benzin, og presse dem halvt ind igen.

For bremseskivernes vedkommende vil jeg lave en lille flange, som skrues på i stedet for bremseskiven.

Gevindhuller proppes med nogle skruer, som man smider ud bagefter.

Det er måske et lidt større arbejde, men det er værre at skulle slibe den seje pulverlak væk bagefter, hvis malerens afdækning har svigtet.

At rense pulverlak ud af et bundhul med en snittap er ikke sjovt, da det seje materiale blokerer snittappen, og man risikerer at knække den.

Kommentér på:
Pulver/lakering??????!!

Annonce