{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikringsspørgsmål
  • #1   7. jan 2007 Tror ikke det bliver et problem men de skal med på registreringsbeviset dvs. som ejer.

Men husk også at forsikringsselskaberne er blevet mere obs på den slags trick så hvis skaden sker kan der muligvis blive problemer med dækning da I har omgået reglerne.

• #2   7. jan 2007 Tjaa... Uden mckort bliver den lidt kringlet... Jeg ville finde en bror/søster onkel morfar eller lign der har kortet...

• #3   7. jan 2007 Man behøver ikke have kortet for at indregistrere og fosikre en cykel

• #4   7. jan 2007 hmm.. det var også mere det med skader jeg tænkte på.. plus jeg kun har det lille kort indtil det blir forår i hvert fald

• #5   7. jan 2007 de kan ikke forsikre den for dig uden du står som bruger da de jo ikke har et lovligt kørekort til den .dvs du skal stå som bruger og på den måde hverken spare du noget eller på anden måde kryber udenom reglerne .
    mvh chris

• #6   7. jan 2007 En uden kort kan da SAGTENS forsikre og eje en mc... ingen problem.... De må bare ikke køre på den på offentlig vej...

Hvis én bliver taget/laver ulykker og ikke har kortet til det pågældende køretøj står personen selv til at dække skaden + en bøde/fængselsstraf...

/Jan

• #7   7. jan 2007 Du behøver bestemt ikke noget kørekort for at være ejer af en MC eller en bil. Er du ejer, kan(skal) du forsikre!

Vær meget opmærksom på, hvad forsikringspolicerne siger om selvrisiko, brugere, andre brugere og registrerede brugere.

• #8   7. jan 2007 Jeg vil fraråde dig at forsikre en mc i dine forældres navn. Som Chris helt rigtig siger så skal du stå på som bruger og derved sparer du ikke noget da forsikringspræmien bliver regnet ud fra hvem der bruger cyklen. Hvis dine forældre har et mc kort og du sætter dem på som bruger, for at sparer penge og du kommer til at lave en ulykke, så bliver du regnet som bruger. Derved skal du betale den manglende forsikringspræmie plus at forsikringen ikke dækker, da der har været tale om forsikringssvig, da du vidste at du kunne sparer penge på forsikringen ved at sætte nogle andre brugere på den den der bruger den. Så lad være med det. Betal prisen og du vil have det bedst hvis uheldet er ude.

• #9   8. jan 2007 Christian? hvad fanden er det for noget ævl smiley Hvis cyklen er registreret med hans forældre som bruger, og ham som ejer og han så "låner" cyklen af dem, da de har deres fulde ret til at låne den ud til hvem end policen tillader, hvilket i dette tilfælde ville være deres søn... Hvor han står som ejer kan forsikrings selskabet også spørge.. tjaaa.. det kan være fordi der kan være noget med skatten m.m.

Der er rigtig mange nybegyndere så at sige i alderen 18-25 som har den hos deres familie med 20 års ancinnetet.. fordi at skulle give 50k om året er hjernedødt på noget der havde en nyværdi på 150k for 4 år siden!

Kommentér på:
forsikringsspørgsmål

Annonce