11.681 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Eva A
Eva A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Motorcykel med lav sædehøjde til lille pige Motorcykel med lav sædehøjde til lille pige

Jeg har brug for assistance. Jeg er omkring halvvejs i mit MC-kort og er selvfølgelig begyndt at se lidt på hvilken maskine jeg skal have mig. Men men men. Sædehøjden skal være lav. Meget lav, fordi jeg er 1,55 høj (og har ret så korte ben). Desuden får jeg kun A2.. Jeg har set lidt på en Kawasaki Ninja 250 som jeg er lidt forelsket i, men jeg ved ikke om den kan sænkes yderligere?

Jeg kører en Honda nc 700 s som skolecykel hvor jeg kun kan have den ene fods tåspidser i jorden af gangen og det er bare uholdbart..

Kravene er:
Lav og let maskine (magter ikke at flytte rundt på en 250 kgs maskine, da jeg selv er ret petit)
Sporty
Jeg prioriterer hellere nyere, mindre stærk maskine med færre kilometer, end en ældre og stærkere motorcykel...

Budgettet er omkring 25.000 (evt op til 30.000)

På forhånd taaaaaaak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorcykel med lav sædehøjde til lille pige
  • #1   29. jun 2016 Hmmmmm.........troede ikke at små piger måtte køre mc... smiley
    Ellers er det på med de højhælede....... smiley

• #2   29. jun 2016 Hej jeg har samme problem som dreng jeg køre selv Kawasaki zephyr men en Honda cb 500 fra 90'er er find plus den kan sænkes lid hvis det er

• #3   29. jun 2016 Hvordan definerer du sporty? Er det en motorcykel med fuldkåbe og fremadlænet kørestilling? Det gør det lidt nemmere at hjælpe hvis definitionerne er helt på plads. smiley

Men måske en Honda CBR 250? http://www.123mc.dk/honda-cbr-250-r/mcid-107981 Du kan altid ringe til en Honda forhandler og høre dem hvor meget den kan sænkes.

• Eva A
    Eva A Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   29. jun 2016 Jeps, Andreas lige præcis..

• #5   29. jun 2016 De fleste standard cykler naked/sport har en sædehøjde på omkring 80-82cm.
    En nc 700 har en sædehøjde på 79cm.

Mange mc'er kan sænkes et par cm, men de bliver ikke bare lige 10cm lavere.
    Der kan også til visse modeller købes et lavere sæde, som kan afhjælpe problemet.

Prøv at find ud af hvor høj den må være, hvor du stadigvæk føler dig tilpas og begynd derefter din jagt.

På sydfynmc.dk kan du se data på mange mc"er samt sædehøjde.

• #6   29. jun 2016 Ninja 250 kan sænkes 40 mm med sænkningssæt, f.eks fra http://www.vh-motorradtechnik.de/de/Tieferlegungen/Kawasaki/Ninja-250R .

Du kan finde MC-støvler med højere hæl der også kan hjælpe, f.eks. Daytona.

• #7   29. jun 2016 I det prisleje og med de ønsker er udvalget ikke så stort.
    Alternativer til kawa'en:
    Yamaha szr 660
    honda cbr 250r
    Hyosung gt250r
    Alle er forholdsvis lave og lette og kan køres direkte på A2.
    Udseendet afhænger af øjnene der kigger, så det får du selv lov at kommentere på smiley
    Jeg ville tage ud til de større forhandlere som har nogen af modellerne hjemme og prøvesidde dem. En ting er den fysiske højde på sædet, men udformningen har stor betydning(smallere sæde=lettere at nå jorden) og det samme gælder vægten. En let cykel kan godt føles tung fordi tyngdepunktet ligger højt og der er ikke noget der ødelægger fornøjelsen mere end en cykel man ikke rigtig kan håndtere!
    God jagt !

• #8   29. jun 2016 Kender en med samme problem - det er er ER-5 hun har (mener jeg) http://www.123mc.dk/kawasaki-er-5-sportstouring/mcid-124991

Og så har hun mc støvler med høje hæle.

Men en Kawa 250R er en god mulighed - startede selv på den cykel

• #9   29. jun 2016 http://cycle-ergo.com/
    prøv denne side, den giver dig et god sammenlignings grundlag.
    mvh

• #10   29. jun 2016 Sædehøjden alene er ikke afgørende. Sædets udformning betyder ligeså meget. Et smalt sæde gør jorden er tættere på.

Min 158cm lave kone har kørt (og følt sig sikker på) en Kawasaki ER-5.

• #11   29. jun 2016 Jeg er 160cm og kører lige nu Kawasaki GPZ 500( idag hedder den "ER 5") ! Den er perfekt i højden! Den kan jo drosles og erhverves i rigtig god stand for de penge du har

• #12   29. jun 2016 Jeg er helt med #7 smiley

En af mine sjoveste prøve ture var netop på en Szr660..
    Men er desværre al for stor til den, selvom jeg kun r 183..!
    Let, kvik, ekstrem fed lyd..! Solid gennemprøvet teknik og Lækkert design..

Kig på denne.. OG prøv en..! smiley smiley
    http://www.123mc.dk/motorcykler/Yamaha/SZR%20660?gclid=CKLCsouAzs0CFcHFcgodpLkN9Q

Du får en fed sommer..! Hygge mæ'et..!
    smiley
    smiley

profilbillede
  • #13   29. jun 2016 Vær opmærksom på, at den SZR er éncylindret. Det er lidt en smagssag med 600 cc thumpere.

Honda CB-1 er en lille cykel, men kan ikke huske sædehøjden. Ret sjov at køre på. 400 cc

• #14   29. jun 2016 Det ER da det feede, super cool lyd..
    Og let med lavt tyngde pkt..

Og nej - jeg har ikke Yamaha aktier.. smiley

Nu'f Said.. smiley

• #15   29. jun 2016 min kæreste havde en suzuki ls 650 savage. Hun måler 152 cm, prøv evt. at se efter dem smiley

• #16   30. jun 2016 #11
    GPZ 500 og ER 5 er dog ikke den samme cykel. GPZ'eren er en anelse lavere og lettere end ER5.
    Jeg er 160 og har en ER5, og vil absolut ikke have en som er højere eller tungere.
    Jeg synes, at en Honda cbr 250 r lyder som et rigtig godt bud.

• #17   30. jun 2016 Må jeg foreslå en Yamaha SZR660 den ser smart ud og har meget lav sædehøjde (770 mm)

• #18   30. jun 2016 Sædehøjde 68 cm, og det kan uden videre reduceres med 10 cm. Men det er jo lidt specielt.

profilbillede
  • #19   30. jun 2016 #18 Jeg tror ikke at det lige er stilen for en pige på 20 år... smiley

• #20   30. jun 2016 He he, der er nok ikke problemer med sædehøjden så længe den kører med "støttehjul"!
    Sidevogn og sideventilet har altså ikke været "sporty" det sidste halve århundrede!

ps. synes personligt den er fed, så det er bestemt ikke for at fornærme!

• #21   30. jun 2016 Nej jeg forventede heller ikke hun ville styrte hen og anskaffe sig sådan en, veterankøretøjer er primært gamle mænd og damer. Min 25-årige datters største ønske er en Fiat500 - den rigtige, ikke den fidusbil FIAT sælger nu. Men tankevækkende alligevel. Hvorfor skal moderne motorcykler være så høje bagi, og så smider vi en tung topboks på i 1½ meters højde bagefter. Der linkes til en amerikansk side ovenfor hvor man kan finde sin MC og taste sine mål (88-60-88 og 56 kg) ind, og se hvordan man sidder på den. Den er rigtigt god. I gamle dag, omkring 1970, blev der solgt rigtigt mange skrappe 250'ere. De var bygget til små japanere, og passede perfekt til europæiske piger.

• #22   30. jun 2016 Min veninde startede med GSXR250 oh skiftede til CBR400 som hun fik sænket
    Mit råd ville klart være
    GSXR eller CBR 400 og så få den sænket. Utrolig lækker maskine at køre på nå man ikke r så stor ellers er der Yamaha R3 og Ninja 250 men de lyder ikke ordenligt fordi de ikke er 4benede

• #23   30. jun 2016 Den Peter viser er blærer hvis man hiver vognen ( også super fed med vogn. Hvad er det for en maskine?)

• #24   30. jun 2016 virago 250 eller 535.. lav søde højde

• #25   30. jun 2016 Bliver sku lidt ked af at alle anbefaler ER5 til små kvinder smiley Jeg er 190 høj og sidder skide godt på min smiley

• #26   30. jun 2016 Der er en sænket Ninja 250 til salg i Køge (guess where..). Den kunne du jo smutte forbi og tjekke højden på, hvis du bor i den ende af landet. Ellers er en Suzuki Intruder 250 meget begyndervenlig. Ca 68 cm sædehøjde og knapt 150 kilo. Meget nem at have med at gøre. 2 cyl. V-twin. Koster 20-30k for 2004 - 2006 årgange med få km.

• #27   30. jun 2016 @ Ketil 23,
    Det er en kinesisk Chang Jiang fra 1960. Det er den kinesiske udgave (licens) af den sovjettiske M72, der er den sovjettiske udgave (licens) af BMW R71 fra 1938-41. Der går nogle drabelige skæg-og-blå-briller eventyr om hvordan en BMW blev til en M72, men de holder ikke for en nærmere efterforskning. De er så ens at næsten alle reservedele kan byttes lige over. Min kører med en BMW generator, en M72 batterikasse, M72 forgaffel og BMW kronrørslejer, hvilket indikerer hvor kineserne er lidt slappe i koderne. Dækkene er natuligvis Avon, en tur i regnvejr var nok på de kinesiske "dæk".
    Den kører fint uden sidevogn, og det tager under ½ time at pille den af - og på igen, men er jo så noget lavt gearet. Den har mekanisk bakgear, og det skal man nok ikke prøve solo !. Den kører ligesom en gammel BMW, men stel m.v. er jo stort set også identisk. Jeg vil tro 99% blev leveret som med sidevogn fra fabrikken.
    Jeg kan sidde med flade fødder på jorden (176 cm høj), og den er i virkeligheden en lille smule for lille, folk var ikke så høje dengang. På længere ture kunne jeg godt tænke mig en twinsaddel.
    Af andre grunde er jeg begrænset til sidevognskørsel, men det er også sjovt og hyggeligt. Man drikke aldrig sin kaffe alene.
    Den unge dame skal ud og sidde på nogle stykker, men at finde den rigtige MC er jo også en god måde at bruge tiden på. Hvis jeg skulle igang med min første MC, ville jeg lige kigge lidt på de store scootere man ser i Italien og Spanien, 250cc, ordentlige bremser, fine køreegenskaber og over 130 på toppen.

• #28   30. jun 2016 Alt kan sænkes, så det kommer til at passe dig. Kun fantasien og dårlige mekanikere sætter grænsen smiley
    Ellers kan støvler med højere bund hjælpe et par cm.

• Erik F
    Erik F Tilmeldt:
    okt 2007

Annoncer: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #30   22. maj 2018 Honda CMX 250 Rebel - sædehøjde 67,5 cm, vejer kun 135 kg, kører ca 30-35 km/Ltr.
    Jeg har en der kun har kørt 14500 km, årg 1996, spritnye dæk kun kørt til syningshal og hjem 16 km ialt, synet og Registreret.
    Foto på www topfyn.dk

Kommentér på:
Motorcykel med lav sædehøjde til lille pige

Annonce