1.402 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Ducati går ujævnt Ducati går ujævnt
Hej min Duc 750 s er begyndt at gå lidt ujævnt ved konstant lav gas. Den skyder også en lille smule ind imellem. Måske trænger den bare til nye tændrør, eller er der bedre bud?
0 synes godt om
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 197
dec 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 52
maj 2010
Følger: 1 Svar: 5
Er det en karburator model eller er den med indsprøjtning?
Hvis det er karburator, så skal du nok ha' dem synkroniseret... Du vil mærke en verden tll forskel, hvis de spiller ens
Hvis den er med sprøjt ka' det være den elektriske "styredims" til anlægget ( ka' ikke huske hva' den hedder)
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.854
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 676
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 636
Så lige meget hvilken model han kører med er det anbefalelsesværdigt at få kontrolleret vacuum og få det justeret hvis ikke det passer...
Min bliver stillet i vacuum ved luftfilterskifte eller ved hvert vintereftersyn. Det tager kun 10 min at justere og så spiller det bare sæsonen ud...
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 636
Jeg har købt en Carbtune Pro II som jeg selv kan stille dem med, ja, men får det som regel stillet i forbindelse med vinterklargøringen. Men ja. man kan sagtens gøre det selv.
Du har 4 tilslutningsstudser, én for hvert spjæld, og så er der by-pass-skruerne der justerer flowet forbi spjældene. Ved at justere på skruerne regulerer du hvert enkelt vacuum efter hvad måleren siger når den er tilsluttet. Så skal de alle bare stå ens ved ca 18mmHg på min model (står i manualen hvad det bør være ved) og når de står ens ved den værdi er du færdig... ret simpelt faktisk.... og billigt instrument...
Se evt her: http://www.youtube.com/watch?v=CYgN2-96Ik0&feature=related
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
dec 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 52
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
1 - 2- mangler - mangler
;-D
maj 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 352
/ Hans
dec 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 52
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
prøv at holde gassen på der omkring og så slipper du den bare, hvis den bare går ned og fanger tomgangen uden at gå i stå, så tror jeg ikke på det er din TPS der er strøget eller ude af synk.
dec 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 52
Jeg aner ikke hvad det er, men det giver det mening for de indviede ?
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 816
Når så meget er skildt ad, kan du ligeså godt få justeret ventilerne, og evt fjerne hele toppen i luftfilterkassen, så den kan få luft nok.
dec 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 52
Det vil jeg gå videre med. Kåben kan jeg selv pille af så sparer jeg da lidt der. Da motorcyklen kun har gået 7000 behøver jeg nok heller ikke stlile ventiler, så alt i alt bliver det nok overkommeligt.
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 48 MC-er: 12 Svar: 194
Hvordan gik det ?
Hvad var problemet ?
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Offline - Senest online: 9. okt 2013
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 48 MC-er: 12 Svar: 194
Ducati går ujævnt