Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ducati går ujævnt
  • #1   15. jul 2010 Ikke for at male fanden på vægen men har de ikke problemer med at de vil brænde ventiler

• #2   15. jul 2010 Det håber dælme da ikke. Den trækker nu fint nok.

• S H
    S H Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Svar: 5
    #3   15. jul 2010
    Er det en karburator model eller er den med indsprøjtning?
    Hvis det er karburator, så skal du nok ha' dem synkroniseret... Du vil mærke en verden tll forskel, hvis de spiller ens smiley
    Hvis den er med sprøjt ka' det være den elektriske "styredims" til anlægget ( ka' ikke huske hva' den hedder)

• #4   15. jul 2010 For stramme ventiler

• #5   15. jul 2010 Hvis den er med indsprøjtning skal du prøve at give den en gang dyserens, det gør jeg sommetider på min

• #6   15. jul 2010 SH: Det er en udbredt misforståelse at indsprøjtningsanlæg ikke skal synkroniseres i vacuum... Det skal de!!!!
    Så lige meget hvilken model han kører med er det anbefalelsesværdigt at få kontrolleret vacuum og få det justeret hvis ikke det passer...
    Min bliver stillet i vacuum ved luftfilterskifte eller ved hvert vintereftersyn. Det tager kun 10 min at justere og så spiller det bare sæsonen ud...

• #7   16. jul 2010 det vidste jeg sgu ikke Jacob S, tak for det. Stiller du den selv? Min z 750 er den første bike jeg har med sprøjt, så der er nyt at lære.

• #8   16. jul 2010 Det burde også stå i din værkstedsmanual at det skal kontrolleres/stilles ved X antal km.

Jeg har købt en Carbtune Pro II som jeg selv kan stille dem med, ja, men får det som regel stillet i forbindelse med vinterklargøringen. Men ja. man kan sagtens gøre det selv.

Du har 4 tilslutningsstudser, én for hvert spjæld, og så er der by-pass-skruerne der justerer flowet forbi spjældene. Ved at justere på skruerne regulerer du hvert enkelt vacuum efter hvad måleren siger når den er tilsluttet. Så skal de alle bare stå ens ved ca 18mmHg på min model (står i manualen hvad det bør være ved) og når de står ens ved den værdi er du færdig... ret simpelt faktisk.... og billigt instrument...

Se evt her: http://www.youtube.com/watch?v=CYgN2-96Ik0&feature=related

• #9   16. jul 2010 Må prøves...............

• #10   16. jul 2010 Den er med indsprøjtning. Måske en gang dyserens skal prøves.

• #11   16. jul 2010 det er jo klart at den går ujævnt når tændings række følgen er

1 - 2- mangler - mangler

;-D

• #12   16. jul 2010 Som der også bliver nævnt skal insprøjtning også have en justering. Også kaldt TPS,
    / Hans

• #13   16. jul 2010 Jeg må en tur på værksted smiley

• #14   16. jul 2010 TPS står for Throttle position sensor, hvis den fejler eller skrider vil cyklen ikke kunde fange tomgangen hurtigt nok på vej ned fra et omdrejningstal på omkring 2500 3000

prøv at holde gassen på der omkring og så slipper du den bare, hvis den bare går ned og fanger tomgangen uden at gå i stå, så tror jeg ikke på det er din TPS der er strøget eller ude af synk.

• #15   16. jul 2010 Har lige hørt at det muligvis kan være noget magnetstøv på en hall-giver.
    Jeg aner ikke hvad det er, men det giver det mening for de indviede ?

• #16   16. jul 2010 Havde samme symptomer, og det var en grundindstilling af indsprøjtningen der skulle til, hvor TPS blev justeret + synkroniseret indsprøjtning. Desværre er stille skruen for TPS umulig at komme til på din model, uden at du skal skille cyklen ad. Kåbe + batteri+ hele luftfilterkasse skal af som minimum. Regn med 5 værkstedstimer.
    Når så meget er skildt ad, kan du ligeså godt få justeret ventilerne, og evt fjerne hele toppen i luftfilterkassen, så den kan få luft nok.

• #17   16. jul 2010 Hej Lars

Det vil jeg gå videre med. Kåben kan jeg selv pille af så sparer jeg da lidt der. Da motorcyklen kun har gået 7000 behøver jeg nok heller ikke stlile ventiler, så alt i alt bliver det nok overkommeligt.

• #18   3. jun 2016 Hej Henrik, jeg ved tråden her er gammel.
    Hvordan gik det ?
    Hvad var problemet ?

• #19   3. jun 2016 @Bundgas.

Offline - Senest online: 9. okt 2013 smiley

• #20   3. jun 2016 åh. ja æv.

Kommentér på:
Ducati går ujævnt

Annonce