{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Michael J
Michael J
MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 4

Ny MC import fra tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er der nogle der har erfaringer med import af mc'er? Har set mig ret lun på en gsx-r 750 l6 men kan kun finde k9 (2009) overgemt model i Danmark. Bliver de slet ikke ført i Danmark?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny MC import fra tyskland
  • #1   2. aug 2016 Har kun importeret et par brugte mc'er fra Tyskland, og jeg går ud fra at du vil importere en helt ny. Er det ikke 16, og ikke l6 der skal stå i din tekst?
    Der er en fremgangsmåde et eller andet sted på Skat's hjemmeside som beskriver hvad det koster at få plade på. Det beregnes ud fra din indkøbspris + fragt/importomkostninger og det er så den samlede pris her, som du skal betale afgift af. Mener også at der kommer noget moms på af det beløb, og så skal du også betale afgift af den.
    Men kig på Skat's hjemmeside, så burde du få alle oplysninger.
    Selve processen med at få plade på, når først regnestykket er gjort op, er ret gnidningsfrit og jeg havde plade på min KTM inden for en uge fra at jeg sendte informationerne ind til Skat.

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    aug 2016

#2   2. aug 2016 Tak for svar. Så er der selvfølgelig nogle ubekendte tal jeg skal ha styr på. Er ret sikker på at 2016 hedder L6 som 2008 hedder K8:)
    Sparede du meget på din?

• #3   2. aug 2016 Nu var det en brugt KTM jeg importerede, så kan kun sammenligne med dem jeg har set til salg, men den endte i nogenlunde samme prisleje som de andre. Købte kun i Tyskland fordi der ikke var nogen til salg, som jeg syntes så interessante ud.
    Men lavede regnestykket for nogle år siden på at importere en en helt ny KTM 990 fra England, og da så slutbeløbet ret fornuftigt ud. Selv hvis jeg var pessimistisk med hvad Skat skulle have, var der stadig penge at spare. Nu er det en 2016 model du vil have, men der er tit gode rabatter på sidste års modeller hos engelske forhandlere. De har, efter hvad jeg har fået læst i engelske mc blade, en kvote de skal aftage fra importøren hvert år, så derfor står der tit nogle helt nye, men af sidste års model hos forhandlere derovre.
    Prøv at søge på det, evt. på ebay.co.uk.

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    aug 2016

#4   2. aug 2016 Det må jeg undersøge! Synes også stadig at det er mærkeligt at den model slet er at finde i Danmark fra ny. Plus forbandede danske afgifter. Koster 9 tusind pund i England.
    Men mange tak for hjælpen!

• #5   2. aug 2016 Det er fordi at den koster stort set det samme som en 1000cc . En 2016 gsx-r600 koster 190.000kr og en 1000cc koster ca 205000..

• Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #6   7. aug 2016 hent den du vil ha og flexleas plader har en du kan ringe til angående pris osv det er super nemt og sø skal du ikke ligge så mange penge

Kommentér på:
Ny MC import fra tyskland

Annonce