2.631 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Valg af hjelm?? Valg af hjelm??
Hey
Jeg står og skal have anskaffet mig en ny hjelm... Da den jeg har nu larmer meget når farten kommer over 100km/t
Men hvad skal jeg vælge???
Ang prisen, så vil jeg max bruge 3000kr på en ny hjelm...
Håber at i har nogle gode råd....
Mvh
Lasse
0 synes godt om
aug 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
har selv en HJC FG14 hjelm, den larmer også når man kører 120-30 stykker.. den kostede 2k.... tror det er et hit med en hjelm hvor visiret lukker ind mod ansigtet det sidste stykke, i stedet for bare at køre lige ned, men har ikke selv prøvet dette system...
Hilsen Dennis
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 288
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 95
Jeg bruger selv en Shark S800.. Den er jeg utrolig glad for.. Den har en fantastisk pasform, og der er minimum støj i den, selv ved høje hastigheder, bl.a. pga. den rigtig gode polstring/lukning i kanten..
Find en forhandler og prøv en:-)
Mvh Falberg
jul 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 161
Her er lige et link
http://my.qxl.dk/default/defaultlistelse.asp?catg=10015&listingtype=0&listingsort=0&20242
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 53 Svar: 347
Jeg er selv lige faldet over en SHARK S800. Stemmer størrelserne overens med det aktuele måling på omkredsen af hovedet eller afviger det lidt?
Hilsen Klaus.
dec 2004
Det afviger en lille smule, men ikke meget!! Men tag et sted hen og prøv et par størrelser, så du får købt den helt korrekte:)
Det er i hvert fald et super køb.. Den er også blevet anmeldt på DBA:
http://mc.dba.dk/asp/artikler/detail.asp?ArtikelId=29166&NyhedskategoriID=292&SekItem=292&Sogning=1&Query=shark+s800
Der står bl.a. om støjniveau:
"Praktisk afprøvning af den nye Shark afslører et meget lavt niveau af vindstøj uden fløjten omkring visirets bagkant ud for ørerne og en dejlig tæt pasform hele vejen rundt, også nedefter, så der ikke opstår buldren og eller kommer "turbulenser" op fra hage-området"
Falberg
dec 2003
Jup, den der artikel i DBA faldt jeg og så lige over, lyder fint. Jeg har målt min knold 59 cm. Min nuværende BMW hjelm er en størrelse 56/57, og den klemmer en annelse. Jeg tænkte om jeg kunne for dig til at måle din egen knold, bare så jeg har en fornemmlse for hvormeget det afviger(Det er måske lidt meget at be om, men nu prøver jeg). Det er fordi jeg har fundet et godt tilbud til 103,- euro (750,- kr.) for en S800 FASHION, pænt billigt, og jeg står og skal skifte visir og lukke mekanisme min "B"immer hjelm som løber op i en 700,- kr, ja så kan man sku lige så godt købe en ny hjelm.
mvh
Klaus
dec 2004
Nej, det er da ikk' for meget at be om.. Jeg har lige målt knolden til 58,5 cm, så det er jo ca samme størrelse som dig..
Min SHARK S800 hjelm er en XL, og den passer rigtig godt.. Så tror du ikk' bare at det er samme størrelse du ska' have?!
103,- euro er sgu en rigtig fin pris, utrolig fin endda:-)
Har selv den sorte, og så har jeg købt sort visir til den..
Mvh Falberg
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Jesper
www.buff-mc.dk
apr 2004
Følger: 45 Følgere: 55 MC-er: 7 Emner: 179 Svar: 675
Er der nogen som har nogle erfaringere med disse???
dec 2004
Jeg valgte denne hjelm ud fra disse kriterier:
- Sys ikke pasformen er bedre i RSX i forhold til S800
- Fik anbefalet af ekspedienten at købe S800, pga. af at han personligt sys RSX'eren var for dyr, når man tænker på hvor få forskelle der er i de to hjelme.
- I S800'eren får man meget mere hjelm for pengene (det er jo selvfølgelig en smagssag)
-Dels ud fra de utrolig positive anmeldelser af S800
Mvh Falberg
apr 2004
Følger: 45 Følgere: 55 MC-er: 7 Emner: 179 Svar: 675
Det har måske ikke så meget at sige????
Hvilken shark forhandler vi i anbefale???
mvh
Lasse
dec 2004
Yderskallen på S800 Fusiontec er lavet af thermoplastik, og yderskallen på RSX Fusiontec er lavet af cabon/kevlar..
Carbon/kevlar er selvfølgelig også et meget godt produkt, men så meget har det faktisk heller ikke at sige.. Men det er jo også klart at de to hjelme ikke er helt ens, for RSX koster dobbelt så meget, vejl. pris på 2995,- kr.. Hvorimod S800 har en vejl. pris på 1495,- kr!! (Dog er den jo anmeldt på DBA, hvor de bl.a. siger, at det stadig ville være en utrolig attraktiv hjelm, selvom den kostede 2500 kr)
Det er jo smag og behag..
Det er jo lige meget hvilken Shark forhandler du benytter, det kommer jo an på hvor i landet du bor.. Jeg købte min i Frederikshavn.. De har dem også i Hjørring: www.anmotor.dk
De blir forhandlet mange steder..
Held og lykke med valget..
Mvh Falberg
dec 2003
Jeg ha lige bestilt en SHARK S800 FASHION hos "(link fjernet) for 99,95 euro. Inkl. fragt løber det op på 106.90 EUR som svare til 802 kr. JaJa , man skal have det hele med. Det er rest parti de har, men der en hel del penge at spare hvis man lige kigger sig om de rigtige steder.
mvh
Klaus
dec 2004
...og så endda til en meget god pris!!
Hvis du blil'r lige så glad for din, som her er for min, så bli'r du GLAD
dec 2003
Jeg glæder mig også til at komme ud af den larmende BMW kasserolle.
Mvh
Klaus
; )
dec 2003
Postbudet har lige afleveret min nye hjelm. En : SHARK S800 FASHION. Falberg! Du har sku ret, pasformen er rigtig god. Jeg har lånt et biled fra Ammotor, se link: (link fjernet)
Jeg har, som før skrevet, dog kun lagt 800 spir for min ved " www.louis.de . Jeg er en glad mand. : ). Det er altid rart at kunne sparre penge. Nu mangler vi bare, at det der forpulet hvide pulver forsvinder og temperaturen kommer op på + grader.
Hilsen
Klaus
dec 2004
Selvfølgelig har jeg da ret;-)
Pasformen er utrolig god.. Du bli'r endnu mere glad for den, når du kommer ud og køre med den..
Men tillykke med den nye hjelm:)
Mvh Falberg
Valg af hjelm??