367 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
2 Svar
Går en smule ujævnt Går en smule ujævnt
Har overtaget en ældre suzuki gs 750 som kun har kørt får gange om året i laaaang tid. Den trænger til en kærlig hånd hele vejen igennem
Den har en smule start problemer og når jeg køre og den får god gas prutter den og går ujævnt på toppen. Den smider også olien da jeg var på en længere tur (jeg har svært ved at se hvor den er utæt)
Jeg har vedlagt et billed af tændrørene da der måske er nogle kloge hoveder her der kan se eller relatere til om der ligger nogle problemer der.
og evt. om der er nogle der kan sige hvor jeg skal starte med at se efter og skrue, pudse og nusse
0 synes godt om
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 23
Der er guides til alt du skal bruge til din mc på hans hjemmeside.
Every GS850 [and most other models] has (or had) a set of well-known issues that MUST be addressed before you have a solid baseline for further troubleshooting. It's a vintage bike, and it's quite common (as in, every single GS850 I have had contact with) that there are multiple problems that have crept up and slowly gotten worse over the years. It's not like a newer vehicle, where there's generally one problem at a time.
These common issues are:
1. Intake O-rings (install NEW OEM or Viton only - common nitrile O-rings will quickly deteriorate from heat)
2. Intake Boots (install NEW -- these cannot be repaired)
3. Valve clearances (more important than most people think)
4. Carb/airbox boots
5. Airbox sealing
6. Air filter sealing
7. Petcock (install a NEW one)
8. On '79 models, install new points or Dyna electronic ignition (or at least verify that the old points are working correctly)
9. On all models, it's fairly common to have problems with the spark plug caps. These are $3 or $4 each, and often worth replacing if you're keeping the stock coils/wires.
10. Stock exhaust with NO leaks or holes -- good seals at the head and at the junctions underneath.
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 20 Svar: 425
Bered dig på at der nok skal laves en hel del. Hvor meget servicehistorie har du på den? Den skal nok have stillet ventiler, samt renset og synkroniseret karburatorer. Skift alle olier og filtre. Du skal self have fundet årsagen til olielækagen. Mange gummidele, både synlige og gemte er sikkert godt møre og bør skiftes. Hvor gamle er dækkene?
Se det som en mulighed for at lære en masse.
Går en smule ujævnt